szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

7800 forint a plafon: ennél drágábban semmit nem lehet kapni az Amazon új, Haul nevű felületén, amellyel az ismert kínai riválisokat, elsősorban a Temut és a Sheint szeretné legyűrni. Az olcsóságnak azonban ára lehet.

Megkerülhetetlen tényezővé vált az elmúlt hónapokban a Temu, köszönhetően a nyomott árainak és az agresszív marketingkampányainak. A kínai e-kereskedelmi áruház sikerét az Amazon is megirigyelte – még októberben lehetett hallani arról, hogy maga is szeretne egy olyan másodlagos áruházat indítani, ami árak tekintetében a Temuval és a Sheinnel kel versenyre.

A felület neve Haul lett, és a napokban már el is indult, egyelőre csak az Egyesült Államokban – és kizárólag mobilalkalmazáson (valamint mobilos weboldalon) keresztül böngészhető a kínálata, asztali változata nincs. Az ígéret szerint „őrületesen alacsony árakkal” operál az új áruház, amire egy 20 dolláros – körülbelül 7800 forintos – ársapkát húztak. Ennél drágábban ugyanis nincs a kínálatában semmi, de a BBC szerint a legtöbb termék egyébként is 10 dollár – 3900 forint – alatt van. Az olcsóságnak azonban ára van: az Amazon nem is titkolja, hogy a rendelések kiszolgálása akár két hét is lehet. Némi szépségtapasz, hogy 25 dolláros rendelési érték felett a szállítás ingyenes.

Amazon

A Haul indulásáról kiadott Amazon-közlemény olyan példákat hoz, mint például a háromrészes borotva, „elegáns nyaklánc, karkötő és fülbevaló-szett”, melyek mindegyike három dolláros (1200 forint) ár alatt szerezhető be.

Dharmesh Mehta, az Amazon értékesítési partneri szolgáltatásokért felelős alelnöke elmondta: az új felület még „korai” szakaszában jár, és folyamatosan keresik az új partnereket. A kínálat tehát később bővülhet.

Sucharita Kodali, a Forrester piackutató vállalat kiskereskedelem-elemzője a BBC-nek elmondta: a Temu és a Shein is sok kritikát kapott at import kiskapuk kihasználása, valamint a pazarlás és a „környezeti felelőtlenség” miatt. Véleménye szerint a Haul is ugyanezekkel a kihívásokkal fog megküzdeni, ráadásul az egész projektben van némi kockázat az Amazon számára.

A Temut és társait sarcolná meg a kormány, de megint a magyar fogyasztók járhatnak rosszul

Kiterjesztené a kiskereskedelmi különadót a kormány az online piacterekre is, mint az Ebay, az Amazon, a Temu vagy a Shein, de nem világos, hogyan számolja ki a cégek magyarországi forgalmát, illetve az sem, hogyan fogja rajtuk behajtani a sarcot.

„A fogyasztók egyre inkább belefáradnak a gyatra minőségű termékekbe, valamint a lassú kiszállításba” – vélekedik a szakember, aki egyúttal megjegyzi: ha a termékek csalódást okoznak a vásárlóknak, és nem termelnek profitot az Amazonnak, nem lesz hosszú karrierje a felületnek.

Hogy mikor indulhat el az új áruház az Egyesült Államokon kívül is, az egyelőre nem ismert.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!