szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Szeptembertől Kínában is árulni kezdik a Milka csokoládét - jelentette be szerdán Irene Rosenfeld, az amerikai Mondelez cég vezére.

A jelenleg évi 2,8 milliárd dolláros (nem egészen 800 milliárd forintos) kínai csokoládépiac nagy növekedési potenciált rejt magában - közölte a Milka gyártója.

A többek között az Oreo kekszet és a Cadbury csokoládét is gyártó Mondelez már csaknem három éve folyamatosan csökkenő forgalommal kénytelen szembenézni. A kávéüzletág eladása, a venezuelai gondok és az árfolyamhatás, azaz az erős dollár miatt az idei második negyedévben újabb csaknem 18 százalékkal, 6,3 milliárd dollárra esett vissza az árbevétel.

A nyereség ugyanakkor a költségcsökkentéseknek köszönhetően jó 14 százalékkal, 464 millió dollárra nőtt. A konszern legnagyobb piacai az Egyesült Államokon kívüli piacok, elsősorban Európa, valamint Latin-Amerika és Ázsia.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!