Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"449fede8-39ef-46e4-a709-7719d4c8e2f6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A rapper egy öregfiúk tornán felpofozott egy nézőt.","shortLead":"A rapper egy öregfiúk tornán felpofozott egy nézőt.","id":"20250129_Bochkor-Gabor-Curtis-pofozkodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/449fede8-39ef-46e4-a709-7719d4c8e2f6.jpg","index":0,"item":"80572a9b-4e02-4d64-b078-285b928b4fb8","keywords":null,"link":"/elet/20250129_Bochkor-Gabor-Curtis-pofozkodas","timestamp":"2025. január. 29. 16:20","title":"Bochkor Gábor elítéli az erőszakot, de emberileg megérti Curtis pofozkodását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tiszások kivonultak a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről, majd amikor visszatértek, nem szavaztak. Emiatt viszont egy sor javaslat bukott meg. Magyar kommentben sunnyogással vádolta meg a kutyapártos képviselőket. ","shortLead":"A tiszások kivonultak a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről, majd amikor visszatértek, nem szavaztak. Emiatt viszont...","id":"20250130_magyar-peter-mkkp-budapest-fovarosi-kozgyules-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97.jpg","index":0,"item":"5a2ae413-ad8b-4b1e-b749-3313a2028c94","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_magyar-peter-mkkp-budapest-fovarosi-kozgyules-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 07:34","title":"Összekapott a Kutyapárt Magyar Péterrel: „Az nem felelős városvezetés, ha bárki megakasztja Budapest működését”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f9aeae2-3c59-4900-8d0c-6bfce9cf2e21","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Ha a Real Valladolid új igazolásának, Nikitscher Tamásnak jól sikerül a klubváltás, hosszú évekig meghatározó játékosa lehet a nemzeti csapatnak.","shortLead":"Ha a Real Valladolid új igazolásának, Nikitscher Tamásnak jól sikerül a klubváltás, hosszú évekig meghatározó játékosa...","id":"20250129_nikitscher-tamas-palyafutas-atigazolas-real-valladolid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f9aeae2-3c59-4900-8d0c-6bfce9cf2e21.jpg","index":0,"item":"f261ffe7-81be-43b5-8510-54f6972763d4","keywords":null,"link":"/sport/20250129_nikitscher-tamas-palyafutas-atigazolas-real-valladolid","timestamp":"2025. január. 29. 16:48","title":"Történelmi átigazolás, amiből óriásit profitálhat a magyar fociválogatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fef1fb2a-076d-4275-ae76-f03ba149e74d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Duna Plazát felújítják és csak 2028-ban nyit újra.","shortLead":"A Duna Plazát felújítják és csak 2028-ban nyit újra.","id":"20250129_bezar-duna-plaza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fef1fb2a-076d-4275-ae76-f03ba149e74d.jpg","index":0,"item":"93bbcfc5-1045-4e69-b8ae-16df54005988","keywords":null,"link":"/kkv/20250129_bezar-duna-plaza","timestamp":"2025. január. 29. 18:33","title":"Egy időre bezár a Duna Plaza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Közgyűlés ülése előtt a Tisza párt elnöke arról is beszélt, az óellenzéki pártok meg akarják akadályozni, hogy olyan cégvezetőket válasszanak, akik jó gazda módjára tudják vezetni a fővárosi cégeket.","shortLead":"A Fővárosi Közgyűlés ülése előtt a Tisza párt elnöke arról is beszélt, az óellenzéki pártok meg akarják akadályozni...","id":"20250129_Nev-szerinti-szavazast-fog-kerni-Magyar-Peter-a-mini-Dubajrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97.jpg","index":0,"item":"10ff8ef0-213a-4352-b166-7a56c994b5d2","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_Nev-szerinti-szavazast-fog-kerni-Magyar-Peter-a-mini-Dubajrol","timestamp":"2025. január. 29. 09:56","title":"Név szerinti szavazást fog kérni Magyar Péter a mini-Dubajról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trumpék Orbánt istenítik, aki legfőbb vetélytársuk, Kína barátja. Trump újabb elnöksége is azt jelzi, hogy megkezdődött a liberális Davos-korszak felszámolása, de ebből nem lesz új világrend. Nemrég a világ viccnek vette Trump grönlandi terveit, ám ma már senkinek sincs kedve nevetni rajta, mi több, Európa reszket. Gondolatok a világlapok cikkeiben.","shortLead":"Trumpék Orbánt istenítik, aki legfőbb vetélytársuk, Kína barátja. Trump újabb elnöksége is azt jelzi, hogy megkezdődött...","id":"20250130_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"15780afb-f7d2-4fcf-a71f-a12d4ff26d02","keywords":null,"link":"/360/20250130_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. január. 30. 11:12","title":"Financial Times-kommentár: A világ populistái nem fognak egyesülni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Senki sem akart még ki tudja mennyit fizetni 2 vagy 3 olyan csillagért, ami semmire sem jó. Fél éve adott a lehetőség a Magyar Honvédség közösségi finanszírozására, de eddig egy jelentkező sem akadt.","shortLead":"Senki sem akart még ki tudja mennyit fizetni 2 vagy 3 olyan csillagért, ami semmire sem jó. Fél éve adott a lehetőség...","id":"20250129_vasarolhato-fotiszti-rang-szalay-bobrovniczky-csekely-erdeklodes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13.jpg","index":0,"item":"1da58fcf-dcf6-436a-9e98-e4874732565c","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_vasarolhato-fotiszti-rang-szalay-bobrovniczky-csekely-erdeklodes-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 05:52","title":"Nem tolonganak az adományozók, hogy „vásárolható” főtiszti rangot kapjanak Szalay-Bobrovniczky minisztertől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5454c8c2-0684-4e15-9522-2e22e5e7d936","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A DeepSeek R1 modelljét az Nvidia H100 segítségével képezték ki, az érvelési képességét azonban a Huawei saját fejlesztésű processzora támogatja.","shortLead":"A DeepSeek R1 modelljét az Nvidia H100 segítségével képezték ki, az érvelési képességét azonban a Huawei saját...","id":"20250129_deepseek-r1-mesterseges-intelligencia-huawei-ascend-910c-processzor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5454c8c2-0684-4e15-9522-2e22e5e7d936.jpg","index":0,"item":"38ea9443-894b-4854-8acc-891812fe2bb3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_deepseek-r1-mesterseges-intelligencia-huawei-ascend-910c-processzor","timestamp":"2025. január. 29. 10:03","title":"Kiderült: a Huawei chipje dolgozik az iparágat felforgató kínai mesterséges intelligencia mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan szerezzük vissza a kontrollt a rólunk folyó beszélgetések felett?
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A megnyerő tartalom segíthet pozitív irányba befolyásolni a márkáról szóló beszélgetéseket, és ezzel a cégek a kontrollnak legalább egy kis szeletét visszaszerezhetik az önjáróvá vált online felületeken – mutat rá Andrew Canter, a Branded Content Marketing Association (BCMA, Márkázott Tartalmak Marketingszövetsége) globális ügyvezetője. Interjú.
HVG Extra Business: Az ember ősidők óta mesél történeteket, és a cégek is régóta élnek ezzel az eszközzel. Tulajdonképpen mennyire tekinthető forradalmian új jelenségnek a sztorizás?
Andrew Canter: Műfaját tekintve valóban semmi újról nem beszélhetünk. A XIX. század végén már létezett például saját márkás mezőgazdasági magazin, és ismert példa a Michelin Guide története is, amely 1900-ban volt áttörő újítása a gumiabroncs-készítő vállalatnak, hogy az éttermek, fogadók felkeresésének támogatásával jobban kopjanak és fogyjanak a termékei. Az 1930-as években a Palmolive kozmetikai cég támogatott egyes rádióműsorokat, az 1950-es években pedig megjelentek a szappanoperák, amelyek közül az elsőnek a Procter & Gamble volt a szponzora. Ami miatt most újra felkapták a fogalmat, az a médiaeszköztár radikális megváltozása – a közösségi média, az internet és az okoseszközök elterjedése. Ezek teszik lehetővé a rövid formátumok kialakítását, a tartalmak gyors fogyasztását és az instant jutalmazást.
Andrew Canter
A tapasztalt tartalommarketing-szakértő már 25 éve vesz részt a marketingkommunikáció világában. Annak a BCMA-nek a globális ügyvezetője, amelynek kitűzött célja, hogy a tartalommarketinggel foglalkozó szakemberek gyűjtőhelye legyen, és a legjobb gyakorlatok megosztásával segítse a tartalommarketing mint iparág növekedését. Andrew Canter nemcsak a BCMA vezetőjeként, hanem a Global Living Brands tartalmi vezetőjeként is aktív. A cég véleményvezérek felmérésében, hírnévmenedzsmentben, stratégiai marketingben és márkázott tartalom menedzselésében segíti ügyfeleit. 2015-ben az év tartalommarketingese díjra jelölték a The Drum magazin szavazásán.
HVG Extra Business: Mitől működik a történetmesélés?
Andrew Canter: Első lépésként mindig arra hívjuk fel ügyfeleink és tagjaink figyelmét, hogy a megoldandó problémára fókuszáljanak. Mérjék fel, és értsék meg mélységében, milyen kihívásra szeretnének a marketinges eszközökkel válaszolni. Minden munka a célközönség meghatározásával kezdődik, annak kijelölésével, hogy kiket akarunk megnyerni. A közösségi média felfoghatatlan sebességű robbanásával a cégek elveszítették a kontrollt afölött, hogy a fogyasztók mit mondanak a márkáikról. A hatékony és megnyerő tartalom ugyanakkor valamelyest segíthet pozitív irányba befolyásolni a márkáról szóló beszélgetéseket, amivel a cégek a kontrollnak legalább egy kis szeletét visszaszerezhetik. Gondoljunk csak a GoPro kamerára, amely arra bátorítja a felhasználóit, hogy maguk állítsanak elő lenyűgöző tartalmakat. Ezekből aztán a cég szabadon csemegézhet, marketingkampánya jelentős részét felfűzve e történetekre.
HVG Extra Business: Hogyan tudják a vállalatok a leghatékonyabban kihasználni a tartalmak erejét?
Andrew Canter: Gyakran nagy a kísértés, hogy a cég valami nagyon bonyolult dolgot állítson elő, amikor márkázott tartalmakban gondolkozik. Azt tapasztaljuk, hogy a vállalatok – gyakran a megoldandó probléma átgondolása nélkül – rögtön a megvalósítási fázisba kezdenek bele. Mi viszont azt javasoljuk, hogy lépjünk eggyel hátrébb, készítsünk előbb stratégiát, amely átfogóan számba veszi valamennyi aktivitást, majd erre alapozzuk a kampányt.
HVG Extra Business: Gyakori kihívás, hogy a tartalom a cégen belül keletkezik: ott van meg az az alap, ami kívülről nehezen előbányászható. Egy kommunikációs ügynökség milyen módon tudja a legjobban támogatni az ügyfeleit a tartalommarketing során?
Andrew Canter: Az ügynökségeknek mindenekelőtt meg kell ismerniük és meg kell érteniük az ügyfeleik márkázott tartalmaiban rejlő erőt. Szerencsés megoldás, ha elképzeléseiket először kisebb büdzsével és kisebb célcsoporton tesztelik, majd a tanulságok közös leszűrése után fognak bele a nagyobb költségvetésű tartalommarketingbe.
A másik kulcsfontosságú pont a mérés. Mi is létrehoztunk egy tartalommonitor-rendszert, amely hatékonyan segíti a kommunikációs ügynökségeket az eredmények mérésében és prezentálásában. Ezzel az eszközzel össze tudják vetni a megtérülést (ROI) a brand más mutatóival, megnézhetik, hogy a kampány mely eszközei teljesítenek a legjobban, melyek kicsit gyöngébben, és természetesen ezeket össze kell vetni az elvárásokkal.
HVG Extra Business: A tartalommarketing szinte minden esetben a bevonásról, a lojalitás növeléséről is szól. Hogyan tudja ezeket a célokat elérni egy jó kampány?
Andrew Canter: Mint említettem, abból kell kiindulni, hogy a tartalomkampány jól átgondolt, és valóban szükséges az adott probléma megoldására. A múltban előfordult ugyanis, hogy egyes cégek túltolták a dolgot, és ez visszaütött. Ilyen sikertelen kampánynak gondolom a McDonald’s „Channel us” YouTube próbálkozását is (a gyorsétteremlánc a rajongói aktivitására számítva hozta létre szórakoztató csatornáját a videomegosztó felületen, de végül érdektelenség miatt pár hónapja bezárták – a szerk). De ha sikerül jól elkapni a fonalat, remek eredményeket lehet elérni. A legismertebb és legirigyeltebb sztorizós kampány talán a Red Bullé, amely már régóta nemcsak energiaital-gyártó cég, hanem elképesztően komoly tartalomgyártó vállalkozás is.
HVG Extra Business: Milyen hosszan számolhatunk a sztorizással a márkaépítésen belül? Honnan tudjuk, hogy nem csak újabb, múló trendről van-e szó?
Andrew Canter: Nemcsak velünk van és velünk is marad, hanem folyamatosan növekedni, erősödni fog. A következő években a kampányok elsöprő többségének lesz legalább néhány eleme, ami kifejezetten a történetmesélésre épít majd. A küszöbönálló új technológiáknak – a kiterjesztett valóságnak (Augmented Reality) és a virtuális valóságnak (Virtual Reality) – számottevő hatásuk lesz arra, mit hívunk majd tartalomnak a jövőben.
Bőhm Kornél interjúját teljes terjedelmében a HVG Extra Business 2017/1-es számában olvashatja el.
A magazin friss lapszámában kreatív szakmák gyakorlataiból mutatunk mintát azok számára, akik fejlődni szeretnének, vagy akár csapatot, vállalatot vezetnek folyamatosan megújuló környezetben. A lapban emellett kiemelten foglalkozunk a kreativitáshoz szorosan kötődő dizájntémákkal is. Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel!
Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
A kreativitás ma már nem csupán a művészi alkotótevékenységek sajátja, alapvető készségként kell magunkénak tudnunk, ha olyan területen dolgozunk, amely folyamatosan fejlődik. Íme néhány tipp a klasszikus kreatív szakmák gyakorlatából.
Számos informatikai vállalkozás eljut a felismerésig, hogy rendkívüli kihívás akár csak kicsit is érdekfeszítően beszélni a cég tevékenységéről. Architektúráktól, rendszerintegrációtól kevesen rágják le a körmüket izgalmukban, az SAP ezt felismerve hajtott végre paradigmaváltást a sztorizás fókuszba állításával.
Újgenerációs reklámügynökségek vezetői szakembereit kértük arra, magyarázzák el: hol van a helye, és hogyan épül be a munkájukba a régi-új szakmai csodafegyver, a történetmesélés.