szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Az econet.

Az econet.hu  Nyrt a Budapesti Értéktőzsde hivatalos honlapján jelezte, hogy a  kizárólagos tulajdonában álló EST Media Kft. 26 százalékosos érdekeltségében lévő Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. által megrendezett Sziget Fesztiválon – figyelembe véve a 2009. augusztus 10-én tartott Tankcsapda 20 éves Jubileumi Koncertet is – idén rekordszámú, 390 ezer látogató vett részt. Napi bontásban: -1. nap - 50 ezer, 1. nap - 65 ezer, 2. nap - 68 ezer, 3. nap - 70 ezer, 4. nap - 69 ezer és 5. nap - 68 ezer.

A Sziget Fesztivál ennek köszönhetően a szponzori bevételek visszaesése ellenére az első számítások szerint 150 millió forintot meghaladó plusszal zárt, ami mintegy 50 százalékos növekedést jelent 2008-hoz képest. A 2009. augusztus 11-én megrendezett Zene a Rasszizmus ellen című programsorozat ugyanakkor nem termelte ki a ráfordításokat, így az némiképp csökkenteni fogja a fesztivál pozitív eredményét.

Összesen 400 millió az idén fesztiválokból

A Sziget Fesztivál zárásával véget ért a Sziget Kft. nyári fesztiválszervező munkája, ősztől a cég a jövő évi rendezvényeket készíti majd elő. Az idei szezon rendezvényei (T-Home Gyerek Sziget,
Volt Fesztivál, Balaton Sound, Félsziget Fesztivál, Zene a Rasszizmus ellen, Sziget Fesztivál) az előzetes kalkulációk szerint összességében 350-400 millió forint körüli eredményt termeltek (A Sziget Kft-t jelenleg a Volt Fesztivál és a Balaton Sound eredményének 50 százaléka illeti meg), ami jól mutatja, hogy a Sziget Kft. üzleti modellje a gazdasági válság körülményei között is működőképes.

Az üzleti modell szélsőséges üzleti és gazdasági környezetben való működőképessége biztató képet mutat a (normalizálódó) jövőre nézve, s a vállalat vezetése szerint 2013-ra, a Sziget Kft. akvizíció zárásának évére megalapozott célkitűzés a 800 millió forint körüli EBITDA elérése. Ekkorra az econet.hu Nyrt. és részvényesei a Sziget Kft. 75 százalékát birtokolják majd, összesen legfeljebb mintegy 5 milliárd forintnyi mindenkori teljesítményfüggő vételár ellenében (melyből 1,1 milliárd forintot már kifizettek).

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!