A Wizz Air vezérigazgatója szerint legelőbb 2024-re állhat talpra a szektor

A Wizz Air vezérigazgatója szerint legelőbb 2024-re állhat talpra a szektor

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Váradi József szerint a légitársaság az egyik "ritka reménysugár" a befektetők számára.

A Wizz Air vezérigazgatója szerint az emberek mobilitási igénye vissza fogja állítani az utazási kedvet, de sokkal inkább bízik a hosszú távú talpra állásban, mint a rövid távúban, úgy véli, a légi közlekedési iparág talán 2024-25-re jut újra a 2019-es szintre – írta a Magyar Nemzet kedden.

Váradi József a lap beszámolója szerint a Romániai Magyar Üzletemberek Egyesülete által szervezett online konferencián elmondta azt is: a Wizznél 2022-ben már konszolidált évben bíznak.

A koronavírus-járvány tavaly márciusi kitörése óta a Wizz Air "elégetett" egymilliárd dollárt, hiszen többféle veszteséget kénytelenek elkönyvelni – mondta, hozzátéve: az üzleti konstelláció szélsőségesen negatív, de ez senkit sem érdekel, csak az, hogy a pandémia utáni átrendeződésben ki milyen piaci pozíciókat fog szerezni.

"Gyakorlatilag mi vagyunk az egyetlenek, akik változatlanul invesztálunk, bővítjük a repülőgépflottánkat, és az egész iparágban nekünk a legmagasabb a likviditásunk. A befektetőknek mi vagyunk az egyik ritka reménysugár" – fogalmazott.

A válság hozta változásokról szólva Váradi József azt nyilatkozta, hogy egy évvel ezelőtt azt mondta volna, hogy a Wizz soha nem fog cargózni és Amerikába repülni, ehhez képest tavaly március-áprilisban csak cargóztak és Amerikába repültek. A jelzett periódusban a cég 130 cargójáratot hajtott végre csak Magyarország és Kína között, egész Kelet-Európának ők szállították a maszkokat és a lélegeztetőgépeket, és jelentős szerepet játszottak az Egyesült Államokban rekedt magyarok repatriálásában.

A közeljövő nagy lehetőségéről, a brassói reptérnek a székelyföldi idegenforgalom fellendülését is feltételező megnyitásáról kijelentette: a Wizz az első odarepülők között lesz, csak készüljön el végre a légikikötő.

"A repülőtérnek egyértelműen van létjogosultsága, Románia pedig stratégiai piac. Minden berepülési, illetve kapcsolódási lehetőséget követünk, és megtanultuk a leckét: a fejlődő országokban, piacokon az egyetlen kitörési pont az olcsón árazott infrastruktúra kialakítása" – fogalmazott a vezérigazgató.

Hozzászólások