HVG Extra Business
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A HVG Extra Business sikerességüket aktívan megélő, mégis különböző módon gondolkodó szakembereket kért meg arra, mondják el, számukra mi jelenti a sikert. Az alábbiakban Bojár Gábor üzletember, a Graphisoft alapítójának gondolatait idézzük.

Hogyan mérjük a sikert? Erről a kérdésről egy barátom és volt kollégám, Pákozdi Imre szellemes mondása jut eszembe: „Mi nem a pénzre, hanem a sikerre hajtunk ... és a sikert pénzben mérjük”. Az öniróniának szánt bonmot mögött sok igazság van. Az üzleti világban a siker mérőszáma hagyományosan a bevétel, a piaci részesedés és a profit – csupa olyan szám, amit pénzben szoktak mérni. Pedig nem csak abban lehet, sőt egy jó cég nem is csak abban méri.

"A vevőd boldogsága a te boldogságod"

Hatéves voltam, amikor nagyapám meghalt, de megmaradt bennem egy kép róla, amikor szinte könnybe lábadt szemmel emlékszik vissza, hogy milyen boldog volt anno a rövidáru-kereskedésében, amikor a vevője megtalálta a vágyott szövetet. A vevőd boldogsága a te boldogságod, a vevőd sikere a te sikered.

Az első munkahelyemen, a Geofizikai Intézetben is ez a mottó lett volna írható a szakmai sikereim mögé. Programozó kollégáim a szoftverünkre voltak büszkék, míg én sokkal inkább arra, hogy a geofizikusok használták is a szoftvert, és ez segített nekik hamarabb megtalálni a keresett bauxitot.

Ezt a szellemiséget sikerült megteremteni a Graphisoftban is, ami szintén sikernek nevezhető. A programozóink nem arra büszkék, milyen jó programot írtak, hogy az milyen ügyesen használja a processzort, a memóriát, stb., hanem azokra a szép épületekre büszkék, amelyeket a vevőink terveztek a szoftverünkkel.

Mennyire használják termékünket?

Már közel 17 éve nem én vezetem a Graphisoftot, és bő 12 éve nem is vagyok tulajdonos benne. De ezt a szellemiséget máig őrzi a cég, és hiszem, hogy emiatt is lehet sikeresebb még annál is, mint az én vezetésem alatt volt. Japán építészeti folyóiratban jelent meg 2011-ben egy felmérés, amelyben azt listázták, hogy az akkorra elkészült épületek tervezői milyen szoftvert használtak. Ez a felmérés – és akkor még egyszer, aláhúzva: Japánban – azt hozta ki, hogy a Graphisoft ArchiCAD nevű programja a piacvezető, megelőzve például a pénzügyi mutatókat tekintve sokkal erősebb Autodesk szoftvert is. A felmérés biztosan nem torzít a javunkra, hiszen annak szponzorai között szerepel a nagy konkurens Autodesk, a Graphisoft viszont nem.

A BIM, azaz Building Information Modeling (magyarul Épületinformációs Modellezés) nevű kategória elismert úttörője a Graphisoft, és – mint az említett felmérés mutatja – Japánban például nemcsak úttörője, de bizonyos értelemben piacvezetője is. Feltéve, hogy a piacvezetést, vagy ha úgy tetszik, a sikert nem pénzügyi mutatókban mérjük, hanem abban, mennyire használják az egyes termékeket.

Ez az igazi mérőszáma a sikernek: mennyire használják a termékedet, mennyire szeretik azt a vevők, és így mennyivel járultál hozzá a világ szebbé, jobbá tételéhez. És persze az is része a sikernek, ha ezt jól meg is fizeti a piac.

A fenti cikk teljes terjedelmében elolvasható a HVG Extra Business 2019/1-es számában.

Miért érezzük úgy, hogy csak másoknak sikerül minden? Miért félünk a sikertől? Megteremthető-e az egyensúly karrier és magánélet között? A Siker: A teljesítmény pszichológiája című könyv segít, hogyan keretezzük át a gondolkodásunkat, építsünk az erősségeinkre, és hozzuk ki a legtöbbet önmagunkból a munkában és a magánéletben. A könyvet itt rendelheti meg kedvezménnyel.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
HVG Extra Business Business magazin

Mi a siker titka? Alex Ferguson segít megérteni!

A kiemelkedő vezető megszállottan ragaszkodik a céljához, átlátja a rá bízott szervezetet, nem fél a népszerűtlen döntésektől és mások tanácsaitól, valamint képes kihozni a legjobbat a beosztottjaiból – amíg elegánsan át nem adja helyét utódjának. A HVG Extra Business cikke Alex Ferguson, a Manchester United egykori legendás edzőjének Vezetés című üzleti könyvéből válogat néhány tanácsot.

A megmérgezett Navalnij felkelt az ágyából és lépcsőzött egyet

A megmérgezett Navalnij felkelt az ágyából és lépcsőzött egyet

Meghalt a szerző, akinek Forrest Gumpot köszönhetjük

Meghalt a szerző, akinek Forrest Gumpot köszönhetjük

Egy 16 éves diák segített a kecskeméti közgyűlésnek, mert nem ismerték az önkormányzati törvényt

Egy 16 éves diák segített a kecskeméti közgyűlésnek, mert nem ismerték az önkormányzati törvényt