szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Közösségi kerékpár-kölcsönzési rendszer létesülhet Budapesten, ha a Főpolgármesteri Kabinet hétfői álláspontját két hét múlva támogatja a Fővárosi Közgyűlés - tudta meg az MTI az ülés részvevőitől.

Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, hogy európai uniós pályázatot kívánnak benyújtani a Nagykörút és a budai rakpart által határolt területen üzemelő kerékpárkölcsönző-rendszer kialakítására.

Az osztrák, német, francia, belga, spanyol mintára kialakítandó rendszer 1200 biciklivel, s átlagosan 300-500 méterenként elhelyezett 70-80 férőhelyes dokkoló állomásokkal működne. A bérleti díjak a rövid idejű használatot ösztönöznék, hogy biztosíthassák a gyors forgást, a tömegközlekedési jelleget. Az igazgató közölte, hogy a beruházás több mint 1,3 milliárd forintra becsült összegéből 420 milliót az önkormányzat vállalna. A kerékpárkölcsönző-hálózat várhatóan a jövő év nyarától üzemelne.

Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes a kabinet elé benyújtott javaslatában kitér arra is, hogy az előzetes vizsgálatok alapján az üzemeltetés várhatóan évi 200 millió forintos költségének egy része az önkormányzat költségvetését terhelné. Ezt a pénzt a parkolási, behajtási díjakból, a dugódíjból vagy reklámbevételekből is biztosíthatják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Ikvai-Szabó: a város kinőtte az autóforgalmat

A gyalogosok, biciklisek, tömegközlekedést használók számára élhetőbb lehet Budapest belvárosa, ha sikeresen lezajlik az idén júliusra tervezett forgalomkorlátozási kísérlet - mondta Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) Budapest főpolgármester-helyettese kedden sajtótájékoztatón.

MTI Itthon

Biciklikölcsönző-rendszert terveznek Budapesten

Közösségi kerékpárkölcsönző-rendszer kialakítását tervezi döntően európai uniós forrásból a fővárosi önkormányzat - közölte Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója.

hvg.hu Autó

A legmegbízhatóbb autók listája - 2008

Az ADAC német autóklub nyilvánosságra hozta a legújabb meghibásodási statisztikákat. A szervezet 1978 óta szolgáltat adatokat, amelyekkel befolyásolja az autóvásárlást. A legújabb tapasztalatok szerint a drága autók egyre jobbak lesznek, az eddig megbízhatónak tartott japán járművek azonban visszaesnek. A legtöbb baj a francia járgányokkal van, de az Opelnél és a Fordnál sem teljesen rózsás a helyzet.