szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A vezérigazgató korszerű mozdonyok beszerzéséről beszélt, csakhogy a Vikingeket 1985-ben gyártották utoljára.

„2025-ben és 2026-ban nem kevesebb mint 70 újabb járművel erősítjük a MÁV-csoport mozdonyflottáját. A villanymozdonyok után most dízelmozdonyok is fordába állnak, egyikükkel a Balaton északi partján már a mai naptól találkozhatnak utasaink” – közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.

A Facebookon közzétett videóban Hegyi elmondta, hogy nem új mozdonyok ezek, de jó karban vannak, megbízhatók és korszerűek, és a Balaton északi partján fogják az InterCityket húzni. A videón lehet látni, hogy a mozdonyvezető egy igazi nyolcvanas évekbeli technikával dolgozik:

A Viking mozdony belseje
Facebook / Hegyi Zsolt

Az Iho.hu szerint Svédországból, a Nordic Refinance lízingcégtől használtan beszerzett, Dániából hozott Viking mozdonyról beszélt Hegyi. A cikk szerint ezeket a német Thyssen–Henschel gyártotta 1981 és 1985 között, vagyis a legfiatalabb is negyvenéves. Az Iho szerint nagyon megbízható konstrukció, ezek közül tizenötöt tervez bérelni a MÁV a svéd lízingcégtől.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!