szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egy amerikai reklámipari szervezet ajánlása nyomán az Apple finomított a reklámanyagain, és már nem hirdeti „elérhetőként” a mesterséges intelligenciáját.

Egyre kínosabb, ami az Apple mesterséges intelligenciájával történik. Az Apple Intelligence nevű szolgáltatáscsomagot a versenytársakhoz képest jelentős lemaradásban mutatták be tavaly júniusban, majd késve, az iOS 18.1 fedélzetén rajtolt csak el az Egyesült Államokban – esve-kelve. Több más régióban, így Európában csak az iOS 18.4-gyel vált elérhetővé a legtöbb funkció, jóllehet nagy hullámokat nem vetett, hiszen magyarul például nem tud. (És nem is hajlandó működni, ha a rendszer nyelve nincs amerikai angolra állítva.)

A céget számos kritika érte a zűrzavar miatt, például azért, mert az Apple Intelligence funkcióival reklámozta a 2024 szeptemberében polcokra került iPhone 16-szériát. Úgy, hogy akkor még nem is volt elérhető egyik ezzel kapcsolatos funkció sem az iOS stabil változataiban. Az már csak a hab a tortán, hogy a sokat reklámozott új Siri végül nem is tudni, mikor érkezik meg pontosan – valószínűleg csak évek múlva.

A felhasználói adatok elemzésével javítaná a küszködő MI-jét az Apple

Részletesen kifejtette az Apple, hogyan tenné jobbá a különböző mesterségesintelligencia-modelljeit. Ehhez a felhasználói adatokat is használják, ami ugyan veszélytelen, de akár teljesen le is tilthatja a dolgot.

Nos, ebben a bábeli zűrzavarban kapott egy újabb pofont az Apple: lezárult ugyanis a National Advertising Division (NAD) nevű amerikai reklámipari szervezet vizsgálata az Apple Intelligence-szel kapcsolatban. Mint megállapították, az ígért-reklámozott funkciók egy része már elérhető a felhasználók számára, de az az általános kijelentés, hogy az Apple Intelligence „már elérhető”, nem pontos.

A NAD vélekedése szerint a gond az, hogy az Apple félrevezette az embereket a marketingjével, pontosabban azzal, hogy aktuálisan mi elérhető éppen. Gondolnak itt arra, hogy néhány funkció csak később érkezett/érkezik, erről pedig a cég csak az apróbetűs lábjegyzetekben tájékoztatja a felhasználókat. Ez pedig „nem elég világos és feltűnő”. És elég távol álltak a figyelemfelkeltő felhívásoktól.

Mindezek tükrében a NAD azt javasolta az Apple-nek, hogy távolítsa el, vagy cserélje le azt az állítást, hogy az MI-funkciók „már elérhetők”. A cég pedig eleget is tett ennek, így már nem hirdetik elérhetőként a funkciókat, írja a Gizmodo. A magyar weboldal kezdőlapja például bármiféle szöveg nélkül jeleníti meg az iPhone 16-ot és a 16 Prót, a szokásos, valamilyen funkciót kiemelő szójáték nélkül.

Szokatlan minimalizmus
Apple.hu (képernyőkép / HVG)

Az Apple szóvivője egy állásfoglalásban közölte: nem értenek egyet a NAD megállapításaival, de együttműködnek a szervezettel, és követik a javaslataikat. Most már csak azt állítja a cég néhány aloldalán, hogy az adott készülékek „az Apple Intelligence-hez” lettek fejlesztve. Ami egyelőre béta-állapotban van.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!