szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ABI research előrejelzése szerint 2016-ra mintegy 16 milliárd dolláros forgalmat bonyolít majd a mobiltelefonos játék-szektor.

Egyre komolyabb tényezővé válik a mobiltelefonos játék a szórakoztatóiparban. Az okostelefonok terjedésével egyre több játék lesz könnyedén hozzáférhető, ráadásul folyamatosan  bővül a játékosok köre is, mert a nők és az idősebbek is játszanak. Ezt a forgalmi adatok is tükrözik: az ABI research úgy számolja, hogy a 2011-es ötmilliárd dolláros szintet messze meghaladja, és 2016-ra mintegy 16 milliárd dolláros forgalmat bonyolít majd a szektor.

A mobil gaming bevételeinek jelentős része származik virtuális termékek értékesítéséből, illetve a játékhoz kapcsolódó egyéb vásárlásokból. 2011-ben a bevételek mintegy harmadát tették ki ezek. 2016 végére az arány várhatóan 50 százalékra növekszik. Ezzel párhuzamosan a játékokhoz kapcsolódó mobil hirdetési piac is meglódul majd – a hirdetők kihasználják, hogy a mobil játékosok egyre nagyobb tömegét lehet elérni.

AP Photo

A mobiljáték-ágazatban ráadásul kevés a földrajzi megkötés, hiszen a tartalmat digitálisan forgalmazzák. A régi nagy nevek helyett ezért is érkezhetnek újak, mint például a Zynga.

A mobiltelefonos játékok készítői ugyanakkor továbbra sem bazírozhatnak a szerencsére: a kiemelkedő tartalom a siker kulcsa. Jó példa erre a Rovio által fejlesztett Angry Birds, amely nem csak a címével keltette fel a játékosok figyelmét.

Sok klisé nem igaz ma már

Németországban 23 millióan játszanak rendszeresen számítógépes vagy videójátékot. Majdnem a fele nő – pontosan 44 százalék – áll a GfK jelentésében.

Az elmúlt évek során egyre több nő kezdett el játszani – nem igaz ma már az a klisé, hogy a játékosok fiatal, független férfiak – mondja a Spiegel Online által idézett  Bundesverbandes Interaktive Unterhaltungssoftware (BIU) – szakértő.

A GfK felmérés szerint a nők előszeretettel játszanak közösségi oldalakon, és a mozgás-, zene- vagy táncjátékokat kedvelik. Egyre többen játszanak együtt a családtagjaikkal is.

Játékosnak azt tekintette a felmérés, aki havonta több alkalommal játszik videó- vagy számítógépes játékot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Online játékok a világűrben

Mintha csak a South Park valamelyik epizódjából lenne a következő jelent: a kanadai asztronauta, Chris Hadfield egy hagyományosan megrendezett Q&A alkalmával panaszkodik a nemzetközi űrállomáson található net sebességére. Annyira lassú ugyanis, hogy nem lehet vele online játékokat játszani.

MTI Új technológiák

Padlón az amerikai videojáték-piac

A négy és fél évvel ezelőtti szintre süllyedt a videojáték- és játékkonzol eladások száma a múlt hónapban, miután májusban az előző hónaphoz képest 14 százalékkal, 743 millió dollárra (136 milliárd forintra) csökkent e piaci szegmens bevétele.

techline.hu Tech

Így játszhat népszerű DOS-játékokkal, telepítés nélkül

Bár a DOS-os időkre már csak hírből emlékezünk, azért a régi játékok még sokak szívét megdobogtatják. Szerencsére nem kell DOS-t telepítenünk a gépünkre ahhoz, hogy a gyakorlatban is nosztalgiázhassunk ezekkel a különleges játékokkal.