szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Legyűrhetetlen volt múlt héten is a Barátok közt, a Csudafilm pedig a fiatal keresőképes nézőket hódította meg. A TV2 új szórakoztató műsora, a Buzera a teljes lakosság körében jobban szerepelt, mint a vetélytárs csatorna ugyanabban az időben sugárzott filmje. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az év 42. hetében mért nézettségi mutatókat olvashatják.

Alakulgat a TV2 őszi műsorstruktúrája: míg a vetélytárs csatorna már augusztus végén felállt műsorrenddel jelentkezett, a TV2 még az elmúlt héten is új rendszeres programmal állt elő (a Buzerával), s még erre a hétre is tartogat újdonságot: a Megasztár újabb sorozata mellett szerdán indul a Született feleségek is.

Egyelőre azonban esténként az RTL Klub műsorai vonzanak több televíziónézőt. Hétfőn a teljes lakosság körében, s a kereskedelmi szempontból inkább szem előtt tartott 18-49 év közötti korosztálynál is a Barátok közt volt a legnépszerűbb, 2,1 millió, illetve 905 ezer ember látta az egyes nézői csoportokban. A vele szemben a konkurens adón futtatott NCIS – Tengerészeti helyszínelők (amelynek névhasználata per tárgya lesz hamarosan) 1,1 millió nézőt hozott a teljes lakosságból. A Győzike főszereplésével készülő reality ugyanebben a csoportban 1,89 millió nézőt hozott (a fiatalok közül 802 ezren látták), míg nagyjából hasonló időpontban a TV2-n a Gimiboszi című vígjátékot 768 ezren (köztük 438 ezer 18-49-es) követte. A filmmel egy időben Kepes András Világfalu című műsora is lefutott, a kultúrák sokszínűségébe bepillantást nyújtó ismeretterjesztő programot a teljes lakosságból 773 ezren (a 18-49-esek közül 415 ezren látták). Kedden kétmilliós nézettség felett teljesített a Berényi családról szóló napi sorozat mellett Vágó István vetélkedője, a Legyen Ön is milliomos! is (a 18-49-esek között 947 ezer, illetve 761 ezer nézőt hozott), a két program alatt sugárzott Aktív című magazin és Columbo című krimisorozat a teljes lakosságból 1,32 millió, illetve 1,3 millió nézőt tudott a TV2-höz csábítani. Késő este a TV2 már sikeresebben szerepelt a vetélytárs csatornával szemben, az Egy gyilkos agya című akciófilm mind a teljes lakosság körében (656 ezer néző), mind a 18-49-esek között (382 ezer ember) népszerűbb volt, mint az RTL-en leadott Mars mentőakció (613 ezer, illetve 379 ezer néző).

Szerdán hasonló volt a felállás, már ami a Barátok közt és a Vágó-féle vetélkedő kétmillió feletti nézőszámát illeti. A napi sorozat végeztével azonban 1,1 millió néző hagyta ott az RTL Klubot (köztük 256 ezer 18-49-es), így az ekkor kezdődő Szupervulkán című produkciót már kevesebben látták, mint az 1,3 millió nézőt (687 ezer 18-49 év közöttit) érdeklő Golyóálló szerzetes című vígjátékot a TV2-n. Csütörtökön a két - már emlegetett - RTL Klub-műsorszám mellett Fábry Sándor is beszállt a versenybe, az Esti Showdert 1,7 millión látták a teljes lakosságból. Ez a 18-49-esek között 832 ezer nézőt jelent, 428 ezerrel többet, mint amennyien A szex a legjobb diéta című német vígjáték miatt a TV2 előtt ragadtak). A német filmnél egyébként a teljes lakosság körében többen látták a Házon kívül című közéleti magazint az RTL Klubon, igaz ugyan, hogy a 18-49-esek között ez a műsor alulmaradt a vígjátékkal szemben.

Pénteken indult a TV2 „játékos show-műsora”, a Buzera, igaz, elég késői időpontban. A háromnegyed tízkor kezdődő programot a teljes lakosság körében 1,14 millióan látták, ami ugyan 154 ezerrel magasabb, mint az RTL Klub Tűz a mélyben című akciófilmjének össznézőszáma, a 18-49-esek között elért 441 ezer néző azonban 123 ezerrel kevesebb, mint amennyien az RTL műsorát ebből a csoportból követték. Ezt a formát hozta egyébként ezt megelőzően az Áll az alku: míg a TV2-vetélkedő a teljes lakosság körében népszerűbb volt, mint a Lost-Eltűntek, a 18-49-esek között már az amerikai sikersorozatot látták többen. Szombaton a TV2 Tények című hírműsora az RTL Klub Híradójánál, az Activity pedig a Szeress most! című sorozatánál hozott több nézőt (mind a teljes lakosság, mind a fiatal keresőképes közönség körében), az RTL-es Fókusz Plusz és Az első csapás című Jackie Chan film azonban minden korosztályban több nézőt érdekelt, mint a Magellán, s a Csaó, Darwin! a TV2-n. Késő estére a vezető kereskedelmi csatornán futó boxgála teljesen átvette a vezetést, 1,54 millióan látták, szemben a TV2-n levetített Get Carter című remake-t megtekintő 573 ezer emberrel. Vasárnap – talán némi meglepetésre – a TV2 Naplója újfent alulmaradt az RTL Klub Cobra 11 című akciósorozatával szemben (a teljes lakosságból 1,73 millióan látták a heti magazint, szemben a sorozat 1,86 millió nézőjével). Ennél is lényegesen többen látták azonban az RTL Klubon a Csudafilm című Ragályi Elemér rendezte vígjátékot, amelynek 1,9 milliós nézőszáma ugyan a héten nem számított kiemelkedőnek, a 18-49 évesek között elért 1,02 milliós közönség azonban a héten a legmagasabb volt.

hvg.hu Média

Rekordnézőt hozott Vágó István és Győzike összeeresztése

Régen nem ült le annyi néző a tévékészülékek elé, mint szombat este, amikor Vágó István a Legyen Ön is milliomos! játékos-székében Gáspár Győzőt vizsgáztatta. Az RTL Klub továbbra is utcahosszal vezet vetélytársai előtt, bár a TV2 még csak egy hete indította útjára őszi műsorstruktúráját. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az év 37. hetében mért nézettségi mutatókat olvashatják.

hvg.hu Média

Zuhanórepülésben A szólás szabadsága nézettsége

A televíziócsatornák elmúlt heti nézettségi versenyében az RTL Klub stratégiai pontot foglalt el: a teljes lakosság körében vasárnap este egy akciósorozattal került a TV2 Naplója elé. A szólás szabadságának nézői lassan otthagyják a műsort, amelyre ezúttal már csak 420 ezren voltak kíváncsiak. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az év 41. hetében mért nézettségi mutatókat olvashatják.

MTI/hvg.hu Média

A Viasat3 beperli a TV2-t a Helyszínelők miatt

Polgári peres eljárást indít a Viasat3 kereskedelmi csatorna a TV2 ellen, mert az szerintük jogosulatlanul használ egy szóvédjegyet - közölte Varró Balázs PR-menedzser.

MTI Média

Naponta kétmilliót hoz a Barátok közt

Szépen menetel az RTL Klub szappanoperája, amely múlt heti öt megjelenéséből négy alkalommal is az adott nap legnézettebb műsorának bizonyult, ráadásul kétmillió nézőnél kevesebben sosem látták. Mögötte ott toporog Vágó István és a Fókusz, míg a TV2-s műsorok élén a Jóban-rosszban meg a Napló masíroz. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az év 39. hetében mért nézettségi mutatókat olvashatják.

Legalább 38-an meghaltak, több mint 100-an eltűntek egy kongói hajószerencsétlenségben

Legalább 38-an meghaltak, több mint 100-an eltűntek egy kongói hajószerencsétlenségben

Válságban vannak a magyar halgazdaságok, alig kapnak támogatást

Válságban vannak a magyar halgazdaságok, alig kapnak támogatást

Mit léphetünk a lakásárak meredek emelkedésére?

Mit léphetünk a lakásárak meredek emelkedésére?

Az ízek ajándéka – a legjobb gasztrokönyvek karácsonyra

Az ízek ajándéka – a legjobb gasztrokönyvek karácsonyra