Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d8982bab-9a2a-4f16-9165-bf9458b670f1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az AUF 1 csatornával semelyik osztrák bank nem akart együttműködni, így jött képbe az MBH. ","shortLead":"Az AUF 1 csatornával semelyik osztrák bank nem akart együttműködni, így jött képbe az MBH. ","id":"20250313_Nem-bankolhatnak-tovabb-Meszarosnal-megszunik-az-osztrak-szelsojobboldali-tv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8982bab-9a2a-4f16-9165-bf9458b670f1.jpg","index":0,"item":"9c2f3243-efb3-4a24-a424-a76fe8667ca2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_Nem-bankolhatnak-tovabb-Meszarosnal-megszunik-az-osztrak-szelsojobboldali-tv","timestamp":"2025. március. 13. 12:05","title":"Nem bankolhatnak tovább Mészárosnál, megszűnik az osztrák szélsőjobboldali tévécsatorna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bb8bce6-fd85-4bb4-a98f-473744add677","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"A kisgyermekeket, tinédzsereket, fiatal felnőtteket, várandós nőket, középkorúakat és az időseket egyaránt érinthetik az aranyér tünetei. A háttérben meghúzódó okok azonban különbözőek lehetnek.","shortLead":"A kisgyermekeket, tinédzsereket, fiatal felnőtteket, várandós nőket, középkorúakat és az időseket egyaránt érinthetik...","id":"20250314_barkinek_okozhat_kellemetlenseget_az_aranyer-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bb8bce6-fd85-4bb4-a98f-473744add677.jpg","index":0,"item":"f62fccc5-928d-49f0-b4be-34e6c20f9ca5","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250314_barkinek_okozhat_kellemetlenseget_az_aranyer-proktis","timestamp":"2025. március. 14. 07:30","title":"A családban bárkinek okozhat kellemetlenséget az aranyér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"54af148a-84ff-4d7f-92d1-02e787460109","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Novák Előd szerint a törvényalkotási bizottság képviselői lapítottak.","shortLead":"Novák Előd szerint a törvényalkotási bizottság képviselői lapítottak.","id":"20250313_tab-kiss-laszlo-obuda-fizetes-novak-elod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54af148a-84ff-4d7f-92d1-02e787460109.jpg","index":0,"item":"16ccf6bf-e497-42bc-b17a-982aa62e0617","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_tab-kiss-laszlo-obuda-fizetes-novak-elod","timestamp":"2025. március. 13. 17:54","title":"Nem kerül az Országgyűlés elé a letartóztatott óbudai polgármester fizetésének ügye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0758ac43-caa8-4325-b919-451e9cd840b1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Friedrich Merznek sikerült egyezségre jutnia a Zöldekkel, megnyithatja az utat akár 1000 milliárd eurós új védelmi és infrastrukturális beruházások előtt.","shortLead":"Friedrich Merznek sikerült egyezségre jutnia a Zöldekkel, megnyithatja az utat akár 1000 milliárd eurós új védelmi és...","id":"20250314_Merz-Zoldek-500-milliard-euro-gigacsomag-elfogadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0758ac43-caa8-4325-b919-451e9cd840b1.jpg","index":0,"item":"545cc50b-816b-4f30-9dfd-26c2ba408471","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250314_Merz-Zoldek-500-milliard-euro-gigacsomag-elfogadas","timestamp":"2025. március. 14. 14:06","title":"Történelmi megállapodás Németországban: elfogadhatják az 500 milliárd eurós gigacsomagot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50f4f165-3eaf-45bf-b265-3d6813bbeb99","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Louisianai Egyetem kutatói szerint a korábbi elképzelésekkel ellentétben egy szökőár is képes lehetett olyan hullámstruktúrákat létrehozni, amilyenek Louisiana alatt találhatók.","shortLead":"A Louisianai Egyetem kutatói szerint a korábbi elképzelésekkel ellentétben egy szökőár is képes lehetett olyan...","id":"20250314_aszteroida-becsapodas-dinoszaurusz-uledek-lerakodas-szokoar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50f4f165-3eaf-45bf-b265-3d6813bbeb99.jpg","index":0,"item":"a8f525cd-03fb-4a49-bab1-fcec006cc04c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_aszteroida-becsapodas-dinoszaurusz-uledek-lerakodas-szokoar","timestamp":"2025. március. 14. 17:03","title":"Óriási üledékhullámokat hozhatott létre az aszteroida, ami kipusztította a dinoszauruszokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d430298b-f2eb-46fd-8738-57af41abef3a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már a Microsoft is tud arról a hibáról, ami gyakorlatilag ellehetetleníti a nyomtatást Windows 10 és 11 alatt. Javítás lesz, de hogy mikor, azt nem tudni.","shortLead":"Már a Microsoft is tud arról a hibáról, ami gyakorlatilag ellehetetleníti a nyomtatást Windows 10 és 11 alatt. Javítás...","id":"20250313_microsoft-windows-nyomtatas-hiba-halandzsa-nyomtatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d430298b-f2eb-46fd-8738-57af41abef3a.jpg","index":0,"item":"1654d095-d521-4b8a-b4a0-e9f2346f34f5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_microsoft-windows-nyomtatas-hiba-halandzsa-nyomtatasa","timestamp":"2025. március. 13. 09:03","title":"Szöveg helyett halandzsa – újabb hiba van a Windowsban, a nyomtatókat érinti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48164a76-0976-4969-a57b-6e4fbac6a7a3","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"360","description":"A rogáni kommunikációs gépezet nem kevés kreativitását leköti, hogy életben tartsa a homofóbiát Magyarországon.","shortLead":"A rogáni kommunikációs gépezet nem kevés kreativitását leköti, hogy életben tartsa a homofóbiát Magyarországon.","id":"20250314_hvg-dacreakcio-a-homofob-uszitasra-pride-magyar-allaspont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48164a76-0976-4969-a57b-6e4fbac6a7a3.jpg","index":0,"item":"9fa327ca-aaaf-4410-97a1-04539af20923","keywords":null,"link":"/360/20250314_hvg-dacreakcio-a-homofob-uszitasra-pride-magyar-allaspont","timestamp":"2025. március. 14. 14:45","title":"Meredeken nőtt a Pride elfogadottsága, amióta Orbánék importálták a homofób kampányt Oroszországból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a1f80e0-f22b-43aa-85e3-a60247e1e0f1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jégkása a nyár egyik kedvenc itala a gyerekek körében, az orvosok szerint azonban eszméletvesztés is lehet a fogyasztás vége.","shortLead":"A jégkása a nyár egyik kedvenc itala a gyerekek körében, az orvosok szerint azonban eszméletvesztés is lehet...","id":"20250313_gyerek-jegkasa-glicerinmergezes-eszmeletvesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a1f80e0-f22b-43aa-85e3-a60247e1e0f1.jpg","index":0,"item":"0c1efd07-bf48-4b65-a325-3da1845f7e39","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_gyerek-jegkasa-glicerinmergezes-eszmeletvesztes","timestamp":"2025. március. 13. 20:03","title":"Kórházba is kerülhet a gyerek, ha jégkását iszik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan szerezzük vissza a kontrollt a rólunk folyó beszélgetések felett?
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A megnyerő tartalom segíthet pozitív irányba befolyásolni a márkáról szóló beszélgetéseket, és ezzel a cégek a kontrollnak legalább egy kis szeletét visszaszerezhetik az önjáróvá vált online felületeken – mutat rá Andrew Canter, a Branded Content Marketing Association (BCMA, Márkázott Tartalmak Marketingszövetsége) globális ügyvezetője. Interjú.
HVG Extra Business: Az ember ősidők óta mesél történeteket, és a cégek is régóta élnek ezzel az eszközzel. Tulajdonképpen mennyire tekinthető forradalmian új jelenségnek a sztorizás?
Andrew Canter: Műfaját tekintve valóban semmi újról nem beszélhetünk. A XIX. század végén már létezett például saját márkás mezőgazdasági magazin, és ismert példa a Michelin Guide története is, amely 1900-ban volt áttörő újítása a gumiabroncs-készítő vállalatnak, hogy az éttermek, fogadók felkeresésének támogatásával jobban kopjanak és fogyjanak a termékei. Az 1930-as években a Palmolive kozmetikai cég támogatott egyes rádióműsorokat, az 1950-es években pedig megjelentek a szappanoperák, amelyek közül az elsőnek a Procter & Gamble volt a szponzora. Ami miatt most újra felkapták a fogalmat, az a médiaeszköztár radikális megváltozása – a közösségi média, az internet és az okoseszközök elterjedése. Ezek teszik lehetővé a rövid formátumok kialakítását, a tartalmak gyors fogyasztását és az instant jutalmazást.
Andrew Canter
A tapasztalt tartalommarketing-szakértő már 25 éve vesz részt a marketingkommunikáció világában. Annak a BCMA-nek a globális ügyvezetője, amelynek kitűzött célja, hogy a tartalommarketinggel foglalkozó szakemberek gyűjtőhelye legyen, és a legjobb gyakorlatok megosztásával segítse a tartalommarketing mint iparág növekedését. Andrew Canter nemcsak a BCMA vezetőjeként, hanem a Global Living Brands tartalmi vezetőjeként is aktív. A cég véleményvezérek felmérésében, hírnévmenedzsmentben, stratégiai marketingben és márkázott tartalom menedzselésében segíti ügyfeleit. 2015-ben az év tartalommarketingese díjra jelölték a The Drum magazin szavazásán.
HVG Extra Business: Mitől működik a történetmesélés?
Andrew Canter: Első lépésként mindig arra hívjuk fel ügyfeleink és tagjaink figyelmét, hogy a megoldandó problémára fókuszáljanak. Mérjék fel, és értsék meg mélységében, milyen kihívásra szeretnének a marketinges eszközökkel válaszolni. Minden munka a célközönség meghatározásával kezdődik, annak kijelölésével, hogy kiket akarunk megnyerni. A közösségi média felfoghatatlan sebességű robbanásával a cégek elveszítették a kontrollt afölött, hogy a fogyasztók mit mondanak a márkáikról. A hatékony és megnyerő tartalom ugyanakkor valamelyest segíthet pozitív irányba befolyásolni a márkáról szóló beszélgetéseket, amivel a cégek a kontrollnak legalább egy kis szeletét visszaszerezhetik. Gondoljunk csak a GoPro kamerára, amely arra bátorítja a felhasználóit, hogy maguk állítsanak elő lenyűgöző tartalmakat. Ezekből aztán a cég szabadon csemegézhet, marketingkampánya jelentős részét felfűzve e történetekre.
HVG Extra Business: Hogyan tudják a vállalatok a leghatékonyabban kihasználni a tartalmak erejét?
Andrew Canter: Gyakran nagy a kísértés, hogy a cég valami nagyon bonyolult dolgot állítson elő, amikor márkázott tartalmakban gondolkozik. Azt tapasztaljuk, hogy a vállalatok – gyakran a megoldandó probléma átgondolása nélkül – rögtön a megvalósítási fázisba kezdenek bele. Mi viszont azt javasoljuk, hogy lépjünk eggyel hátrébb, készítsünk előbb stratégiát, amely átfogóan számba veszi valamennyi aktivitást, majd erre alapozzuk a kampányt.
HVG Extra Business: Gyakori kihívás, hogy a tartalom a cégen belül keletkezik: ott van meg az az alap, ami kívülről nehezen előbányászható. Egy kommunikációs ügynökség milyen módon tudja a legjobban támogatni az ügyfeleit a tartalommarketing során?
Andrew Canter: Az ügynökségeknek mindenekelőtt meg kell ismerniük és meg kell érteniük az ügyfeleik márkázott tartalmaiban rejlő erőt. Szerencsés megoldás, ha elképzeléseiket először kisebb büdzsével és kisebb célcsoporton tesztelik, majd a tanulságok közös leszűrése után fognak bele a nagyobb költségvetésű tartalommarketingbe.
A másik kulcsfontosságú pont a mérés. Mi is létrehoztunk egy tartalommonitor-rendszert, amely hatékonyan segíti a kommunikációs ügynökségeket az eredmények mérésében és prezentálásában. Ezzel az eszközzel össze tudják vetni a megtérülést (ROI) a brand más mutatóival, megnézhetik, hogy a kampány mely eszközei teljesítenek a legjobban, melyek kicsit gyöngébben, és természetesen ezeket össze kell vetni az elvárásokkal.
HVG Extra Business: A tartalommarketing szinte minden esetben a bevonásról, a lojalitás növeléséről is szól. Hogyan tudja ezeket a célokat elérni egy jó kampány?
Andrew Canter: Mint említettem, abból kell kiindulni, hogy a tartalomkampány jól átgondolt, és valóban szükséges az adott probléma megoldására. A múltban előfordult ugyanis, hogy egyes cégek túltolták a dolgot, és ez visszaütött. Ilyen sikertelen kampánynak gondolom a McDonald’s „Channel us” YouTube próbálkozását is (a gyorsétteremlánc a rajongói aktivitására számítva hozta létre szórakoztató csatornáját a videomegosztó felületen, de végül érdektelenség miatt pár hónapja bezárták – a szerk). De ha sikerül jól elkapni a fonalat, remek eredményeket lehet elérni. A legismertebb és legirigyeltebb sztorizós kampány talán a Red Bullé, amely már régóta nemcsak energiaital-gyártó cég, hanem elképesztően komoly tartalomgyártó vállalkozás is.
HVG Extra Business: Milyen hosszan számolhatunk a sztorizással a márkaépítésen belül? Honnan tudjuk, hogy nem csak újabb, múló trendről van-e szó?
Andrew Canter: Nemcsak velünk van és velünk is marad, hanem folyamatosan növekedni, erősödni fog. A következő években a kampányok elsöprő többségének lesz legalább néhány eleme, ami kifejezetten a történetmesélésre épít majd. A küszöbönálló új technológiáknak – a kiterjesztett valóságnak (Augmented Reality) és a virtuális valóságnak (Virtual Reality) – számottevő hatásuk lesz arra, mit hívunk majd tartalomnak a jövőben.
Bőhm Kornél interjúját teljes terjedelmében a HVG Extra Business 2017/1-es számában olvashatja el.
A magazin friss lapszámában kreatív szakmák gyakorlataiból mutatunk mintát azok számára, akik fejlődni szeretnének, vagy akár csapatot, vállalatot vezetnek folyamatosan megújuló környezetben. A lapban emellett kiemelten foglalkozunk a kreativitáshoz szorosan kötődő dizájntémákkal is. Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel!
Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
A kreativitás ma már nem csupán a művészi alkotótevékenységek sajátja, alapvető készségként kell magunkénak tudnunk, ha olyan területen dolgozunk, amely folyamatosan fejlődik. Íme néhány tipp a klasszikus kreatív szakmák gyakorlatából.
Számos informatikai vállalkozás eljut a felismerésig, hogy rendkívüli kihívás akár csak kicsit is érdekfeszítően beszélni a cég tevékenységéről. Architektúráktól, rendszerintegrációtól kevesen rágják le a körmüket izgalmukban, az SAP ezt felismerve hajtott végre paradigmaváltást a sztorizás fókuszba állításával.
Újgenerációs reklámügynökségek vezetői szakembereit kértük arra, magyarázzák el: hol van a helye, és hogyan épül be a munkájukba a régi-új szakmai csodafegyver, a történetmesélés.