szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ügyfél-elégedettség szempontjából a Facebook a legutolsó a közösségi oldalak rangsorában egy amerikai felmérés szerint. A Wikipedia az első, a YouTube a második, a MySpace pedig már nem szerepel a listán.

Emberek milliói töltenek hosszú órákat a világ jelenlegi legnagyobb közösségi oldalán, de nagyon kevesen elégedettek a Facebook szolgáltatásaival. Túl zavaros, nem kellemes a felhasználói élmény, állandóan változik a felhasználói felület, túl sok a reklám - valószínűleg ezért büntetik a felhasználók az USA-ban a Facebookot.
 
Az ACSI (American Customer Satsifaction Index, magyarul Amerikai Ügyfél-elégedettségi Index) felmérése szerint az ügyfél-elégedettségi listán az utolsó helyre került  Mark Zuckerberg birodalma – derül ki a Cnet írásából.  A megszerezhető 100 pontból csupán 66-ot gyűjtött -  messze elmaradva a Wikipediától, amely a maga 78 pontjával a legnépszerűbb platform. A YouTube áll a második helyen 74 ponttal, a MySpace viszont már nem szerepel a listán, mert nem volt az értékelhető eredményhez elég válaszadó. 
 

Az összes vizsgált közösségi oldal, kereső és híroldal (mint a Huffington Post vagy a New York Times) közül - a Facebook csúszott a legrosszabb helyre. Sőt, a teljes listán is, amely más szektorokat is vizsgál, a Facebook az utolsó 15 között van.

A legnépszerűbb közösségi oldal
http://www.wikipedia.org/

A Facebooknál csak a légitársaságokkal, az energetikai vállalatokkal és a kábelszolgáltatókkal kevésbé elégedettek az amerikaiak. A 20 legnépszerűtlenebb cég között sok olyan van, amelyiknek nincs igazi versenytársa. Ennek megfelelően, minél nagyobb mértékben függ az ügyfél az adott szolgáltatótól, annál elégedetlenebb. Ebből az következik, hogy ígéretes jövő vár a Google Pluszra. 

A Google az első a keresőmotorok versenyében a felmérés szerint - a tavalyi eredményhez képest 4 százalékkal javult, 83 pontot szerzett. Ugyanakkor a Microsoft Bingje szorosan a nyomában van: a 2010-es eredményhez képest 7 százalékot javult, idén 82 pontot kapott. A Bing jelenleg 17 százalékot hasít ki a keresőmotorok piacából, szemben a tavalyi 9 százalékos eredménnyel.

Az ACSI rendszeresen vizsgálja az ügyfelek elégedettségét, több száz vállalatot elemeznek, a felmérésekben pedig esetenként 70 000 interjúalany is részt vehet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Hálózat

A szülők fele kémkedik a Facebookon

A szülők több mint fele ellenőrzi a gyerekét a Facebookon – és még többen megtennék, ha tudnák, hogyan kell – derül ki egy brit tanulmányból.

hvg.hu Új technológiák

Tucatnyi iPhone-alkalmazás fotókhoz a Facebookra

Szuperhős egy képregényben, analógnak látszó digitális fotózás, szűrők, photoshopolás, miniatűr fotók és vintázsképek - ezeregy lehetőség van, hogy az iPhone-nal készült fotókat testre szabjuk. Tizenkét alkalmazást mutatunk be - az ezekkel készült képeket érdemes a közösségi oldalakon megosztani.

techline.hu Tech

Facebook - Google+ viszály: a letiltott reklám

Hosszú viszálykodásra kell felkészülnünk a keresőóriás által indított közösségi oldal kapcsán, várható, hogy a Facebook sem ül ölbe tett kézzel. Legutóbb egy Google+ reklámot tiltott ki.