Web 2.0 Symposium 2011: Ugródeszka a világsikerhez

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A gazdasági élet kiválóságai és a nyilvánosság előtt bizonyíthatják tehetségüket a magyar fejlesztők 2011. március 30-án. A Web 2.0 Symposiumon ezúttal is a hat legjobbnak ítélt ötlet versenyezhet a zsűri nagydíjáért. A tavalyi nyertes az elmúlt egy évben 1,5 millió euró tőkéhez jutott, az ötletből született termék azóta meghódította a világot.

A Budapest Bank Startupversenyre az idén is több tucatnyi cég írt pályázatot. A szabályok szerint a szakmai előminősítés után a hat legjobb webes innováció kerül a zsűri és a nyilvánosság elé. A bíráló bizottság tagjai ez alkalommal is jól ismert befektetők, illetve csúcsvezetők: Futó Gábor, a Futureal Csoport vezérigazgatója, Kövér József, a 3TS Capital Partners partnere, Lakatos Péter, a Videoton Holding Zrt. vezérigazgatója, Oszkó Péter ex-pénzügyminiszter, valamint Pataki Róbert, a Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese. A nyilvános bírálat nemcsak a versenyben részt vevőknek válhat hasznára; azok is sok tapasztalatot nyerhetnek, akik arra kíváncsiak, hogy a gazdasági élet kiválóságai milyen szempontok alapján döntenek egy találmány, ötlet üzleti értékéről.

Már a tavalyi, első Startupversenyen kiderült, hogy a hazai médiapiac, a fejlesztők és a befektetők is tisztában vannak a webkettes igényekkel és lehetőségekkel. A kérdés tehát most is az, hogy a magyar fejlesztők képesek-e olyan koncepciókkal előállni, amelyek meghódíthatják a nemzetközi piacokat és akár meghatározhatják az iparág jövőjét.

Tavaly bebizonyosodott, hogy Magyarországon nincs hiány az innovációt illetően és a jó ötletek a válság legkeményebb időszakában is megmozgatják a befektetőket. Az idei eseményen a 2010-es győztesek is beszámolnak a tavalyi verseny óta elért eredményeikről. Elöljáróban annyit már tudni lehet, hogy a világhálónak és a globális digitális kultúrának köszönhetően az álmok nemcsak a Szilícium-völgyben, hanem itt Közép-Európában is valóra válhatnak.

A Startupverseny mellett az Web 2.0 Symposium számos érdekes és innovatív, a jövőt kutató előadást tervez. A konferencia hat éve tartó töretlen sikerét igazolja, hogy a március 30-i eseményre már négy különböző tematikájú  – Barcamp Mobil, Barcamp SEO, Barcamp Startup, Barcamp Budapest  – blokkba kellett sorolni az előadásokat.

Délelőtt Olivier Desmoulin (Super Marmite, Párizs) a LeWeb 2010 Párizs Startup versenyének győztese tart előadást projektépítési tapasztalatairól, Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikroszegmensének vezetője bemutatja, hogy a Budapest Bank, a Google és a Honlap ABC összefogásából született „Neten a cégem” kezdeményezés milyen információkkal, eszközökkel támogatja a vállalkozások sikerességét. Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója az idén is segít a jövőbe látni és a várható újabb online robbanásokról osztja meg gondolatait, Behshad Behzadi a zürichi Google képviseletében pedig az online keresőmotorokkal kapcsolatos elvárásokról beszél majd. Érdekesnek ígérkezik Hegedűs Henrik, a Ringier Kiadó és a Népsport főszerkesztőjének előadása, aki a közösségi tartalmak konszolidálása kapcsán új szemszögből vizsgálja a blogger társadalom szerepét a megváltozott olvasó-fogyasztói szokások tükrében.

A konferencia többi előadása is joggal számíthat kiemelkedő szakmai érdeklődésre, hiszen a webkettes iparág új és régóta jelen lévő szereplői, innovátorok, fejlesztőcégek, online médiabirodalmak képviselői tartanak bemutatókat a rendezvényen.

Időpont: 2011. március 30.
Helyszín: Boscolo Hotel New York Palace
A konferencia honlapja: http://barcamp.ap.hu