Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8753f299-6d61-4d3d-b1a7-9dd769692a94","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Az úszószövetség kérte, hogy változzon az olimpiai életjáradékra vonatkozó rendelkezés.","shortLead":"Az úszószövetség kérte, hogy változzon az olimpiai életjáradékra vonatkozó rendelkezés.","id":"20250130_milak-kristof-virth-balazs-edzo-neveloedzo-magyar-uszoszovetseg-sportallamtitkarsag-sporttorveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8753f299-6d61-4d3d-b1a7-9dd769692a94.jpg","index":0,"item":"010474ad-37f3-4270-8b59-9f4a31af98b6","keywords":null,"link":"/sport/20250130_milak-kristof-virth-balazs-edzo-neveloedzo-magyar-uszoszovetseg-sportallamtitkarsag-sporttorveny","timestamp":"2025. január. 30. 12:16","title":"Milák Kristóf esete miatt módosíthatják a sporttörvényt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305 milliárd forint (54 százalék) illeti meg.","shortLead":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305...","id":"20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d.jpg","index":0,"item":"beb73a60-62b3-4e33-80de-6a7f5d576f78","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","timestamp":"2025. január. 29. 22:01","title":"Döntöttek a fővárosi képviselők a forrásmegosztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f1fd259-cf12-4b7b-a8e0-d75225cacda0","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Donald Trump visszatérése a Fehér Házba súlyos fenyegetést jelent Európa biztonságára, gazdaságára, valamint a zöld átmenetre, hangsúlyozza davosi tapasztalatai alapján a Valutaalap korábbi vezető közgazdásza, a Harvard professzora a Project Syndicate-en.","shortLead":"Donald Trump visszatérése a Fehér Házba súlyos fenyegetést jelent Európa biztonságára, gazdaságára, valamint a zöld...","id":"20250130_Kenneth-Rogoff-Europa-ott-van-Trump-celkeresztjeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f1fd259-cf12-4b7b-a8e0-d75225cacda0.jpg","index":0,"item":"ac2b0072-3efb-4a4b-b57e-08d1b1f60f99","keywords":null,"link":"/360/20250130_Kenneth-Rogoff-Europa-ott-van-Trump-celkeresztjeben","timestamp":"2025. január. 30. 15:42","title":"Kenneth Rogoff: Európa ott van Trump célkeresztjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44ad0ab0-2a3a-4540-ab1e-70cc97480c98","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A nagyok kiharcolták a továbbjutást az utolsó fordulóban.","shortLead":"A nagyok kiharcolták a továbbjutást az utolsó fordulóban.","id":"20250129_bajnokok-ligaja-liverpool-barcelona-manchester-city-real-madrid-psg-alapszakasz-vegeredmeny-labdarugas-foci-szoboszlai-dominik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44ad0ab0-2a3a-4540-ab1e-70cc97480c98.jpg","index":0,"item":"22eebb73-c6f8-4e91-93d4-60ca46e17c27","keywords":null,"link":"/sport/20250129_bajnokok-ligaja-liverpool-barcelona-manchester-city-real-madrid-psg-alapszakasz-vegeredmeny-labdarugas-foci-szoboszlai-dominik","timestamp":"2025. január. 30. 00:05","title":"A Liverpool az élen zárt, a City hátrányból fordított és továbbjutott – megvan a BL alapszakaszának végeredménye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5a7e180-ad5d-44ff-84a0-dff0c5f4bdf4","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Rövid időn belül két sikeres beavatkozás is lezajlott a Semmelweis Egyetemen.","shortLead":"Rövid időn belül két sikeres beavatkozás is lezajlott a Semmelweis Egyetemen.","id":"20250130_robotasszisztalt-mutet-gyerek-paciens-da-vinci-robot-semmelweis-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5a7e180-ad5d-44ff-84a0-dff0c5f4bdf4.jpg","index":0,"item":"433ce884-8a33-4c6b-bfd3-417144e5c646","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_robotasszisztalt-mutet-gyerek-paciens-da-vinci-robot-semmelweis-egyetem","timestamp":"2025. január. 30. 08:31","title":"Először végeztek itthon robotasszisztált műtétet gyerekeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az OpenAI o1 és az Anthropic Claude 3.5-ös nagy nyelvi modellek mellett mostantól a DeepSeek R1 használata is választható opció lett a Perplexity internetes keresőben.","shortLead":"Az OpenAI o1 és az Anthropic Claude 3.5-ös nagy nyelvi modellek mellett mostantól a DeepSeek R1 használata is...","id":"20250130_perplexity-ai-mesterseges-intelligencia-internetes-kereso-deepseek-r1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093.jpg","index":0,"item":"aa372e99-67fe-463e-9a36-c0013d31aeb4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_perplexity-ai-mesterseges-intelligencia-internetes-kereso-deepseek-r1","timestamp":"2025. január. 30. 10:03","title":"Megkapta a kínai mesterséges intelligenciát az internetes kereső, ami megdöntené a Google uralmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea2b8853-2f60-4f12-b43c-ee505d53e2f5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai gazdasági továbbra is szilárd ütemben bővül, de az infláció kissé magas.","shortLead":"Az amerikai gazdasági továbbra is szilárd ütemben bővül, de az infláció kissé magas.","id":"20250129_A-Fed-nem-valtoztatott-az-iranyado-dollarkamaton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea2b8853-2f60-4f12-b43c-ee505d53e2f5.jpg","index":0,"item":"c8fdc950-ef1c-40fc-aa31-6a9f702ad515","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_A-Fed-nem-valtoztatott-az-iranyado-dollarkamaton","timestamp":"2025. január. 29. 20:35","title":"A Fed nem változtatott az irányadó dollárkamaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5402dbe6-f2b0-4e60-ac82-db0c164b2a78","c_author":"HVG","category":"360","description":"Hajnóczy Péter A halál kilovagolt Perzsiából című művének feldolgozásában három alakban jelenik meg az író.","shortLead":"Hajnóczy Péter A halál kilovagolt Perzsiából című művének feldolgozásában három alakban jelenik meg az író.","id":"20250130_hvg-A-Halal-kilovagolt-Perzsiabol-Hajnoczy-Peter-Katona-Jozsef-Szinhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5402dbe6-f2b0-4e60-ac82-db0c164b2a78.jpg","index":0,"item":"c358a57f-7150-4d4d-8a26-e8052504be0b","keywords":null,"link":"/360/20250130_hvg-A-Halal-kilovagolt-Perzsiabol-Hajnoczy-Peter-Katona-Jozsef-Szinhaz","timestamp":"2025. január. 30. 18:30","title":"Az 1970-es évek „itt úgysem változik semmi” korát idézi a Katona új darabja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A közösségi hálózatok már jópár éve alakítják át az internetfelhasználók keresési, médiafogyasztási és információkezelési szokásait. A vállalatok azonban még csak ismerkednek az új trendekkel és szokásokkal. Az idei év minden bizonnyal a céges közösségi hálózatok kiépítésével és hatékonyságának felmérésével fog telni. Összeállításunkban bemutatjuk, hogyan tudja segíteni a dolgozókat a vállalati szociális szoftverfelhasználás.
Schick: "az új generáció már a munkahelyén is keresi majd a közösségi szoftverek előnyeit"
A HVG Háló című mellékletében korábban megjelent cikkben leírtak szerint a web 2.0-át felhasználói paradigmaként lehet meghatározni, amelynek egyik ismertetőjele a szociális hálózatok intenzív kihasználása s a navigációt megkönnyítő kulcsszavak, az úgynevezett címkék használata. Ez utóbbiak segítségével a felhasználók témája szerint megjelölhetnek egy-egy szócikket vagy fényképet, megkönnyítve a hasonló témák után kutató internetezők életét: nekik már könnyebb lesz megtalálni az információt. Ezt folkszonómiának, népi rendszerezésnek nevezik, mivel a címkék kiosztása és ezzel a rendszerezés nem előzetesen lefektetett szabályokat követ, hanem a felhasználókra van bízva.
Mit is jelent azonban egy vállalat életében a korábban bevett gyakorlatok – dokumentumok e-mailben történő küldözgetése, videokonferenciák, személyes találkozók, hangpostaüzenetek stb. – helyett a közösségi szoftverek bevezetése? Elsőre úgy tűnhet, a szabadelvű, emberközpontú megoldások diffúzzá és áttekinthetetlenné teszik az üzleti folyamatokat. A valóság azonban éppen ennek az ellenkezőjét mutatja.
„Egyikünk birtokában sincs annyi tudás, mint mindannyiunkéban együtt” – fejtette ki az IBM január végén a floridai Orlandóban megrendezett Lotusphere 2008 nevű rendezvényén Carol Jones az együttműködésről, innovációról és a munkaerő változásairól tartott előadása során. „A szociális szoftverek használatával a közösség együttes tudásanyagához férhetünk hozzá, az olyan megoldások, mint az úgynevezett címkefelhők pedig első pillantásra láthatóvá teszik a lényeges információkat.”
Emellett a munkatársak együttműködésének elősegítése is kézzelfogható előnyökkel járhat egy nagyvállalat számára. A globális munkaerő koordinálására – különös tekintettel a különböző országokban, földrészeken együtt dolgozó munkacsoportokra – ideális megoldást jelenthetnek a közösségi szoftverekben rejlő lehetőségek.
A Lotusphere-en bemutatták a népszerű közösségi oldalakra – Facebook, iWiw – emlékeztető vállalati megoldás hozadékait is. A vállalat dolgozói saját profiljukat létrehozva megjelölhetik saját szakterületüket, közvetlen munkatársaikat, kompetenciáikat, illetve azokat a projekteket, amelyeken korábban dolgoztak. Ha a későbbiekben szükségük van egy másik területen tevékenykedő kollégára, saját szociális hálózatukon elindulva megtalálhatják a megfelelő embert – az ismerősök visszajelzéseiből pedig leszűrhetik, hogy milyen személyiségű, illetve milyen képzettségű kollégával lesz dolguk –, illetve ugyanígy őket is megtalálhatják a saját maguk által megadott adatok, fotók és címkék segítségével.
„A közösségi szofterek használata megkönnyíti a decentralizált innovációt” – fejtette ki Mitch Cohen, a Colgate-Palmolive ügyvezetője a Lotusphere meghívott vendégeként tartott előadásában. Az IBM által megkérdezett 765 cégvezető egyetértett a konszern első emberével, mivel mindegyikük a kollaboráció hatékonyságának növelését jelölte meg cége legfontosabb prioritásaként.
„Napjaink munkaerőpiacán az alkalmazottak 60-70 százaléka dolgozik fizikailag más helyen, mint a főnöke” – fejtette ki Jeff Schick, az IBM közösségi szoftver csoportjának alelnöke. „Az ebből fakadó kihívásoknak pedig a közösségi szoftverekkel lehet a legjobban megfelelni.”
Három felhasználói megközelítés (Oldaltörés)
A közösségi szoftverek segítségével a munkatársak megtalálhatják egymást az arctalan tömegben
Schick előadásában három csoportra osztotta a munkavállalókat. Az első csoport, akik dokumentum-központúan végzik a munkájukat, ami a papíralapú irodai munkavégzés digitális megfelelője. Az ebbe a csoportba tartozók azok, akik karrierjük nagy részében nem dolgoztak számítógéppel, csak az elmúlt 10-15 évben ültek komputer elé. Ők e-mailben küldözgetik dokumentumaikat, prezentációikat, s ennyiben ki is merítik az internet adta lehetőségeket.
A második csoport az emberközpontú együttműködést részesíti előnyben. Ők napjaink 25-40 éves korcsoportja, akik szinte személyi azonosítóvá változtatták a mobiltelefonjuk számát. Ők már szélesebb spektrumot vesznek igénybe az online szolgáltatásokból. Egyszerre többféle feladattal is foglalkoznak (multi-tasking), s a mobil mellett azonnali üzenetváltást lehetővé tévő, úgynevezett üzenőszoftverek segítségével is tartják egymással a kapcsolatot. Ez a módszer amellett, hogy azonnali kommunikációt tesz lehetővé, megengedőbb a telefonos kapcsolatnál, két üzenetváltás között akár hosszú percek is eltelhetnek, míg a két beszélgető fél a legaktuálisabb, legsürgősebb feladatokra tud koncentrálni.
Míg az első két csoport között egyfajta evolúciós fejlődés figyelhető meg, a harmadik kategória tagjai már más hozzáállással kommunikálnak az interneten. Schick szerint ők azok a fiatalok, akik mostanában lépnek majd be a munkaerőpiacra, s akik már fiatalon találkoztak az internet adta lehetőségekkel. Ezek az emberek már a közösségi oldalakon szocializálódtak, s megszokták, hogy az effajta kommunikáció transzparenssé teszi az egyének szociális hálózatát, s az eszmecserék, viták publikus térben zajlanak.
„Ez a csoport a munkahelyen is olyan eszközket fog keresni, amelyek az ilyen típusú információcserét lehetővé teszik” – tette hozzá Schick. „A mi feladatunk lehetővé tenni ezt számukra, hiszen a vállalat érdekei azt kívánják, hogy a munkatársak a leghatékonyabb módon végezhessék el a feladataikat.”
A szociális háló virtuális leképezése mellett a web 2.0 egyéb vívmányai is hasznára vállhatnak egy nagyvállalatnak. A felhasználók által szerkesztett online enciklopédia, a Wikipedia mintájára létrehozott céges adatbázisok profitálhatnak a dolgozók kollektív tudásából, ugyanis az egyes bejegyzésekhez mindenki hozzáteheti a maga megjegyzéseit, konstruktív javaslatait és kritikáit.
„A közösségi tudás kiaknázása sokszor meglepő dolgokra derít fényt” – magyarázta Carol Jones előadásában. „A közösség tagjainak szinergiája ugyanis rávilágíthat olyan dolgokra, amelyek nem feltétlenül lennének egyértelműek a vállalat vezetése számára, s ebből számtalan hasznos és hatékony változás születhet.”
További kollaborációs eszközök (Oldaltörés)
A virtuális világok az irodai munka részévé válhatnak
A céges wikiken kívül az internetfelhasználók körében nagy népszerűségnek örvendő gyűjtőoldalak – amelyek a kedvenceket összegyűjtő könyvjelzők online megfelelői – is egy vállalat javára válhatnak. A del.icio.us és hasonló honlapok felhasználói ugyanis napi internethasználatuk során megjelölik az általuk érdekesnek vagy informatívnak talált oldalakat, amelyeket ellátnak a már említett címkékkel. Az így összegyűlő adatbázisban aztán mindenki kedvére keresgethet a címkék által leírt témacsoportokban. Ugyanez egy vállalat működése számára annyit jelent, hogy például egy dolgozó ráakad egy olyan újságcikkre, vagy leírásra, amely plusz értéket jelenthet saját munkacsoportja vagy projektje számára, s a megfelelő címkékkel megtámogatva kollégái, munkatársai figyelmébe ajánlhatja.
Az üzleti partnerek és ügyfelek bevonása is lehetővé válik a közösségi szoftverek használatával. Jó példa erre a General Motors, amely a Chevy Tahoe nevű terepjáró reklámkampánya keretében olyan weboldalt hozott létre, ahol a látogatók saját reklámfilmjeiket állíthatták össze a megfelelő videorészeletek, háttérzene, effektek és üzenetek segítségével. Ennek az lett az eredménye, hogy számos, a globális felmelegedés ellen tiltakozó internetező készített a terepjárók ellen mozgósító reklámfilmeket a GM honlapján. Ez nem helyezte ugyan pozitív megvilágításba az autót, de hihetetlen nézettséget generált a General Motors oldalainak, amely ráadásul értette a célzást és nem igyekezett eltüntetni a környezettudatos üzeneteket website-jairól.
A közösségi oldalak egyik legfőbb hozadéka azonban talán mégiscsak az, hogy közelebb hozza egymáshoz a sokszor egymástól több száz vagy több ezer kilométerre tevékenykedő munkatársakat. Ezt más eszközökkel nehezen lehetne megtenni.
„Olyan paradigmaváltás előtt állunk, mint amikor annak idején az e-mail elkezdett mindennapos munkaeszközzé válni. Ez a fejlődés egy szóval megfogalmazva: elkerülhetetlen” – summázta véleményét a Lotusphere előadójaként Josh Kimball, a The Bank of New York Mellon első alelnöke. „A cégnél nagy kihívás előtt álltunk, amikor egy másik pénzintézet felvásárlása után el kellett érnünk, hogy a már meglévő 22 300 alkalmazottunk további 17 000 új kollégával ismerkedjen meg, akik ráadásul a világ 40 különböző országában tevékenykednek. A közösségi szoftverek alkalmazásával ez a váltás zökkenőmentes volt.”
A közeljövőben a „kétdimenziós” közösségi szoftverek helyét a háromdimenziós virtuális világok válthatják fel. Az internetezők milliói által közkedvelt online játékra, a Second Life-ra emlékeztető grafikai megjelenítéssel lehetővé válik, hogy a különböző helyszíneken dolgozók a saját magukat ábrázoló – illetve tetszőlegesen testreszabható – figurák, az úgynevezett avatarok segítségével virtuális tárgyalóasztalhoz üljenek, ahol üzenőszoftverek, de akár hang- és képátvitel segítségével megbeszéljék a feladataikat. Az IBM Research kutatói szerint a munkának és a játéknak az effajta ötvözete hatékonyabb és személyesebb kapcsolatot tesz lehetővé, mint egy videokonferencia vagy telefonhívás, a munkatársakat ugyanis a virtuális világban való jelenlét valósággal „odaszögezi” a képernyő elé, s közelebb érzik magukat az éppen tárgyalt probléma megoldásához.
Ám ez még csak a jövő, ha nem is túl távoli.
A virtuális világok vállalati alkalmazásairól bővebben olvashatnak a HVG március 6-án megjelenő számában.
A cégeknek (köztük a médiacégeknek) nem elég belépniük a Second Life-ba, vagy saját profilt létrehozni a MySpace-en, vagy a Facebookon (nálunk leginkább az iWiWen) és várni a csodát. Azok se számítsanak gyors változásra, akik figyelik a megmondóembereket és minden új webkettes holmit kipróbálnak.
Az adatok begyűjtésén és kombinálásán alapul az új, meglehetősen divatosnak tekinthető "webkettes" alkalmazás, a mashup. A legalább két tetszőleges szolgáltatást ötvöző megoldás rengeteg lehetséges verziót kínál fel: az azonnal frissített járványstatisztika és a helyzetfelismerő mobiltérkép között a lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen.
Az iWiW egy vezető közösségi hálózat webhelye, melynek 2007. augusztusi adatok szerint 2,6 millió tagja van, akik közül sokan kamaszok. A kapcsolatok száma pedig elérte a 220 milliót. A feliratkozáskor a felhasználók nevüket, szeretem-nemszeretem dolgaikat és képüket tartalmazó, személyes profilt hoznak létre. Ez a profil a webhely összes látogatója számára nyitva áll. A felhasználók képeket és videókat is feltölthetnek, az üzenőfalon keresztül pedig a baráti listájukon szereplőkkel gondolataikat is megoszthatják.
Az internetezők 90 százaléka rendszeresen látogat közösségi oldalakat, többségük bízva a felületben, személyes adatait is közzéteszi itt, egyharmaduk még a telefonszámát is megadja - derül ki az NRC Piackutató felméréséből.
Az egyre népszerűbb közösségi portálok, mint a MySpace vagy a FaceBook biztonsági kockázatot jelentenek a felhasználók számára egy, a héten közzétett brit tanulmány szerint.
Gyorsan röppent fel a "web 2.0", a következő generációs világháló ígérete, és éppolyan hamar vált elcsépeltté a kifejezés. Nincs rá általánosan elfogadott definíció, de a "webkettes" oldalak mindig az együttműködés és a felhasználók által gyártott tartalmak, az adatgyűjtés és -szűrés jegyében születnek. Összeállításunkban a Business 2.0 magazin válogatása alapján mutatjuk be a hazai internetezőket leginkább érintő tizenöt webkettes oldalt.
Web 2.0. - manapság már lépten-nyomon hallani ezt a kifejezést. De mi ez a Web 2.0, és mit jelenthet a számunkra? Hogyan használható fel ez az online üzletek felvirágoztatására?
A hivatalos szervek is rákaptak az új generációs internet-szolgáltatásokra: az amerikai és kanadai rendőrség már a YouTube és a MySpace segítségével üldözi a bűnt.
Próbálta megmagyarázni a minden várakozást alulmúló gazdasági adatokat szokásos pénteki interjújában a miniszterelnök, aki szerint mindenről Brüsszel tehet.