szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Húsz perccel azután, hogy a gazdaságfejlesztési miniszter indítványozta annak elrendelését.

Azonnali fogyasztóvédelmi eljárást indított a Ryanairrel szemben a fővárosi kormányhivatal – írták közleményükben. A kormányhivatal azt vizsgálja, hogy a légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat-e, megsértve a fogyasztóvédelmi jogszabályokat.

A bejelentés mindössze 20 perccel azután történt, hogy Nagy Márton, gazdaságfejlesztési miniszter indítványozta a vizsgálat elrendelését a légitársaság jegyárusítási gyakorlata miatt.

Ráereszti a fogyasztóvédelmet a kormány a Ryanairre az "extraprofitadó" áthárítása miatt

Elfogadhatatlannak tartja a magyar kormány, hogy a Ryanair áthárítja az extraprofitadót az utasokra. Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter ezért fogyasztóvédelmi vizsgálatot kezdeményezett.

Nagy Márton akkor azt mondta, a kormány "elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja", hogy a Ryanair a légitársaságokra kivetett extraprofit-különadóját áthárítja az utazókra, ráadásul a már korábban eladott jegyekre is alkalmazza ezt.

A miniszter nemrég számolt azzal, hogy az utasonkénti 10 eurós díjat a társaságok átháríthatják ugyan az utasokra, de, mint fogalmazott, úgyis többnyire külföldi utasokról van szó, akik miután ide megérkeztek, majd el is akarnak menni innen, így ki fogják fizetni a díjat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!