szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek egyszerű és költséghatékony hirdetési megoldásai. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott netes kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Google, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, TikTok – minden cég a legnépszerűbb online felületeket sorolja, ha hirdetést tervez, és valóban, ezek ma már megkerülhetetlenek. Jól mutatja az igény növekedését, hogy a Growww Digital elemzése alapján az első negyedévben a Google Ads költések 21 százalékkal növekedtek Magyarországon. Köszönhető ez annak, hogy a felületek használata roppant egyszerűnek tűnik, hiszen bárki néhány kattintással beállíthatja, hogy hol, mikor és kinek szeretné megmutatni termékét, cégét. De hogy elég-e ennyi egy sikeres kampányhoz, azt a kérdést járták körül a K&H szakértői.

A kkv-k között egyre több olyan cég van, aki érzi a márkaismertség növelésének fontosságát, és már kipróbálta a Facebook és a Google megoldásait. A jelenlegi gazdasági környezetben pedig, amikor az áremelkedés egyre több területen okoz keresletcsökkenést, a cégek még inkább keresik a költséghatékony utat a vásárlóikhoz. „A gyorsan megvalósítható és módosítható digitális marketing megoldások ezért most kiemelt figyelmet kapnak. A könnyű használatot azonban ne keverjük össze a rögtönzött kampánnyal. Az online felületek esetében is elengedhetetlen a stratégiai tervezés a hosszú távú sikerekhez” – mondta el a K&H Üzletetide nevű vállalkozásfejlesztési programjában oldalán tanácsadást nyújtó Csasztvan Nóra, a DisplayNOW.net online hirdetési webshop vezetője.

Főként a kisebb cégekre jellemző, hogy rögtönzött hirdetésekben és rövid időszakokban gondolkodnak, illetve azonnali megtérülést, bevételnövekedést várnak. Az online és a hagyományos – tévében, óriásplakáton, boltokban megjelenő – marketingkampányok és az online hirdetések között azonban tervezés terén nem sok különbség van. Habár az online hirdetések jóval kedvezőbb költségkerettel és gyorsabban megvalósíthatók, stratégiai tervezés – reális célok felállítása, piackutatás, az üzenetek és célcsoportok meghatározása – nélkül nem érdemes belevágni.

A márkaépítés tehát a webes felületek esetében is minőségi tartalmat, folyamatos építkezést és hosszabb időtávra való tervezést igényel. Ehhez azzal is tisztában kell lenni, hogy az online kampánynak milyen súlya van a kommunikációban, ehhez pedig ismerni kell a fogyasztóink médiahasználati szokásait – hangsúlyozza közleményében a K&H.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!