szerző:
T. R.
Tetszett a cikk?

Levelet küldtek a Pénzügyminisztériumból, arra kérik a polgármestereket – ellenzéki városvezetőket is –, hogy segítség a munkájukat, miként fejlődött a településük 2014 és 2020 között. Ebből tervez kampányt a kormány.

Önkormányzati választás 2019
Idézze fel a 2019-es önkormányzati választás kampányának és a szavazás napjának eseményeit, illetve kövesse a fejleményeket cikksorozatunkkal. Innen megtudhat mindent arról, mi történik az ország önkormányzataiban.
Friss cikkek a témában

A szokásos propagandakampány-recept következik, nyilván több milliárd forintból. (…) Szépen egymásra épül a kormánypárti propaganda és a Fidesz helyi kampányai.

Így kezdődik a momentumos Kerpel-Fronius Gábor bejegyzése.

Majd úgy folytatódik, hogy „az elmúlt napokban az alábbi levelet kapták meg a települési polgármesterek. Eszerint éppen az önkormányzati választások előtt indul egy olyan kommunikációs kampány, amely a megyék és a megyei jogú városok előrehaladását mutatja be.” Oláh Gábor helyettes államtitkár arra kéri a polgármestereket, hogy küldjenek beszámolókat, hogyan fejlődött a megye és a település 2014 és 2020 között.

Itt a levél:

A levél lényege az, hogy a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) eredményeivel kampányolnának országszerte arra kérik a polgármestereket, hogy segítsenek a reklámkiadványok szerkesztésében azzal, hogy elküldik az uniós TOP-program eredményeit.

Oláh azt írta, az eredménykommunikációs elemei lehetnek sajtóhirdetések nyomtatott kiadványok – többek között 18 megyei tájékoztató füzetet tervezünk megvalósítani –, rádió és videó spotok (online és televízió), tablókiállítás, valamint óriásplakát. Tehát minden jel szerint uniós pénzből kampányolhat majd a kormány.

A helyettes államtitkár a megyei, települési fejlesztésekről beszámolót és fotókat, a sikert elérő polgármesterekről portét, és városlogót is kér, hogy a megfelelő anyagot állíthassák össze.

Kerpel-Fronius azt is leírja, hogy:

Természetesen tudjuk, hogy bármely hivatalban levő városvezetésnek jobb lehetőségei vannak a kampányolásra, mint az ellenzéknek. A Fidesz azonban 2010-es győzelme után teljesen természetesnek veszi, hogy a hatalma megtartása érdekében szinte korlátlanul használjon föl állami erőforrásokat a párt választási kampányainak támogatására.

A hvg.hu információja szerint Szeged és Botka László is megkapta ezt a levelet, részt vesznek a programban, elküldik a pénzügyi tárcának a kért adatokat. (Ez azt jelzi, nem csak a kormánypárti polgármesterek kaptak levelet, kérdés, végül a kampányban részt vehetnek-e az ellenzéki városok.)

Az önkormányzatokat arra kérik, hogy augusztus 9-ig, a munkaidő végéig jelezzenek vissza, a kapcsolódó fotódokumentációkat az alábbiak szerint bocsássák rendelkezésre:

  • jól kommunikálható, fő tématerületenként három kiválasztott projekt rövid sikertörténete
  • fotódokumentáció a projektek előrehaladásáról
  • portré fotók, logók és címerek
  • hozzájáruló nyilatkozat a beküldött anyagok kommunikációs- és médiafelületeken történő megjelentetéséhez
  • jognyilatkozat a TOP projektek előrehaladását bemutató fotók felhasználásáról

Kerestük a Pénzügyminisztériumot, hogy hány polgármester (kormánypártiak és ellenzékiek) kapta meg a levelet, illetve mekkora összeg áll az eredménykommunikációs kampányra, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ. Ha kapunk, jelezzük.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!