szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A mostani versenyre közel 600 borminta érkezett, Magyarországgal együtt összesen...

Creative Commons

A mostani versenyre közel 600 borminta érkezett, Magyarországgal együtt összesen húsz országból. A mustrára benevezett fehér, vörös, rosé borokat, pezsgőket 42-fős nemzetközi bírálóbizottság értékeli három napon át. A borok értékelése - a VinAgora szakértői által fejlesztett - korszerű informatikai program és notebookok segítségével történik. A világon először 2000-ben a VinAgora teremtette meg a borbírálati folyamat teljes informatikai - azaz szoftver-hardver - hátterét. Ezt a technológiát Svájcban a Mondial du Pinot noir Nemzetközi Borversenyen 2003-tól, Európa legrégebbi versenyén, Ljubjanában a Vino Ljubjana Nemzetközi Borversenyen pedig 2004 óta sikerrel alkalmazzák.
   
Az értékelés során alkalmazott program objektív, több nyelven is könnyen használható bírálatot tesz lehetővé a világ számos borvidékéről érkező, nagy szakmai múlttal rendelkező bírálók és a bírálóbizottságokban résztvevő neves magyar borászok és szakemberek számára. A korábbi hagyományokat folytatva a VinAgorán a szakmai zsűri mellett erre az alkalomra felkért médiazsűri is meghozza döntéseit. A médiazsűriben olyan újságírók, médiaszemélyiségek vesznek részt, akik vagy szakújságíróként váltak ismertté, vagy olyanok, akik szívügyüknek érzik a minőségi borfogyasztás, a borkultúra népszerűsítését.
   
A VinAgora Nemzetközi Borverseny díjazott borai külön megjelenési lehetőséget kapnak a 17. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztiválon 2008. szeptember 10-14. között a Budai Várban. A magyar és a külföldi borászatok körében egyaránt komoly elismerést szerzett rendezvény tagja a VinoFednek, azaz a Nagy Nemzetközi Borversenyek Szövetségének, valamint megszerezte az IOV, vagyis a Nemzetközi Szőlő és Bor Hivatal és az UIOE, a Nemzetközi Borász Szövetség szakmai védnökségét is.

MTI

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

travelline.hu Plázs

Bormarketing a fellegekben

A magyar nemzeti légitársaság hagyományosan nagy gondot fordít arra, hogy utasainak...