szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem túlárazott a Kelenföld és Ferencváros közötti vasútépítés a Miniszterelnökség államtitkára szerint.

Mi indokolja, hogy Kelenföld és Ferencváros között 338 milliárd forintból fejlesztik a vasutat? Erről adott be kérdést a kormánynak Kocsis-Cake Olivio és Arató Gergely is, a két képviselőnek egyszerre adott választ Orbán Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára.

A válasza szerint, amelyet a 24.hu vett észre a parlamenti irományok között,

a sajtóban megjelent hírekben közölt és hivatkozási alapul szolgáló „szakértői” számítások meglehetősen felszínesek, amelyek a beruházás számos aspektusát figyelmen kívül hagyják.

Például nem csak új vágányokat építenek, hanem a régieket is lecserélik, hét vasúti híd épül, két új megállóhelyet létesítenek, zajvédő falakat építenek és a környező házakban legalább kétezer ablakot lecserélnek.

A munkát a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. végezheti el, alvállalkozóként megjelenik a felcsúti expolgármester testvérének, Mészáros Jánosnak egy cége is.

Amint azt a HVG bemutatta, a Déli Körvasút önmagában valóban jó ötlet, amely a főváros és környéke sok közlekedési problémáját kezelné, azt azonban nem magyarázza ez sem, hogy mitől drágulhatott jó háromszorosára ahhoz képest, hogy egy éve az agglomerációs vasúti stratégia még 90-120 milliárd forintra becsülte az értékét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!