szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az újabb szövetség immár a harmadik tömörülés a lapképernyők...

Az újabb szövetség immár a harmadik tömörülés a lapképernyők gyártásában: nemrégiben a Sony és a Samsung Electronics, illetve a Sharp és a Toshiba jelentett be hasonló szövetséget.
A Matsushita, a világ legnagyobb szórakoztató elektronikai gyártója a jövő márciussal végződő pénzügyi évben az eladott LCD-televíziók számát - az előző pénzügyi évhez képest - 75 százalékkal, 1,4 millióra szeretné növelni. 

A világ tévépiacának 64,5 százalékára emelkedik 2011-ig a lapképernyős tévék részesedése, legyen szó akár plazmamonitorról, akár LCD-monitorról. 2006-ban az arány 27,4 százalék volt - a JEITA japán elektronikai és informatikai ipari szövetség (Japan Electronics and Information Technology Industries Association) prognózisa szerint. Az új tévékészülékek iránti kereslet 2011-re 200 millióra emelkedik a 2006-os 170,71 millióról. 

A növekedés hajtóereje az lesz, hogy egyre több felhasználó áll majd át a lapképernyős tévékre a digitális műsorszórás és tartalomszolgáltatás térnyerésével párhuzamosan. A 200 millióból 106,17 millió lesz LCD-tv és 22,77 millió plazma-tv, ami 2,3-szorosa a 2006-osnak.
Az iparági szervezet előrejelzése szerint a japán belföldi kereslet lapképernyős tévékből meghaladja majd a 10 milliót 2009-ben, amikor Japán teljes egészében átáll az analóg technológiáról a digitálisra a földi műsorszórásban. 2011-re a laptévék iránti kereslet 11,39 millióra emelkedik. Ebből 9,97 millió lesz LCD és 1,42 millió plazma, mindkét esetben a 2006-osnak úgy 1,8-szerese. 


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!