szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Bemutatta legújabb repülőgépét és annak új technológiákkal modernizált belső terét az Emirates. A flottához csatlakozó első Airbus A350-900-ast a közeljövőben további hatvanöt gép fogja követni.

Az Emirates egy exkluzív dubaji rendezvényen mutatta be flottája legelső Airbus A350-900 típusú repülőjét. A gépet három utasosztályon összesen 312 ülőhellyel szerelték fel: 32 újgenerációs, ággyá alakítható business class üléssel, 21 prémium turistaosztályú és 259 tágas lábtérrel rendelkező turistaosztályú férőhellyel.

Az A350-es bevezetésével az Emirates új célállomásokkal bővítheti hálózatát, beleértve a közepes méretű repülőtereket is, amelyek nem alkalmasak nagyobb repülőgépek fogadására. Az Emirates A350-es gépei két, egy regionális és egy ultrahosszú távú útvonalakra szánt változatban készülnek. A légitársaság tervei szerint az első menetrend szerinti A350-es járat 2025. január 3-án repül Edinburgh-ba.

Emirates A350
Emirates

A típuson alkalmazott újabb technológiák közé tartozik, hogy az utasok mostantól egyetlen gombnyomással állíthatják be az Egyesült Arab Emírségek nemzeti jelképének számító ghaf fa motívummal díszített elektromos árnyékolókat. Az aerBlade kettős redőnyrendszer a – cikkünk nyitóképén látható – business classon és a prémium turistaosztályon két árnyékolási lehetőséget kínál, míg a turistaosztályon utazók az aerBlade szimpla redőnyrendszert használhatják.

Emirates A350 Economy
Emirates

Az utasok a fedélzeti szórakoztatórendszerhez tartozó érintőképernyőn egyetlen érintéssel hívhatják a légiutas-kísérőket, megtekinthetik a fedélzeti menüt, a világ minden tájáról olvashatnak digitális újságokat és magazinokat, továbbá elérhetnek öt repülőgép-kameranézetet és egy továbbfejlesztett élő térképet, amelyen az utazásukat követhetik nyomon.

Emirates A350 Premium Economy
Emirates

A technológiai újítások részét képezi az ülésekhez tartozó 60 wattos USB-C töltési lehetőség. Akit nem a szám érdekel, hanem a gyakorlati haszon: ezzel nemhogy az okostelefonok többsége tölthető teljes támogatott sebességgel, hanem még a laptopok is gyorsan táplálhatók energiával. Az utasok Bluetooth-kapcsolattal használhatják saját fülhallgatójukat is a fedélzeti rendszer tartalmaihoz.

Egyébként ez, az Emirates Ice névre hallgató fedélzeti szórakoztatórendszere sem utolsó, melyben nagy szerepe van a 4K felbontású, HDR technológiát is támogató képernyőknek. Melynek érintésérzékenysége sem olyan, mint amit az ember a legtöbb repülőn megszokott: az Emirates szerint képernyőik az okostelefonokról megszokottan kényelmes felületet biztosítanak az utasoknak. A légitársaság szerint a gyerekek az új, képi vezérlésű kezelőfelületet élvezhetik, míg a szülők a családbarát beállításokat biztosító, ülésoldali szülői felügyeletet fogják értékelni.

A légi társaság: épp most költözik be a pilótafülkékbe és az utasok zsebébe az, ami mindent megváltoztat

Rá lehet-e bízni a mesterséges intelligenciára a légtér forgalmának irányítását? Mire lehet számítani, ha az adatgazdag iparágakban jellemzően lubickoló technológia beszivárog a fedélzetre és a repterekre? Az első adatok beszédesek – ahogy a korlátozások is.

A többféle aviatikai rendszert is fejlesztő francia Thales-szel és a látássérülteket képviselő civil szervezetekkel együttműködve új felhasználói felületet terveztek az Ice-ra. Ez bevált gyakorlatokat tartalmaz a látássérült utasok számára, beleértve a hangvezérelt navigációs segítséget, a hangalapú metaadat-visszacsatolást, az érintés és a gesztikuláció támogatását, valamint az Ice-on elérhető audionarrációs tartalmak széles választékát.

Making the first Emirates A350 | Emirates

Watch the assembly of Emirates’ first Airbus A350 aircraft. The aircraft will officially enter commercial service in January when it makes its debut flight to its first destination, Edinburgh, followed by 8 other destinations across the Middle East, West Asia and Europe.

Az A350-est a légiközlekedés történetében elsőként szerelték fel nagy teljesítményű, új generációs antennával, amely teljes mértékben kihasználja a ViaSat Global Xpress (GX) műholdas hálózatát. Ennek eredményeként az utasok minden útvonalon, még az Amerikába tartó járatokon az Északi-sark felett is zavartalanul internetezhetnek. A fedélzeti vezeték nélküli hozzáférési pontok (WAP) továbbfejlesztésével még több utas tud egyszerre csatlakozni, és a jelenlegi átlagos repülőgépes sávszélesség akár tízszeresét is elérhetik. És hogy miért is nem gyakoribb a gyors és szakadásmentes net repülés közben: az Emirates adatai szerint az új rendszer kiépítése repülőgépenként több mint 2 millió dollárba került.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!