szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szervizek szerint a visszaküldött okostelefonok tényleg meglepő hányadának semmi baja nincsen. A felhasználó által "rossznak" bélyegzett készülékek hatalmas részében a problémát nem a hardver okozza, hanem a felhasználó ügyetlenkedése. Kár tehát szervizbe küldeni és napokra elveszteni a készüléket, a helyes működéshez elég lehet egy-egy beállítás átkapcsolása is.

A mobilbiztonsággal foglalkozó spanyol Blancco szakemberei arra voltak kíváncsiak, mi az oka annak, hogy az emberek tömegével küldik vissza az okostelefonokat és táblagépeket a mobilszolgáltatóknak vagy a márkaszervizeknek – az eredmény pedig valószínűleg őket is meglepte.

Az európai és észak-amerikai területen, a tavalyi utolsó negyedévben végzett felméréshez több millió androidos készüléket, valamint iPhone-t és iPadet vizsgáltak meg a SmartChck nevű platformmal. Mint kiderült, a teljesítmény csökkenését elsősorban a rossz felhasználói szokások, nem pedig a hardver(ek) meghibásodása okozza. A helyzet elég komoly, a szervizekbe/gyártóhoz visszaküldött készülékek háromnegyedének, azaz 4-ből 3 telefonnak semmi baja nincsen, kár volt szervizbe küldeni.

Kár szétszedni, semmi baja nincs.
iFixit

Pat Clawson, az elemzést végző cég vezetője szerint a legtöbbször a készülékre telepített rengeteg alkalmazás, azok rossz értesítési beállításai, vagy épp a rossz akkumulátor-töltési szokások vezetnek oda, hogy idővel csökken a készülék teljesítménye. Ez utóbbi idővel persze valóban hardveres gondot jelenthet, de sokszor csak arról van szó, hogy a felhasználók több tucat appot tartanak nyitva, az folyamatosan rontja a készülék teljesítményt és az akkumulátor üzemidejét. A Blancco szerint viszont a tulajdonosok automatikusan azt gondolják, a probléma a hardverrel lehet.

A vizsgált időszakban az esetek 85 százalékában androidos, 15 százalékában pedig iOS-t futtató eszközről volt szó. Az androidos készülékek táborában a Samsunggal volt a legtöbb probléma (az esetek 27 százalékában), ezt követte a Lenovo (21), a Motorola (18), a Xiaomi (11) és az Asus (8).

A beszámoló szerint a leggyakrabban a kamerával, az érintőképernyővel, a töltéssel és a mikrofonnal volt probléma.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!