Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a024fb69-b003-48b2-8c53-00913673c867","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Egy honfitársánál több kilogramm heroint és amfetaminszármazékot találtak a pénzügyőrök.","shortLead":"Egy honfitársánál több kilogramm heroint és amfetaminszármazékot találtak a pénzügyőrök.","id":"20250512_kabitoszer-csempeszet-roszke-drogfogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a024fb69-b003-48b2-8c53-00913673c867.jpg","index":0,"item":"ba67cb3e-df34-4616-a90a-af4091a7007b","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_kabitoszer-csempeszet-roszke-drogfogas","timestamp":"2025. május. 12. 13:32","title":"A frissen ragasztott kárpit árulta el a kokaint csempésző szerb sofőrt Röszkén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c29c180d-9cec-40cc-8aa1-0552296b7939","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Immár nemcsak kombi, hanem szedán változatban is kapható az újgenerációs Audi A6.","shortLead":"Immár nemcsak kombi, hanem szedán változatban is kapható az újgenerációs Audi A6.","id":"20250512_magyarorszagon-a-teljesen-uj-audi-a6-szedan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c29c180d-9cec-40cc-8aa1-0552296b7939.jpg","index":0,"item":"b378b553-ce27-4eb0-bd9b-bbd30e70e8e6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_magyarorszagon-a-teljesen-uj-audi-a6-szedan","timestamp":"2025. május. 12. 06:41","title":"Magyarországon a teljesen új Audi A6 szedán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Úgy ítélte meg, hogy “az elmúlt napok eseményei a magyar-ukrán kapcsolatokban nem teszik lehetővé a jóhiszemű, konstruktív egyeztetést olyan fontos és érzékeny tárgyban, mint a kisebbségi jogok”.","shortLead":"Úgy ítélte meg, hogy “az elmúlt napok eseményei a magyar-ukrán kapcsolatokban nem teszik lehetővé a jóhiszemű...","id":"20250511_Magyar-Levente-kulugyi-allamtitkar-lemondta-a-hetfoi-magyar-ukran-targyalast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456.jpg","index":0,"item":"2ff50b71-8029-49d3-98fe-2c3dfd142fc0","keywords":null,"link":"/itthon/20250511_Magyar-Levente-kulugyi-allamtitkar-lemondta-a-hetfoi-magyar-ukran-targyalast","timestamp":"2025. május. 11. 16:02","title":"Magyar Levente külügyi államtitkár lemondta a hétfői magyar-ukrán tárgyalást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók a gépi látás segítsége nélkül dolgozó rendszert fejlesztettek ki, ami képes felismerni a tárgyak tulajdonságait anélkül, hogy arról bármilyen vizuális információja lenne.","shortLead":"Amerikai kutatók a gépi látás segítsége nélkül dolgozó rendszert fejlesztettek ki, ami képes felismerni a tárgyak...","id":"20250512_targy-felismerese-robot-doboz-szenzor-mozgas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3.jpg","index":0,"item":"c60d3070-75b3-4cb7-b2cc-bf627a1fafce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_targy-felismerese-robot-doboz-szenzor-mozgas","timestamp":"2025. május. 12. 16:03","title":"Csak megrázza a dobozt a robot, és máris megmondja, milyen tárgy lehet benne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c583ea2a-8861-4cf8-832b-eb54180bbecb","c_author":"4iG Group ","category":"brandchannel","description":"A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor továbbra is kihívás, hogy megtalálja azokat a fejlesztéseket, amelyek gyors eredményt hozhatnak. Az autonóm mobilrobotok (AMR-ek) bevezetése intralogisztikai környezetben a klasszikus példája annak, hogy miként lehet látványos hatást elérni, gyorsan és alacsony kockázattal, a digitális érettség bármely szintjén.","shortLead":"A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor...","id":"20250509_sikerek-az-intralogisztikaban-amr-megoldasok-4ig-it","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c583ea2a-8861-4cf8-832b-eb54180bbecb.jpg","index":0,"item":"cae9fb8b-ffd4-415e-be87-497f5de7e449","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250509_sikerek-az-intralogisztikaban-amr-megoldasok-4ig-it","timestamp":"2025. május. 12. 17:30","title":"Gyors automatizálási sikerek az intralogisztikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"1b66984a-afcb-4215-8938-e6673eea3d34","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"658a9d59-dcbf-46c2-80e6-c633d20e34c7","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"elet","description":"Ellie, a kis farm róka hamarosan részt vesz majd a látványetetéses bemutatókban is.","shortLead":"Ellie, a kis farm róka hamarosan részt vesz majd a látványetetéses bemutatókban is.","id":"20250512_farm-roka-kolyok-budakeszi-vadaspark","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/658a9d59-dcbf-46c2-80e6-c633d20e34c7.jpg","index":0,"item":"0a4be1ac-5075-4688-8846-c7edc8defe4a","keywords":null,"link":"/elet/20250512_farm-roka-kolyok-budakeszi-vadaspark","timestamp":"2025. május. 12. 18:10","title":"Nem akármilyen rókakölyök érkezett a Budakeszi Vadasparkba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eff1dc48-6b58-4235-8151-dcf664ead87f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy apró, néhány érme vastagságú chip adta vissza Bradford G. Smith számára a kommunikáció készségét – még Mario Kartozni is tud a gyerekeivel az eszköznek köszönhetően.","shortLead":"Egy apró, néhány érme vastagságú chip adta vissza Bradford G. Smith számára a kommunikáció készségét – még Mario...","id":"20250511_neuralink-bci-agyi-chip-gondolatok-kurzor-iranyitasa-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eff1dc48-6b58-4235-8151-dcf664ead87f.jpg","index":0,"item":"c2d79a0f-55a9-4f3b-8f26-74a65bfa521b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_neuralink-bci-agyi-chip-gondolatok-kurzor-iranyitasa-video","timestamp":"2025. május. 11. 10:03","title":"Szó szerint a gondolataival csinált videót a férfi, aki harmadikként kapta meg a Neuralink agyi chipjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Reagálni kellett a fejleményekre, ezért nagyobb zárolás már történt a költségvetésben – közölte Kisgergely Kornél államháztartásért felelős államtitkár.","shortLead":"Reagálni kellett a fejleményekre, ezért nagyobb zárolás már történt a költségvetésben – közölte Kisgergely Kornél...","id":"20250512_Jelentos-koltsegvetesi-zarolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4.jpg","index":0,"item":"8102e74a-0fc9-4bad-9b4e-eb4298ee70e3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250512_Jelentos-koltsegvetesi-zarolas","timestamp":"2025. május. 12. 13:10","title":"Jelentős költségvetési zárolás történt – ismerte el az államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan spóroljuk meg a marketingbüdzsé fölösleges felét?
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Az utóbbi tíz évben az üzleti szektor szereplőinek egymás közötti magatartása sokat változott, és amelyik vállalat nem alkalmazkodik az új trendekhez, könnyen lemaradhat a versenyben. Íme néhány tendencia, amit nem árt figyelembe venni a céges marketingstratégia készítésénél.
1. A presales alkonya
A legfontosabb változás, hogy megjelent az úgynevezett b2b (business-to-business) vásárló, aki a saját preferenciáinak megfelelően tájékozódik az interneten, anélkül, hogy kapcsolatba lépne leendő szállítójával. Az informáltság sokkal érettebb fázisában aztán persze megkeresi a vállalat értékesítőit, de a marketing és az értékesítés szempontjából mindaddig láthatatlan. Egy amerikai b2b vásárló átlagosan 12 keresés után fordul csak valamelyik márkához, akkorra már jellemzően tájékozottan. Idehaza ez a szám – a korlátozott mennyiségű magyar nyelvű tartalom miatt – valószínűleg inkább csak fele az amerikainak, ugyanakkor a tendencia itt is egyértelműen az online tájékozódás felé mutat.
2. Már nem divat zavarni
Másik jellemző változás az egyre növekvő ellenállás a megszakító jellegű marketinggel kapcsolatban. Akivel nézettek már közel egyperces YouTube-videót a kívánt tartalom helyett, vagy aki elől fordult már ki valamelyik nagy hírportál nyitólapja valami teljesen irreleváns, sörétessel célzott egyoldalas hirdetés miatt, az tudja, milyen fokú ellenérzést kelt ez az idejétmúlt marketingtechnika. A módszer hatékonysága évről évre csökken (értsd: drágább lesz), míg az online tartalmakon keresztül finomabb befolyásolást lehetővé tevő marketing növeli már eddig is jelentős előnyét.
3. Figyelemgazdaság
A harmadik tendencia a figyelem csökkenése: 2008 óta 12 másodpercről 8 másodpercre csökkent az átlagos figyelmi idő – leginkább az okostelefonoknak köszönhetően. Meglepő adat, de már a b2b vásárlók 49 százaléka is a mobilján kutat friss információk után – még a munkájával összefüggésben is. A legnagyobb harc a vásárlók figyelmének megszerzéséért és megtartásáért folyik. Akitől megkapjuk ezt a figyelmet, annak nem szúrhatjuk ki a szemét valami hatodrangú tartalommal. Idő kérdése, mikor lesz itthon is általános a kiváló minőségű tartalom, és akkor minden vállalat kénytelen lesznek ehhez alkalmazkodni.
4. Branding mindenhol
A b2b-ben is folyamatosan nő a márkázás jelentősége. Mivel ebben a szektorban az alkalmazottak általában nem cserélhetők olyan egyszerűen, mint például a kiskereskedelem alacsonyabb képzettségű munkatársai, így a jó márka ahhoz is szükséges, hogy a lehető legjobb munkaerőt megszerezzük és megtartsuk. Amennyiben a branding nem egységes kifelé és befelé, az képmutató vállalat képzetét keltheti. Nehéz például egyszerre marketinginnovációról szónokolni, ugyanakkor alacsony hatékonyságú hideghívásokra kényszeríteni az értékesítő csapatot.
5. Viselkedésalapú és automatizált marketing
Az ügyfelek online viselkedésének adatait kiértékelve az utóbbi években lehetőség nyílt a teljesen automatizált, mégis személyes kommunikációra. A viselkedésalapú marketing nemcsak nagyobb hatékonysággal kecsegtet, hanem felbecsülhetetlen információkkal szolgál egy b2b vállalat értékesítőinek is. Ügyfeleik ugyanis az online viselkedésükkel sokkal többet és korábban elárulnak magukról, mint azt egy-egy üzleti tárgyalás során tennék. A marketingautomatizáció révén nemcsak több potenciális vevőt lehet generálni, hanem léteznek automatizmusok az inaktív vásárlók újraaktiválására, sőt a versenytársak vásárlóinak elcsábítására is.
6. Összeforrott csatornák
Még pár éve is triviális volt, hogy az organikus online forgalom növelését keresőoptimalizálással, a fizetett forgalom erősítését hirdetésoptimalizálással, a hivatkozásokat pedig közösségi médiával és PR-rel lehet elérni. Ezt immár el lehet felejteni – ugyanis minden csatorna kihat a másikra. A keresők saját adataik mellett komoly súllyal értékelik a tartalmak közösségi médián nyújtott teljesítményét, a fizetett hirdetések pedig gyakrabban és olcsóbban jelennek meg a technikailag megfelelően optimalizált oldalakon, ahogy a PR biztosította linkek is emelik egy-egy oldal organikus találati pozícióját. Minden csatorna teljesítménye kihat a másikra, így nincs értelme többé külön csatornákban gondolkodni, sokkal inkább minőséget kell nyújtani mindenhol.
7. Adatvezérelt marketing
Elmúltak azok az idők, amikor agyonfizetett kreatívok vitatkoztak azon, melyik koncepció lesz a nyerő egy kampányban. Ma ezt a kérdést akár több száz variációt összehasonlító teszteléssel döntik el – akár 24 óra leforgása alatt. Marketinginnovációval kapcsolatos megbeszéléseken mindezidáig gyakori kérdés volt, hogy „Ez mind szép és jó, de mennyibe kerül ez a vállalatnak?” Az adatvezérelt marketing eszköztárával ez így is megválaszolható: „Nem mindegy, ha vastagon profitképes?”. A felvilágosult online ügynökségek épp azzal a képességükkel szolgálják ki ügyfeleiket egyre hatékonyabban, hogy képesek megmérni, mely csatorna, kreatív, kampány vagy taktika termel hozamot. Amelyik nem profitképes, azt leállítják, amelyik pedig többszörös megtérülést hoz, azt a csúcsra járatják. Az egyik legismertebb marketinges mondás szerint „a marketingbüdzsé fele ablakon kidobott pénz, csak azt nem tudja senki, melyik fele”. Az adatvezérelt marketing szakértői már ezt is pontosan tudják – és a rosszabbul teljesítő felét el sem költve versenyelőnyhöz jutnak.
Hogyan lehet aktivizálni a közösségi média főszereplőit, a befolyásolókat, az egyéneket és a fogyasztókat, és milyen módszerekkel lehet mérni és növelni az ilyen irányú marketingbefektetések hatékonyságát? A ROI a közösségi médiában című könyvben bemutatott módszerek és eszközök a hagyományos és a közösségi marketing bármely kombinációjára alkalmazhatók. A könyvet itt rendelheti meg kedvezménnyel.
Az iPhone vonzó külseje csupán egyik eleme a technológia sikerének. Ott van még az okostelefonokat működtető számos fontos összetevő, amelyekről hajlamosak vagyunk megfeledkezni. Tim Harford közgazdász újságíró eszmefuttatása.
Facebook, Instagram és YouTube – ezek a véleményvezérek legismertebb platformjai. Cikkünkben azokat a lehetséges oldalakat mutatjuk be, amelyeken bárki népszerű megmondóemberré válhat némi kreativitással és sok szorgalommal.