szerző:
Bari Máriusz
Tetszett a cikk?

Új tanulmány látott napvilágot az online hirdetések sikerességével kapcsolatban Amerikában. A vizsgálat szerint az átkattintások felét az internetezők egy nagyon kis százaléka végzi el, a kialakult kép nem reprezentatív, s még csak összefüggés sincs a cégarculat pozitív változása és a kattintások száma között.


A "Natural Born Clickers" című tanulmányból az derül ki, hogy az online hirdetésekre kattintások feléért az internetezők 6 százaléka felelős. A gyakori kattintók főként a 25-44-es korosztályból kerülnek ki, évi fizetésük nem haladja meg a 40 ezer dollárt. Az elemzések szerint ez az online szegmens teljesen eltérően viselkedik a tipikus felhasználótól - míg négyszer több időt tölt el az interneten, fogyasztási szokásai nem állnak ezzel összhangban. Ugyanezek az internetezők jelemzően gyakran látogatják a karrierlehetőségekkel foglalkozó, az aukciós és a szerencsejáték-oldalakat.

Miközben számos online médiacég az átkattintási arányt használja elemzési és tárgyalási alapként, a tanulmány szerint a gyakori kattintók csoportja határozottan nem reprezentatív. A további vizsgálatok arra is rámutatnak, hogy nincsen összefüggés egy márka javulása és a márkahirdetésre kattintások számának növekedése között. A Natural Born Clickers szerint az átkattintási értéket nem szabad mérvadónak tekinteni, a hirdetésekben pedig igazából a márkaerősítő hatás a fontos, a klikkek százait vagy ezreit csak hasznos "melléktermékként" tanácsos kezelni.

A tanulmány mögött a Starcom USA médiaügynökség, a digitális fogyasztói szokásokat vizsgáló comScore, valamint a viselkedési szokások alapján célzott hirdetésekkel foglalkozó Tacoda áll.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

euractiv.hu Tech

Jogsértő hirdetés a Google AdSense-en?

Furcsa, a jogszerűség határát súroló módját választotta politikai hirdetéseinek közzétételére a Belgiumban működő francia nacionalista párt: több közszereplő nevét „megvásárolta” a Google AdSense szolgáltatásán keresztül, s e nevekhez kapcsolta politikai tartalmú üzenetét.

Vállalkozás

Internet-marketing, ahogy a profik csinálják

A legtöbben egyáltalán nem veszik komolyan az internet marketinget, és ezzel ezüsttálcán kínálják a lehetőséget versenytársaiknak. Megmutatjuk azt a stratégiát, amelynek segítségével 2008-ban behozhatatlan előnyre tehetünk szert.

Bari Máriusz Tech

Videóhirdetést a bevásárlókocsikba

Digitális hirdetéseket tervez a Microsoft a bevásárlókocsikba. A szoftveróriás és partnerei által fejlesztett rendszer révén a vásárlók videoképernyővel felszerelt bevásárlókocsikkal vásárolhatnak be: könnyebben tudnak árukat keresni a polcok között, és sorbanállás nélkül tudnak fizetni.