szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Nem meglepő, hogy a Megafon költötte a legtöbbet.

Közel húszmillió forintot költöttek el a kormánypropaganda szócsövei olyan közösségi médiás hirdetésekre, amelyekben Kollár Kingát, a Tisza Párt európai parlamenti képviselőjét igyekeztek lejáratni, egyben pedig a múlt heti Millenáris parki tüntetést népszerűsíteni – írja az Átlátszó.

Kollár a múlt hétfői EP-ülésen azokról az uniós forrásokról beszélt, amelyeket a Magyarországon tapasztalt korrupció és jogállamisági problémák miatt felfüggesztettek. Mint mondta, a források kiesése sok problémát okoz, például, hogy elmarad több kórház és vasútvonal felújítása. A beszédből a Magyar Nemzet kivágott egy részletet annak bizonyítására, hogy a Tisza Párt Magyarország ellen dolgozik. Kollár szerintük úgy fogalmazott, hogy „jól működik és hatékony az uniós pénzek visszatartása, mert megakasztja a magyar gazdaság fejlődését, beruházások és kórházfelújítások maradnak el”.

Mit mondott valójában Kollár Kinga az Európai Parlamentben, és milyen kontextusban?

Már a miniszterelnök pénteki rádióinterjújáig ért a Tisza európai parlamenti képviselőjének hétfői felszólalása, amelyet a kormánymédia úgy magyaráz, hogy Kollár Kinga – és vele együtt a teljes Tisza Párt – tönkre akarja tenni a magyarok életszínvonalát, hogy így jussanak hatalomra. Mielőtt azonban bárki kimenne Bayer Zsolttal együtt tüntetni, elmagyarázzuk a teljes történetet.

A hír azonnal terjedni kezdett a kormányzati médiában, a propagandakampány még Orbán Viktor miniszterelnököt is elérte, aki arról posztolt, hogy Kollárnak távoznia kell a közéletből, majd péntek reggeli rádióinterjújában már Gyurcsány Ferenc őszödi beszédéhez hasonlította a felszólalást. Bayer Zsolt pedig tüntetést kezdett szervezni.

A Facebook és az Instagram, illetve a YouTube adataiból kiderül, hogy Kollár lejáratására, egyben a Bayer-féle tüntetés népszerűsítésére milliós nagyságrendben költöttek a kormánypárti propagandaszervezetek: a Megafon, a CÖF és a kormányközeli médiacégek (a Mediaworks vidéki lapjai, a Metropol, a Ripost és a Mandiner).

A legtöbbet, 9 millió 575 ezer forintot a Megafon költötte, majd a Nemzeti Ellenállás Mozgalom (több mint 5 millió 300 ezer forint) és a Mediaworks (1 millió 675 ezer forint). Milliós összeg fölött költött a Magyar Nemzet (1 millió 60 ezer forint) és az Aktuális (1 millió forint) is. Egy „szerényebb”, 800 ezres összeggel még a kormány is beszállt a kampányba, valamint kisebb költésekkel több fideszes politikus is.

A Nemzeti Ellenállás Mozgalom viszonylag új szereplő, a kft.-t tavaly jegyezték be, egyetlen tagja pedig a megafonos Apáti Bence. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!