Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c2472189-c8f5-41e9-893c-838e24086e85","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kápolnásnyéktől a jegyvizsgáló senkit nem engedett a nyitott ajtó közelébe.","shortLead":"Kápolnásnyéktől a jegyvizsgáló senkit nem engedett a nyitott ajtó közelébe.","id":"20250612_mav-vonat-nyitott-ajto-vizipok-sebesvonat-budapest-szekesfehervar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2472189-c8f5-41e9-893c-838e24086e85.jpg","index":0,"item":"dfd4b12d-19a1-4e1f-9aba-d33969a466ff","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_mav-vonat-nyitott-ajto-vizipok-sebesvonat-budapest-szekesfehervar","timestamp":"2025. június. 12. 18:46","title":"Nyitott ajtóval ment 120-szal Budapestről Székesfehérvárra a Vízipók sebesvonat – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ad3a100-0b14-448f-b065-c0eb4effa4d9","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"Az OTP Junior új vállalkozói műsora rávilágít, milyen készségek szükségesek egy fiatalnak ahhoz, hogy ne csak álmodjon a vállalkozásról, el is tudja indítani azt. Június 18-án indul a Piacralépők, ahol tíz formáció versenyez gyakorlati kihívásokon keresztül, szakmai mentorokkal az oldalukon. A 10 millió forintos fődíj mellett olyan tudással is gazdagodnak, ami a piacon ma felbecsülhetetlen.","shortLead":"Az OTP Junior új vállalkozói műsora rávilágít, milyen készségek szükségesek egy fiatalnak ahhoz, hogy ne csak álmodjon...","id":"20250611_OTP-junior_piacralepok_vallalkozas_youtube_sorozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ad3a100-0b14-448f-b065-c0eb4effa4d9.jpg","index":0,"item":"0bf222ca-ecd9-4724-9aaa-5bef45dbbb55","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250611_OTP-junior_piacralepok_vallalkozas_youtube_sorozat","timestamp":"2025. június. 12. 07:30","title":"Most ők lépnek piacra – Indul az OTP Junior új vállalkozói műsora","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2027378-a8c8-4b72-a053-e49cd99677f2","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A római olimpián nyert csapatban aranyat, emellett többször is világbajnoki címet nyert.","shortLead":"A római olimpián nyert csapatban aranyat, emellett többször is világbajnoki címet nyert.","id":"20250612_meghalt-horvath-zoltan-olimpiai-vilagbajnok-kardvivo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2027378-a8c8-4b72-a053-e49cd99677f2.jpg","index":0,"item":"80a656ca-d145-4f51-ae60-741c1c857227","keywords":null,"link":"/sport/20250612_meghalt-horvath-zoltan-olimpiai-vilagbajnok-kardvivo","timestamp":"2025. június. 12. 20:06","title":"Meghalt Horváth Zoltán olimpiai és világbajnok kardvívó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"887280e9-2370-42d0-a8b1-9f6b2521b01a","c_author":"Gyükeri Mercédesz ","category":"gazdasag","description":"Erre az évre a hazai piacon enyhe növekedésre számít a Suzuki, amely rövid távon nem tart a BYD és a BMW idén startoló gyártásától sem. A cég tavalyi eredményeit bemutató sajtótájékoztatón az is kiderült, tervezik-e tisztán elektromos autók gyártását Esztergomban.","shortLead":"Erre az évre a hazai piacon enyhe növekedésre számít a Suzuki, amely rövid távon nem tart a BYD és a BMW idén startoló...","id":"20250612_suzuki-eves-eredmeny--autogyartas-vitara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/887280e9-2370-42d0-a8b1-9f6b2521b01a.jpg","index":0,"item":"2daf530d-4685-41dc-82ce-151e38a030e6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_suzuki-eves-eredmeny--autogyartas-vitara","timestamp":"2025. június. 12. 15:27","title":"Terv szerint érkezhet az első elektromos Suzuki, leállás sem fenyeget Esztergomban a kínai korlátozások miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95c33c21-1798-4d05-83fe-63a2bfdabce1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az alternatív taxiszolgáltató egy éve indította újra szolgáltatását Magyarországon, következő üzleti lépéseként péntektől elérhetők lesznek az Uberek Miskolcon is, továbbá a vállalat elindít egy városnézőhajó-szolgáltatást Budapest központjában.","shortLead":"Az alternatív taxiszolgáltató egy éve indította újra szolgáltatását Magyarországon, következő üzleti lépéseként...","id":"20250612_uber-taxi-miskolc-duna-boat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95c33c21-1798-4d05-83fe-63a2bfdabce1.jpg","index":0,"item":"e9ae0d08-d79f-47c6-a786-29b6ae536f87","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_uber-taxi-miskolc-duna-boat","timestamp":"2025. június. 12. 15:28","title":"Az Uber beveszi Miskolcot és a Dunát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84ca1948-05d8-4501-9b5a-37711d0e2417","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Buzási Patrik a tehetségkutató előtt eleve olyan pénzkereseti forrást keresett, ahol munka közben egyedül maradhatott a gondolataival.","shortLead":"Buzási Patrik a tehetségkutató előtt eleve olyan pénzkereseti forrást keresett, ahol munka közben egyedül maradhatott...","id":"20250611_Ujra-beallt-klipjeben-takaritonak-a-Megasztar-felfedezettje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84ca1948-05d8-4501-9b5a-37711d0e2417.jpg","index":0,"item":"0df8cb3b-35d5-4dd4-8488-989deb16282e","keywords":null,"link":"/kultura/20250611_Ujra-beallt-klipjeben-takaritonak-a-Megasztar-felfedezettje","timestamp":"2025. június. 11. 15:04","title":"Újra beállt takarítónak a klipjében a Megasztár felfedezettje, aki korábban takarító volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68c78060-2183-44bc-8b5b-36c8a06b3bd5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.","shortLead":"A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.","id":"20250613_elkepeszto-hidrogenautoval-rukkolt-elo-a-toyota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68c78060-2183-44bc-8b5b-36c8a06b3bd5.jpg","index":0,"item":"51cbe18f-301c-4385-a698-76f245e203ae","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_elkepeszto-hidrogenautoval-rukkolt-elo-a-toyota","timestamp":"2025. június. 13. 06:41","title":"Elképesztő hidrogénautóval rukkolt elő a Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c065a959-a3ef-4e16-ae1d-1618593a3706","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A természet érdekes ellentmondása, hogy míg a daganatos megbetegedés kockázata az életkor előrehaladtával növekszik, egy bizonyos kor elérése után már csökkenni kezd. Egy kutatás ennek okára derített fényt.","shortLead":"A természet érdekes ellentmondása, hogy míg a daganatos megbetegedés kockázata az életkor előrehaladtával növekszik...","id":"20250611_rak-kockazata-csokken-nagyon-idos-korban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c065a959-a3ef-4e16-ae1d-1618593a3706.jpg","index":0,"item":"f0657a62-edcd-49fb-be92-048d35163361","keywords":null,"link":"/tudomany/20250611_rak-kockazata-csokken-nagyon-idos-korban","timestamp":"2025. június. 11. 20:03","title":"A rák nagy ellentmondása: miért van az, hogy bizonyos idő után már kevésbé fenyeget?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024 magyar a piacon, több kisebb céget is bekebeleztek a tőkeerős nemzetközi szolgáltatók. A közel hatezer automata több mint 80 százaléka két nagy szereplő kezében összpontosul.
Összesen 5992 csomagautomata üzemel Magyarországon a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) december közepén közzétett jelentése szerint. Ez továbbra is rohamos bővülést jelent a szegmensben, hiszen áprilisban a GKID piackutató cég adatai szerint még csak 5200 automata működött az országban. A telepítések üteme a közeljövőben sem lassul, a szakértők szerint 2025 nyarára a masinák száma a hétezer darabot is elérheti, a csúcson pedig akár 8-9 ezer is üzemelhet az országban.
A friss adatok alapján az összes automata 52 százaléka (3116 darab), míg a csomagpontok 42 százaléka (2000 darab) a cseh hátterű Packetához tartozik, amely júniusban jelentette be, hogy felvásárolja az addig magyar kézben lévő Foxpostot. Ezzel megszerzett több mint 1500 csomagautomatát, és magasan a legnagyobb szereplővé vált a piacon.
A közel hatezer automata több mint 80 százaléka két nagy szereplő kezében összpontosul. A konszolidáció éve volt 2024 magyar a piacon, több kisebb céget is bekebeleztek a tőkeerős nemzetközi szolgáltatók.
Igaz, a terjeszkedési terveket nem sikerült teljes mértékben tartani: a Packeta augusztusi közleményében még az szerepelt, hogy a hálózat az év végére meghaladja az ötezer átvételi pontot és a háromezer automatát.
A társaság még a piaci dominanciája mellett sem tudta tartani azt a tempót, amit a kínai Temu diktált neki, miután leszerződött a filléres termékeket áruló online piactérrel. A Packeta maga is elismerte, hogy a hálózata nem bírja azt a terhelést, amit a magyar vásárlók rendelései támasztottak. Bár a cég nem kizárólagos szállítója a temus termékeknek, sőt messze nem is a legnagyobb, a kitettségét viszont növeli, hogy több csomagot szállít automatákba, mint a versenytársak, ami ad egy bizonyos fokú rugalmatlanságot – írtuk akkor.
Optimális esetben ugyanis a feladó partnerek előre megmondják, hogy egy adott héten milyen mennyiségű csomagot terveznek átadni, így a szolgáltató előre tud tervezni. A problémát az jelenti, hogy minél távolabbi és minél globálisabb partnerről van szó, annál rugalmasabban kezelik a cégek a volumeneket. Már csak azért is, mert egy Temuhoz hasonló cég esetében nem nagyon van szankcionálási lehetőség, ha a megbeszéltnél több csomag érkezik – írtuk ezzel foglalkozó októberi cikkünkben. A Packeta a fennakadás után komoly kapacitásbővítésbe kezdett, többek között bejelentették, hogy növelik az érintett automatáik kapacitását, és bővítik a csomagponthálózatukat is, illetve a cég jelenleg keres munkatársakat, főként csomagkezelőket.
Budapesti Foxpost csomagautomata.
Reviczky Zsolt
A második legnagyobb szereplő a piacon a GLS, amely az NMHH adatai szerint 1758 automatával (ez az összes 29,3 százaléka) rendelkezett, emellett 1100 csomagponttal (22,9 százalék), azaz olyan üzlethelyiséggel szerződött le, amelyek díjért cserébe vállalják a csomagok átadását az ügyfelek számára. Az Európában és Észak-Amerikában vezető csomaglogisztikai szolgáltató, a GLS-csoport júliusban jelentette be, hogy felvásárolta az e-kereskedelemre szakosodott teljes körű webáruházi raktárlogisztikai szolgáltatást nyújtó, 2023-ban 2,4 milliárdos árbevételt elérő magyar iLogistic vállalatot. Az akvizíció értékét nem közölték. A cég 2023-ban több mint 1 millió megrendelést teljesített alvállalkozó partnerei, köztük a GLS közreműködésével, és jelenleg mintegy 300 e-kereskedelmi vállalat áruforgalmát kezeli napi szinten – állt a GLS júliusi közleményében.
A Magyar Posta 608 csomagautomatát üzemeltetett 2024 végén, és 237 szerződött partner szolgált átvevőpontként az állami vállalaton keresztül feladott küldemények számára – noha a cég júniusban a HVG kérdésére úgy nyilatkozott, hogy év végére az automaták száma el fogja érni a 700 darabot.
A Postát az állam azzal próbálta helyzetbe hozni (beavatkozva ezzel a normális piaci folyamatokba), hogy egy indoklás nélküli rendelettel februárban kötelezővé tette az e-kereskedőknek, hogy a kiszállítási opciók között szerepeltessék a Magyar Posta logisztikai üzletágának szolgáltatásait is. A vásárlók körében ugyanakkor nem éppen népszerű a szolgáltatás, a problémákat pedig tetézi, hogy a karácsony előtti, zsúfolt időszakban
a Posta „leleményes” megoldást választott: ha a küldemény nem fért be az automatába, a legközelebbi postára vitték, a vásárlóknak pedig ott kellett átvenniük,
ami miatt az ezzel foglalkozó fórumokon komoly népharag zúdult a vállalatra.
Az Emag-csoporthoz tartozó Sameday összesen 416 Easybox-csomagautomatát és 514 csomagpontot üzemeltet. A cég az év folyamán vásárolta fel a Sprinter futárszolgálatot is működtető Pactic Groupot, akkor a vezérigazgató még úgy nyilatkozott: „A tranzakció véglegesítése után a Sameday ügyfelei olyan teljes körű szállítási szolgáltatásokhoz jutnak hozzá, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy az egész régióban kimagasló feltételek mellett küldhessenek és fogadhassanak csomagokat.”
Ehhez képest a vállalat rendszere – a Packetához hasonlóan – októberben „letérdelt”, több ezer dühös felhasználó panasza árasztotta el a Sameday Facebook-oldalát, mert hetekig nem kapták meg a csomagjaikat. A vállalat saját bevallása szerint az „ideiglenes nehézségek” a kiszállítás és az ügyfélszolgálat területén „az őszi, a szezonra nem jellemző kedvezmények által okozott csomagdömping és a korábbi akvizíciók miatt jelenleg is zajló konszolidációs folyamatok” okozták. Itt tehát a felhasználók a „kimagasló feltételek” helyett egy átmenetileg összeomló rendszert kaptak.
A további szereplők, mint a DPD, a DHL és az Express One a csomagautomata-piacon nem számítanak jelentősnek, ezek a cégek inkább a házhoz szállításra fókuszálnak továbbra is, bár a DPD 800 átvevőponttal szerződött le az NMHH adatai szerint, míg az Express One-nak 44 automatája van, és 154 csomagponttal áll partneri kapcsolatban.
Sameday csomagautomata.
Sameday.hu
A konszolidáció éve volt
2024 a nagy átrendeződések éve volt mind az e-kereskedelem, mind a főként ezeket kiszolgáló csomagkiszállítás piacán. Ez utóbbi folyamatnak a része az is, hogy a nemzetközi, főként régiós vagy nyugat-európai szereplők kiszorították a magyar befektetőket. A Wallis és a Trueway júniusban adott túl a Foxposton, és a Sameday – a Sprinter felvásárlása mellett – szintén ekkoriban szerzett 80 százalékos részesedést a Fürgefutár.hu-ban.
Az akvizíciók eredményeként gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben: a GLS angol, az Alzabox és a Packeta cseh hátterű, míg az ExpressOne tulajdonosa az osztrák, a DPD-é pedig a francia állami posta. A szakértők szerint a piaci konszolidáció viszont az idei bejelentésekkel véget is ért, hiszen nincsen már eladó szereplő Magyarországon.
Az online rendelt csomagok nagy részét továbbra is házhoz kérik a vásárlók (2015-ben a rendelések felét, 2023-ban már 71 százalékát), viszont az automaták és csomagpontok gyors terjedésével párhuzamosan ez a kiszállítási megoldás is egyre népszerűbb: 2023-ban a küldemények 21 százalékát ezekre a helyekre kérték.
Temus csomag.
Nikos Pekiaridis / NurPhoto / NurPhoto via AFP
Ez azért sem véletlen, mert a futárcégek számára jóval tervezhetőbb és áramvonalasabb működést tesz lehetővé az automaták használata. A rekeszeket feltöltő futárok naponta 800-1000 csomagot tudnak kézbesíteni, szemben a házhoz szállításra dolgozó sofőrök napi 100-120 címével. Ezzel nemcsak az egy árura jutó fajlagos költség, hanem a járművek károsanyag-kibocsátása is érdemben csökkenthető.
Izrael légicsapásokat hajtott végre Irán ellen, nukleáris és katonai létesítményeket vettek célba. A konfliktus legfrissebb fejleményei percről percre.