szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kommunikációs szakmában ma is általánosan elterjedt vélemény, hogy a bloggerek nem szeretik a reklámokat. Hiszen a blogok legfontosabb tulajdonsága a torzítatlan hitelesség, a bloggerek jelentős része pedig magasabban kvalifikált fiatal férfi, akik között igen magas a reklámkerülők aránya.

A Karmamedia AdBlog 2009 felmérése azonban ezt határozottan megcáfolja. A kutatás során összesen 124 kérdőívet elemeztek a blogok és reklámok témájában. A válaszokból egyértelműen látszik, hogy a magyar bloggerek nyitottak a reklámokra, több mint felük már jelentetett is meg hirdetést, a többség számára pedig nem is a szándék, inkább a lehetőség hiánya a probléma.

A felmérés Magyarországon elsőként vizsgálta meg többek között az egyes hirdetési eszközök elfogadottságát és elutasítottságát a bloggerek körében, a várt hirdetési bevételeket, és az olvasók várható reakcióit a reklámok megjelenésére.

A 124 válasz közül 117-ben a blog átlagos látogatottsága is szerepelt. A válaszadók blogjainak 41 százaléka rétegblog (legfeljebb 1000 egyedi látogató egy héten), 25 százaléka átlagos látogatottságú blog (1000 - 5000 egyedi látogató hetente), 34 százaléka pedig mainstream blog (több mint 5000 egyedi látogató egy héten).

A magyar bloggereknek csupán töredéke zárkózik el a reklámok megjelentetése elől
© karma.blog.hu

A felmérés során összesen több mint 200 bloggert kérdeztek meg, közülük 124 válaszolt. A felmérésben résztvevő bloggerek két nagyobb, és két kisebb csoportba oszthatók. Köztük a hvg.hu Goldenblog 2009 blogversenyében a különböző kategóriák első 10-10 helyezettje, a blog.hu-n publikálók közül azok, akik 2009 augusztus/szeptember folyamán többször kikerültek az Index címlapjára. De bekerültek még a fentiek között nem szereplő, ám a szerzők által fontosnak tartott néhány blog, valamint a Bloggerunió néhány tagja is.

A bloggerek korántsem annyira reklámszűzek, mint azt általában gondolják. Mindössze a válaszadók fele állította, hogy a felmérés időpontjáig semmilyen reklám nem jelent meg a blogján. Ezzel szemben több mint egynegyedük jelentetett már meg hagyományos online reklámot (pl. bannert, footer hirdetést, sablon hirdetést, AdWords hirdetést), 2 százalékuk szponzorált bejegyzést, további 21 százalékuk pedig mindkettőt. A bloggerek számára tehát egyáltalán nem idegen a reklámok világa.

Még meglepőbb eredmény, hogy bár a kutatásba bevont blogok felén nem jelent még meg reklám, ez a blogtulajdonosok számára nem elvi kérdés, inkább a megkeresések hiányára vezethető vissza. A bloggerek cseppet sem reklámellenesek. Sőt, kis túlzással alig várják, hogy megjelenjenek náluk a hirdetők: mindössze 12 százalékuk zárkózik el a lehetőség elől.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!