szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lájkoljon minket Facebookon, és beoltunk nulla gyereket gyermekbénulás ellen. A Unicef kampánya tippünk szerint a facebookozók jelentős részének beszól.

"Rahim a nevem, 10 éves vagyok. Öcsémmel élek itt. Időnként aggódok, hogy megbetegszem, ahogy anya is beteg lett. Ki fog gondoskodni azután a testvéremről?" – ezekkel a Facebookon már-már megszokott mondatokkal és szívbemarkolónak szánt képsorral indul a Unicef svédországi szervezetének figyelemfelkeltő videója. "Ma a Unicef Svédországnak 177 ezer lájkolója van a Facebookon. Talán nyárra elérik a 200 ezret. És akkor minden jobb lesz."

Az ENSZ gyermekvédelmi szervezetének svéd tagozata azoknak az álszent facebookozóknak kíván beszólni, akik azzal tudják le a társadalom többi tagjának nyújtott segítségüket, hogy a közösségi médiában tragikus sorsú emberekről (vagy éppen állatokról) szóló bejegyzéseket osztanak meg vagy lájkolnak, világjobbítónak állítják be magukat – miközben a Facebook bezárása után semmit már nem tesznek. Az Atlantic beszámolója szerint a svéd Unicef az első olyan jótékonysági szervezet, amelyik be mer szólni a jelenséggel kapcsolatban.

A “Lájkok nem mentenek életeket” című videó annak a kampánynak a része, mellyel a rászoruló gyerekek számára adandó, gyermekbénulás elleni oltóanyagra gyűjt pénzt a jótékonysági szervezet.

A Unicef svéd nyelvű oldalán nagyjából 1700 forintnak megfelelő 49 svéd koronáért 42 darab oltóanyagot lehet adományozni, 3400 forint ellenében 81 adag, 6700 forintnyi korona befizetésével pedig 165 dózis kerül a gyerekekhez.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!