Oda a lelkesedés: a játékosok 75 százalékát vesztette el a Cyberpunk 2077 a Steamen

Oda a lelkesedés: a játékosok 75 százalékát vesztette el a Cyberpunk 2077 a Steamen

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Míg a nyitásnál mintegy 1 millió játékos kezdett neki a Cyberpunk 2077-nek, mostanra háromnegyedüket már nem érdekli az elmúlt évek legjobban várt játéka.

A 2020-as év egyik legjobban várt játéka volt a Cyberpunk 2077, ami végül december közepén jelent meg. Ám amilyen nagy izgalom várta a debütálást, olyan nagy csalódás követte az érkezését: kiderült, a játék tele van hibákkal. Az elégedetlenkedők miatt a Sony végül levette a játékot a PlayStation Store-ból.

Ennek ellenére a fejlesztőknek nem lehetett okuk a panaszra. A rázós kezdés után karácsony környékére már 13 millió példányban kelt el a Cyberpunk 2077, vagyis az eredményhez csupán két hétre volt szükség.

Most azonban egy kevésbé kedvező számmal kellett szembesülniük a CD Projekt RED fejlesztőinek. Bár a játék PC-s verziójában nem volt (annyi) hiba, mint a konzolosban, a Steam közlése szerint a játék mostanra elveszítette a játékosok mintegy 75 százalékát.

Mindez azt jelenti:

a kezdeti 1 millió fős játékosszám után mostanra csupán 225 ezren használják a Cyberpunk 2077-et.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ilyen léptékű csökkenés nem ritka. Egy játék megjelenése után szép lassan apad a játékosok száma, mert vagy rájönnek, hogy igazából nem tetszik nekik, vagy egyszerűen ráunnak. A Techradar beszámolója szerint hasonló volt a helyzet például a Witcher 3 esetében is, ám a kettő között mégis van egy nagy különbség. Jelen esetben az, hogy utóbbi csak hónapok alatt veszítette el a közönség jelentős részét, míg a Cyberpunk 2077 ezt egy hónap leforgása alatt hozta össze.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.