szerző:
life-style.hu

2010 szeptemberében állították szolgálatba a két ProVision testszkennert, amelyeket tesztelt a hamburgi repülőtér.

2010 szeptemberében állították szolgálatba a két ProVision testszkennert, amelyeket tesztelt a hamburgi repülőtér. Maga Thomas de Maziere, a német belügyminiszter sétált át rajtuk először, és akkor még derűlátóan nyilatkozott arról, hogy az Amerikában bevezetett rendszer milyen jó is lesz majd a terrorizmus visszaszorítására a levegőben.

©

Gyors emlékeztetőül: az úgynevezett testszkenneres eljárást fémdetektor és motozás helyett alkalmazzák, amely a hivatalos álláspont szerint pont az utasok kényelmét szolgálja, hiszen a biztonsági személyzetnek így nem kell hozzájuk érni, a vizsgálat tehát sokkal emberségesebb és kényelmesebb. Ugyanakkor a tengeren túlon bevezetett biztonsági rendszer - amelyet a Transportation Security Administration közlekedésbiztonsági hatóság irányít - sokak szemében komoly szálka, és most a manchesteri repülőtér kettes terminálján felállított gép is azonnal a jogvédők céltáblája lett, hasonló vitát robbantott ki a hamburgi repülőtéren bevezetett szkenner is (itt önkéntesen lehetett választani a vizsgálatot, tehát nem volt akkora botrány).

A teljes test átvilágítást végző gép ugyanis olyan röntgenfelvételeket készít a biztonsági vizsgálat során, amely az emberi test minden vonalát kivehető részletességgel megmutatja, köztük a nemi szervet is. A biztonsági dolgozók tehát megtudják, hogy kinek milyenek a biológiai adottságai, hord-e testékszert, de még a szilikon mellimplantátumot is kimutatja a rendszer.

©

Az etikai és személyiségi jogokkal kapcsolatos komoly kételyeken felül a hamburgi tesztek eredménye sem érvelt az új technológia bevezetése mellett. A Die Welt magazin szerint a testszkennerek nem gyorsították az ellenőrzést, túlérzékenységük miatt inkább nőtt a várakozási idő. A ruhák gyűrődése, de még egy izzadságfolt is azonnali riasztást hozott, amitől az utasok rendszerint nagyon meg is ijedtek. A beszámoló szerint az esetek 70 százalékában riasztott a rendszer - 35 százalékban teljesen alaptalanul. "A javításokra tett ígéreteket a gyártó nem hajtotta végre" - írták a jelentés készítői. Ennek pedig egyenes folyománya az, hogy minden eljárást meg kell ismételni kézi fémdetektorokkal is, ami teljesen feleslegessé teszi a szkennereket.

©

Egy hónappal ezelőtt a strasbourgi plenáris ülésen megszavazott állásfoglalás - az EP sajtószolgálatának tájékoztatása szerint - úgy véli, hogy "a magánélet védelmét és az egészségügyi kockázatok minimalizálását is biztosítaniuk kell a tagállamoknak, ha a repülőtereken testátvilágító szkennereket akarnak működtetni". A parlament emellett megtiltaná az ionizáló sugárzást használó biztonsági szkennerek alkalmazását, és külön kiemeli a gyermekek, idősek, terhes nők és mozgássérültek igényeinek tiszteletben tartását.

 A képviselők az állásfoglalásban azt is követelik, hogy 2013-ban töröljék el a folyadékok utastérben való szállításának tilalmát.

MTA-kutató: Magyarországon már nem lehet a hatalomtól teljesen függetlenül üzletelni

MTA-kutató: Magyarországon már nem lehet a hatalomtól teljesen függetlenül üzletelni

Trump: A kurdok sem angyalok

Trump: A kurdok sem angyalok

A Zeneakadémián tart beszédet Orbán Viktor október 23-án

A Zeneakadémián tart beszédet Orbán Viktor október 23-án

Kulcsembernek kell kimaradnia a sorsdöntő meccsen a válogatottból

Kulcsembernek kell kimaradnia a sorsdöntő meccsen a válogatottból

Tíz éven át csicskáztatta, megnyomorította áldozatát, öt évet kapott

Tíz éven át csicskáztatta, megnyomorította áldozatát, öt évet kapott

Egymillióval több gazdag ember él Kínában, mint Amerikában

Egymillióval több gazdag ember él Kínában, mint Amerikában