Juhász Gábor
Juhász Gábor
Tetszett a cikk?

Az egykori sanomás Szabó György van az új hirdetési cég mögött – tudta meg a hvg.hu.

A Street Média Europe Zrt. mögött információink szerint az egykori Sanoma-vezető Szabó György áll, bár nem cégvezető a zrt.-nél, de ő a legnagyobb részvényes a magánszemélyek közül 33 százalékkal. Ennyi van a csornai PJTM Consult Kft.-nek is, míg a többiek kisebb részvénycsomaggal rendelkező magánszemélyek. A PTJM mögött is médiamúlt van, egyik gazdája – a Street Média Europe-ban is vezető – Tárkányi Mária például más reklámcégekben és kiadványokban (Rábaközi Szuperinfó) is érdekelt. Szabó a befektetési társaságán, a 2014-ben létrehozott Everholding Zrt.-n is kötődik az 5 millió forint alaptőkéjű új céghez, amelyet eredetileg Street Média Projekt néven akartak bejegyeztetni. 

A múlt héten alapított „végleges” Street Média terve már az év első felében megszületett, a domainnevet például már júniusban regisztráltatták. A kormány tavasztól szigorított a köztéri reklámozáson, és nagyobb beleszólást engedett plakáthelyek korlátozásába az önkormányzatoknak városkép-védelem címén. A cég most azzal próbálkozik, hogy StreetMedia Pontokat helyez el sétálóutcák, nagy látogatottságú terek kirakataiban, üvegportáljain, és azokon központilag vezérelt médiatartalmakat, reklámspotokat, plakátokat, hang- és szöveges üzeneteket közvetít – jellemzően sötétedés után. A befogadó üzletek jutalékot kapnak az idegen hirdetések után, amelyek úgy láthatóak a közterületről, hogy valójában nem ott vannak elhelyezve. 

Szabó azután távozott a Sanomától, hogy az 2014-ben az új kézbe került, és azóta többféle üzleti próbálkozása volt, például az egyik érdekeltsége elfekvő készleteket kínált online. A DepoTrip egy nemzetközi hálózat részeként azt hirdeti magától, hogy „Egyedülálló tematikus áruházunkban elhelyezhető minden befagyott, de még piacképes raktári készlet, felszámolás alatt álló cégek vagyontárgyai, olyan felszabaduló gyártási kapacitás, amely felszívására nem elégséges a magyar fizetőképes kereslet”. A jelek szerint az üzlet nem túl sikeres: 2016-ban a cég árbevétele 3,4 millió forint volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!