Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az autógyárak, a járműalkatrészek gyártói, és az akkumulátorgyárak sikeresen álltak át arra, hogyan kell a járványügyi előírások betartásával dolgozni. Így ugyan megtorpant a magyar ipar, de a válság előtti szintnél és az egy évvel ezelőttinél is jobb maradt a teljesítménye.
Munkanaphatástól megtisztítva 2019 novemberéhez képest 1,6 százalékkal nőtt 2020 novemberében a magyar ipari termelés, a 2020. októberihez képest viszont 1,2 százalékkal csökkent – írta a Központi Statisztikai Hivatal. Ez azt jelenti, hogy a KSH nem változtatott az egy hete kiadott első becslésén, most viszont közzétették azt is részletesen, miből állt össze ez a szám.
A legnagyobb súlyú alágazat, a járműgyártás teljesítménye 7,4 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. Ezen belül a közúti gépjármű gyártásának volumene 5,7, az alkatrészeinek gyártásáé 9,9 százalékkal nőtt.
A második legfontosabb alágazat, a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása 5,7 százalékkal nőtt.
A villamos berendezések gyártásánál 27 százalékos növekedést mértek, nagyrészt a járműgyártáshoz köthető akkumulátorgyártás felfutásának köszönhetően.
Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek termelése 1 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül a legnagyobb súlyt jelentő húsfeldolgozás, -tartósítás, húskészítmény gyártása 4,1 százalékkal csökkent, a legnagyobb mértékben, 15,2 százalékkal pedig a második legjelentősebb italgyártás esett vissza.
A közepes és a kisebb súlyú alágakban folytatódott a visszaesés, ez visszahúzta az átlagot.
Az energiaipar kibocsátása 13,6 százalékkal emelkedett. Ennek nagyrészt az volt az oka, hogy a novemberi középhőmérséklet 3,5 fokkal hidegebb volt, mint egy évvel korábban.
Összességében 2020 januárja és novembere között 7,0 százalékkal volt alacsonyabb az ipar teljesítménye, mint 2019 első tizenegy hónapjában.
Május óta november volt az első hónap, amikor az előző havihoz képest csökkent az ipar teljesítménye. A termelés októberben lépte túl a válság előtti utolsó hónap, a február szintjét, novemberben 0,8 százalékkal volt felette. Vagyis az látszik, hogy a járvány második hullámának eleje nem igazán érintette rosszul az ipart, a legtöbb gyárban átálltak a tavasszal arra, hogyan kell járványhelyzetben dolgozni. Abban egyetértenek a szakértők, hogy a válságot nem annyira az ipar helyzete fogja súlyosbítani, sokkal inkább a szolgáltató szektor visszaesése, és az, ha elfogyna az emberek elkölthető pénze.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Még mindig téma a budapesti Pride.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
Máté Gábor 15 év után távozik.