Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b23c8f4b-16e9-4881-ba5f-81f2ab6fd12a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Az OSC korosztályos csapatainál dolgozó szakember – akit társai Manónak becéztek – szombat éjjel tragikus hirtelenséggel halt meg .","shortLead":"Az OSC korosztályos csapatainál dolgozó szakember – akit társai Manónak becéztek – szombat éjjel tragikus...","id":"20250309_elhunyt-Monostori-Attila-114-szeres-valogatott-vizilabdazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b23c8f4b-16e9-4881-ba5f-81f2ab6fd12a.jpg","index":0,"item":"01c8a761-8ca4-48e4-9376-8d0b3f2cb0a2","keywords":null,"link":"/sport/20250309_elhunyt-Monostori-Attila-114-szeres-valogatott-vizilabdazo","timestamp":"2025. március. 09. 12:09","title":"53 évesen elhunyt Monostori Attila 114-szeres válogatott vízilabdázó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6bd5ebb-d6dc-4f82-b9b7-4a52b61c0865","c_author":"Mészáros Márton","category":"360","description":"A nagy cégek elköteleződése töretlen a munkavállalók egészsége iránt, az állami szférában és a kkv-szektorban azonban sokan lemondtak a munkaalkalmassági vizsgálatokról. A Belügyminisztérium nem siet a magyarázattal.","shortLead":"A nagy cégek elköteleződése töretlen a munkavállalók egészsége iránt, az állami szférában és a kkv-szektorban azonban...","id":"20250310_hvg-foglalkozasegeszsegugy-alkalmassagi-vizsgalat-nagy-cegek-kkv-allam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6bd5ebb-d6dc-4f82-b9b7-4a52b61c0865.jpg","index":0,"item":"f253fd14-5aa4-4001-989a-636be057e7e8","keywords":null,"link":"/360/20250310_hvg-foglalkozasegeszsegugy-alkalmassagi-vizsgalat-nagy-cegek-kkv-allam","timestamp":"2025. március. 10. 09:30","title":"„Az ülőmunka az új dohányzás”, de az államot újabban nem érdekli dolgozói egészsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e98225a-38fe-4e4e-89d1-c3e7b75b454d","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Attól még, hogy nem a környezeti problémák jelentik a legnagyobb egzisztenciális fenyegetést az emberiségre nézve, foglalkozni kell velük – ez csak egyike annak az öt alapelvnek, amit Hannah Ritchie oxfordi adattudós emel ki a klímaváltozással kapcsolatban. Szerkesztett részlet az Ez nem a világvége című könyvből.","shortLead":"Attól még, hogy nem a környezeti problémák jelentik a legnagyobb egzisztenciális fenyegetést az emberiségre nézve...","id":"20250308_Ot-allitas-a-klimavaltozassal-kapcsolatban-amit-erdemes-eszben-tartani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e98225a-38fe-4e4e-89d1-c3e7b75b454d.jpg","index":0,"item":"70f2b721-47f2-4a5f-a501-e8580cd9e7e9","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250308_Ot-allitas-a-klimavaltozassal-kapcsolatban-amit-erdemes-eszben-tartani","timestamp":"2025. március. 08. 19:15","title":"Öt állítás a klímaváltozással kapcsolatban, amit érdemes észben tartani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","shortLead":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","id":"20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"1efbcaa4-9297-4be4-94ed-a3361708fa44","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","timestamp":"2025. március. 08. 14:44","title":"Kaphatnak-e magyar nyugdíjat átköltöző ukrán nyugdíjasok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egész vonalon pótlóbusz közlekedett helyette.","shortLead":"Az egész vonalon pótlóbusz közlekedett helyette.","id":"20250310_baleset-2es-metro-potlobusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb.jpg","index":0,"item":"779c3d4b-39ba-4963-8fa8-b7e84bffab10","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_baleset-2es-metro-potlobusz","timestamp":"2025. március. 10. 05:13","title":"Baleset miatt nem járt a 2-es metró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39d2b5ec-0825-4886-a4db-b7dcf1eff6fc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Játsszon a mesterséges intelligencia – no persze ne azért, hogy szórakozzon, hanem hogy megmutassa, mire képes. Amerikai kutatók tesztelő eszköze ezúttal a Nintendo közkedvelt Super Mario Bros. játéka volt.","shortLead":"Játsszon a mesterséges intelligencia – no persze ne azért, hogy szórakozzon, hanem hogy megmutassa, mire képes...","id":"20250308_nintendo-super-mario-bros-jatek-banchmark-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39d2b5ec-0825-4886-a4db-b7dcf1eff6fc.jpg","index":0,"item":"2aaa186b-92e2-4a0d-b64e-31806eedb3d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_nintendo-super-mario-bros-jatek-banchmark-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. március. 08. 20:03","title":"Meg kell mutatnia, mit tud? Akkor játsszon kicsit a Marióval a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"448ab6d4-2fa7-4972-a6cd-b6be3a9af92d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250309_ozonlyuk-bezarodas-telekom-muholdas-uzenetkuldes-usa-eu-szolasszabadsag-antibiotikumok-nanomuanyag-spacex-robbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/448ab6d4-2fa7-4972-a6cd-b6be3a9af92d.jpg","index":0,"item":"91638ba6-b984-425a-b595-b3f13d53bc1e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_ozonlyuk-bezarodas-telekom-muholdas-uzenetkuldes-usa-eu-szolasszabadsag-antibiotikumok-nanomuanyag-spacex-robbanas","timestamp":"2025. március. 09. 12:00","title":"Ez történt: Térerő nélkül is átment az SMS, újít a Telekom Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba00b3e4-df56-4b40-abb4-c40559bbbe11","c_author":"Dulai Péter","category":"360","description":"Petróczi András mindenkit megtévesztett, amikor kétségbeesetten nyilatkozott a médiában. A ma 25 éve történt, megdöbbentő gyilkosságot szenvtelenül mesélte el újra és újra, majd a tárgyalóteremben már azt mondta, nagyon szerette az édesanyját. Védője szerint a sajtóban azzal is szították a közhangulatot, hogy a színésznő fiatalkori fotóját mutogatták, amin még csinos volt. Petróczi valódi motivációi valószínűleg örökre rejtve maradnak, ami tény, hogy felbujtóként súlyosabb ítéletet kapott, mint maga a gyilkos.","shortLead":"Petróczi András mindenkit megtévesztett, amikor kétségbeesetten nyilatkozott a médiában. A ma 25 éve történt...","id":"20250309_Soproni-Agi-halala-evfordulo-anya-gyilkossag-fiatal-elkovetok-eletfogytiglan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba00b3e4-df56-4b40-abb4-c40559bbbe11.jpg","index":0,"item":"6347ddca-9cd7-4ed8-8b98-c9d4c9d70040","keywords":null,"link":"/360/20250309_Soproni-Agi-halala-evfordulo-anya-gyilkossag-fiatal-elkovetok-eletfogytiglan","timestamp":"2025. március. 09. 15:30","title":"„Egy szem lányomat megölette az egy szem unokám” – az egész országot sokkolta Soproni Ágnes halála","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legtöbb kis- és közepes vállalkozásnak önhibáján kívül nehezebb körülményekkel és jelentősen csökkenő forgalommal/profittal kellett az elmúlt időszakban szembenéznie. Ilyen körülmények között vétek nem kihasználni azokat az extra előnyöket, melyeket az internet nyújthat számukra. Mire kell figyelni a honlap kialakításánál? Mitől lesz nyereséges egy webáruház?
A felhasználók több, mint 80 százaléka használja az internetet információ-gyűjtésre egy-egy fontosabb vásárlása előtt, plusz közel 50 százalékuk tervezi, hogy közvetlenül a hálón fogja intézni a vásárlásainak egy részét – talán nem szükséges külön ecsetelni, hogy miért hasznos, ha ezen potenciális vásárlók megtalálnak minket. A hatalmas kereslet eléréséhez viszont szükséges, hogy teljes termékpalettánk könnyedén megtalálható és megrendelhető formában legyen megtalálható a neten - amire termékszámtól függően egy direkt értékesítési oldal vagy egy webáruház lehet a megoldás.
Névjegy helyett felhasználóbarát honlap
Nem kérdés, miért érdemes egy mai cégnek láthatóvá válnia az interneten, de jóval kevesebb szó esik ezen „internetes megjelenés” optimális módjáról. A legtöbb cégnek csak egy honlapja van, mely az általános cégbemutatáson túl legfeljebb egy PDF árlistát tartalmaz a termékekről/szolgáltatásokról – ez nem több, mint egy online névjegykártya. Ha valaki konkrétan az adott céget keresi, akkor általában megtalálja így is, de egy szimpla honlap nem segít a neten lévő óriási (és egyre növekvő) kereslet „lecsapolásában”.A vásárlók általában nem céget keresnek, hanem terméket: nem azt tudják, hogy honnan akarnak vásárolni, hanem azt, hogy mit. Ezért fontos, hogy ne csak egy PDF katalógus legyen a kínálatunkról (vagy pláne ne egy telefonszám-email cím páros, hogy itt kérhetnek ajánlatot), továbbá ne rejtegessük az árainkat, hanem nyíltan, jól strukturáltan tegyünk fel a termékeinkről annyi információt, amennyit csak lehetséges.
Kössük össze a médiacsatornákat!
Minél több csatornán keresztül tudjuk elérni a lehetséges vásárlókat, annál nagyobb az esélye, hogy végül nálunk fognak vásárolni. Statisztikák szerint egy offline (hagyományos, nem internetes) és egy online bolt nemhogy egymás elől „szívná el” a vásárlókat, de kölcsönösen segítenek egymás forgalmának növelésében, tehát még az offline boltunk forgalmát is növeli egy hatékony webáruház!
Erre persze tudatosan is „rá lehet erősíteni”, például minden offline vásárlónak adni egy kupont a webáruházhoz, illetve minden online látogatót „terelni” az offline boltok felé (például a személyes átvétel lehetőségét is biztosítva minden vásárláshoz, illetve speciális offline kedvezmények/akciók hirdetésével). Szintén hasznos, ha egy korábban csak offline hirdetett akciót az interneten is hirdetünk: az ilyen több csatornán futó akciók hatékonysága jóval nagyobb mértékben nő, mint ha külön-külön futtattuk volna őket.
Csoportosítsuk át a költéseket!
Aki eddig főleg offline hirdetett drasztikus, és egyúttal rendkívül kellemes eredményeket tapasztalhat meg, amikor a hirdetési költségeit részben az internetre csoportosítja át. Az online marketing eszközök ugyanis azon túl, hogy teljes mértékben mérhetőek (azaz tökéletesen kiderül, hogy adott helyen érdemes-e hirdetni, vagy sem), általában sokkal költséghatékonyabbak is: egy vevő megszerzésének költsége általában töredéke egy offline eszköz által szerzett vevőének.
Még nem találkoztunk olyan céggel/termékkörrel, ahol több-kevesebb online marketing eszközt ne lehetett volna sikeresen alkalmazni. Fontos viszont a megfelelő „fogadó felület”: egy internetes hirdetéshez szükség van egy olyan oldalra, ami fogadja és „lekezeli” a látogatókat – és itt egy direkt értékesítésre alkalmas, jól megszerkesztett weboldallal az adott marketing kiadások sokkal magasabb megtérülését tudjuk elérni.
Elérhetővé válni költséghatékonyan!
Aki eddig főleg offline marketingben „utazott”, annak elsőre szokatlan lehet az internet által diktált vevő-központúbb üzletmenet. Itt ugyanis sokkal inkább a vevő kezében van a kontroll, ő dönti el, hogy mit és mikor csinál, és általában nem a cégek találják meg a vevőket, hanem fordítva: a vevők keresnek megoldást valamilyen problémájukra, és találják meg azokat a cégeket, akik „hagyják”, hogy megtalálják őket. Ez a fajta elérhetőség nehezebb, mint hinnénk: az internet hatalmas, a verseny is növekszik, és bizony keményen meg kell dolgozni a láthatóságért. Szerencsére számos lehetőségünk van arra, hogy a megtalálhatóságunkat javítsuk, többek között a keresőoptimalizáció, a fizetett keresőhirdetések, a termékmegosztó/ár-összehasonlító oldalak, számos tematikus katalógus-oldal, internetes plázák.
Ezen eszközök általános jellemzője (azon túl, hogy jól mérhetőek), hogy rendkívül minőségi látogatottságot vonzanak: az ilyen marketing eszközök által vonzott potenciális vásárlókat általában jóval egyszerűbb vásárlásra bírni, mint a hagyományosabb marketing-kampánnyal bevonzott látogatókat.
Használjuk ki a partnerek erejét
Internettől független tény, hogy közösen többet el lehet érni, mint egyedül. Az Internet mindössze egy hatékony eszköz a más cégekkel való együttműködésünk magasabb szintre helyezésében. A keresztmarketing akciók különösen jól működnek a direkt értékesítést is folytató cégek között: gyakorlatilag nulla költséggel lehet javasolni egymás termékeit a saját vevőinknek (feltételezve, hogy nem konkurens cégekről van szó). A bátrabbak kipróbálhatják, hogy hírlevélben is kiküldik egymás ajánlatait, vagy kiegészítő termékként magában a webshopban árulják a partner termékeit, míg az óvatosabbaknak elégséges lehet, ha mondjuk minden vásárlás után adnak egy kupont a partner áruházához (miután a vevő már feladta a rendelést, és már nincs mit „veszíteni”). Az internetes partneri kapcsolatok szépsége nem csak azok „olcsóságában” rejlik, de még inkább az automatizáltságban: egyszer kell kialakítani egy partneri kapcsolatot, és utána az automatizáltan, emberi munkaigény nélkül is képes olajozottan működni, és termelni a bevételeket.
A rövid válasz az, hogy igen, de részletesebb válasz is van arra, hogy miként tudott Orbán Viktor kormányfő lánya egyik évről a másikra berobbanni a magyar művészetpártolók világába.