szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gondot az okozza, hogy jelentősen megnőtt a kézbesítendő csomagszám, de a vámkezelés ügyintézési ideje is kihat a kiszállításaik gyorsaságára.

Sokan panaszkodnak elhúzódó, késedelmes kiszállításra a Packeta csomagküldő ügyfelei közül, akik ráadásul az ügyfélszolgálattal is csak nehézkesen tudnak kapcsolatba lépni. A problémáról a HVG is kapott olvasói jelzéseket.

A cég most az RTL Híradójának megkeresésére elismerte, hogy a fennakadások hátterében részben az egyik nagy, távol-keleti webáruházzal nemrégiben megkötött szerződés áll, ennek hatására ugyanis drasztikusan megnőtt a csomagok száma. Emellett – írták – a vámkezelés kiszámíthatatlan ügyintézési ideje is kihat a kiszállítás gyorsaságára.

Azt is közölték, hogy a helyzet rendezése érdekében növelik az érintett automatáik kapacitását, bővítik a csomagpont-hálózatukat és ideiglenesen hétvégén is kiszállítják a küldeményeket.

A csatorna a kártérítési lehetőségekről is megkérdezte a Packetát, amely jelezte: reklamáció esetén a törvénynek megfelelően 15 napos késedelmet követően megtérítik a feladási díjat.

Amennyiben egy csomag megsérül vagy elveszik, kárrendezésre az értékmegjelölés alapján van lehetőség. Üzleti csomagok esetében a feladó a webáruházzal történik a kárrendezés. Magánszemélyek esetében, ha a feladó nem adta meg a csomag értékét, 4000 forint kártérítés jár.

A cseh Packeta mögött álló cégek augusztus végén jelentették be, hogy felvásárolták a Foxpostot, így lettek az ország legnagyobb csomagküldője.

A Postán kívül gyakorlatilag nem maradt magyar szereplő a csomagautomaták piacán

A Foxpost eladása is jelzi, hogy zajlik a konszolidáció a csomagautomaták piacán: a külföldi cégek lassan teljesen kiszorítják a magyar befektetőket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!