Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c618572d-3980-4099-92b3-169845a84c55","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A momentumos politikus nem indul 2026-ban sem.","shortLead":"A momentumos politikus nem indul 2026-ban sem.","id":"20250505_orosz-anna-momentum-lemondott-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c618572d-3980-4099-92b3-169845a84c55.jpg","index":0,"item":"d83bc494-2f3a-48ba-8dba-faab5e0fe7e1","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_orosz-anna-momentum-lemondott-ebx","timestamp":"2025. május. 05. 09:59","title":"Lemondott Orosz Anna a parlamenti mandátumáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca2df5c4-4bbd-49f0-9e53-e5876d7be1ff","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Vadim Tudor és Gheorghe Funar is megnyalta volna mind a tíz ujját, ha valaha is olyan sikeres lehetett volna, mint a romániai elnökválasztás első fordulójának győztese, George Simion. Hogyan lesz a román fociultrákkal magyarok ellen támadó, pártadományokkal ügyeskedőből a magyarok által is támogatott államfőjelölt? Portré.","shortLead":"Vadim Tudor és Gheorghe Funar is megnyalta volna mind a tíz ujját, ha valaha is olyan sikeres lehetett volna, mint...","id":"20250505_George-Simion-a-simlis-es-szende-vasgardista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca2df5c4-4bbd-49f0-9e53-e5876d7be1ff.jpg","index":0,"item":"589740f3-f964-4bb3-a88e-c98a0b79b1ee","keywords":null,"link":"/360/20250505_George-Simion-a-simlis-es-szende-vasgardista","timestamp":"2025. május. 05. 11:15","title":"Hogyan nyerhetett ekkorát George Simion, a simlis és szende vasgárdista?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebf6f16c-ee93-4877-9097-343aad586906","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Windisch László szerint nem vizsgálják a Tisza Pártot. Az MNB-botrányról azt mondta, az azt kirobbantó jelentésük nem a miniszterelnök megrendelésére készült, a jegybanki ügy egyik kulcsfordulatáról pedig azt, hogy ennyire szakmaiatlan, döntésre alkalmatlan előterjesztést még nem nagyon látott.","shortLead":"Windisch László szerint nem vizsgálják a Tisza Pártot. Az MNB-botrányról azt mondta, az azt kirobbantó jelentésük nem...","id":"20250505_ASZ-Windisch-Laszlo-MNB-botrany-Matolcsy-Gyorgy-Magyar-Peter-Tisza-Part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebf6f16c-ee93-4877-9097-343aad586906.jpg","index":0,"item":"8d0f1288-45a2-405f-b57e-daf43aa07577","keywords":null,"link":"/kkv/20250505_ASZ-Windisch-Laszlo-MNB-botrany-Matolcsy-Gyorgy-Magyar-Peter-Tisza-Part","timestamp":"2025. május. 05. 10:50","title":"ÁSZ-elnök: egy szó sem igaz abból, amit Magyar Péter állít","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"7-8 forinttal olcsóbban tankolhatunk literenként. ","shortLead":"7-8 forinttal olcsóbban tankolhatunk literenként. ","id":"20250505_uzemanyag-olajar-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f.jpg","index":0,"item":"a3e9f835-08cf-47ab-9644-2cb7b443692a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_uzemanyag-olajar-csokkenes","timestamp":"2025. május. 05. 09:34","title":"Esik az olaj ára, komolyabb árcsökkenés jön a kutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d725186-a613-4141-b32e-de727ee2715b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mérgező vegyszerek helyett ultrahanghullámokkal és egyszerű sófürdővel változtatták úgy meg az üveg felületét, hogy az víztaszítóvá vagy pozitív töltésűvé váljon, számos alkalmazás mellett még az ízesebb sör előállítása előtt is megnyitva a lehetőséget.","shortLead":"Mérgező vegyszerek helyett ultrahanghullámokkal és egyszerű sófürdővel változtatták úgy meg az üveg felületét...","id":"20250505_hvg-soros-uveg-ultrahang-szelvedok-ablakok-bakteriumok-algak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d725186-a613-4141-b32e-de727ee2715b.jpg","index":0,"item":"329ecb5e-488b-4f43-9677-5a4279465792","keywords":null,"link":"/360/20250505_hvg-soros-uveg-ultrahang-szelvedok-ablakok-bakteriumok-algak","timestamp":"2025. május. 05. 16:00","title":"Ultrahanggal bombázták az üveget, finomabb lett tőle a sör","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"657157dc-324a-43a0-a4af-2e1a963539ed","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A Teamst lehet használni helyette.","shortLead":"A Teamst lehet használni helyette.","id":"20250505_skype-megszunes-teams","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/657157dc-324a-43a0-a4af-2e1a963539ed.jpg","index":0,"item":"4c7d659b-1f0c-4aed-9b0f-f2382f59f54a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250505_skype-megszunes-teams","timestamp":"2025. május. 05. 06:42","title":"Megszűnt a Skype","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"420d0163-00ab-497b-a7b3-e4896101f458","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Túlnyomórészt román autószállítókról van szó. ","shortLead":"Túlnyomórészt román autószállítókról van szó. ","id":"20250505_Egy-het-alatt-tobb-mint-10-millios-birsagot-termelnek-a-horrorkaravanok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/420d0163-00ab-497b-a7b3-e4896101f458.jpg","index":0,"item":"4fee0ebb-9e58-4d1c-8e57-c2d05618b99e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_Egy-het-alatt-tobb-mint-10-millios-birsagot-termelnek-a-horrorkaravanok","timestamp":"2025. május. 05. 08:49","title":"Egy hét alatt 10 milliós bírságot termelnek a horrorkaravánok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és élelmiszerhulladék megfelelő lakossági gyűjtése segíthet. Borsfay-Horváth Judittal, a MOHU hulladékkezelési szakértőjével beszélgettünk az ezzel kapcsolatos legfontosabb kérdésekről, a lakosság tudatosságának jelentőségéről és az ígéretes fejlesztésekről.","shortLead":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és...","id":"20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee.jpg","index":0,"item":"37b75b9b-c35a-47bf-b289-d4a8ccd735c3","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","timestamp":"2025. május. 04. 15:30","title":"Lakossági tudatosság: akár harmadával is csökkenthetnénk a vegyes kukánk tartalmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Youngtimerek Brémában: 1976-os Audi 8 ezer kilométerrel eladó
szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?
A ma 40-50 éves nemzedéknek kínál "youngtimer" autókat egy brémai szalon: olyan modelleket, amelyek három, négy évtizeddel ezelőtt tömegével futottak Európa útjain. Ezek a példányok azonban valamilyen oknál fogva újszerű állapotban vészelték át az idő múlását. Pár száz vagy pár ezer kilométer futásteljesítmény után most arra várnak, hogy valaki végre igazán használatba vegye őket.
A szalon egyik látványossága egy csillogó-villogó karosszériájú Renault R4 Marie Chantal modell. A piros kisautó 1988-ban gördült le a billancourt-i gyár futószalagjáról, majd évekig állt egy prágai autókereskedésben. Kilométerórája szerint 16 km-t futott, az üléseken eredeti gyári fólia védi a kárpitot, a filcszőnyegek még nejlonba hegesztve várják, hogy rájuk lépjen a majdani tulajdonos. 1991-ben egy keletnémet vette meg - ám soha nem használta. Tőle vásárolta meg a brémai Kultmobile cég igazgatója, Frank Ruge. Mint a Die Weltnek elmondta, a szalonban kiállított modellekkel elsősorban a ma 40-50 éveseknek kínál lehetőséget arra, hogy valóra válthassák fiatalkori álmukat: megvehessék ifjúságuk egy-egy kedvenc autóját, amelyre akkor nem futotta a pénzükből.
A Renault 4 mellett egy okkersárga VW Bogár kelleti magát: 1974-ben készült - tehát még németországi gyártmány. Alighanem az utolsó széria egyik "mohikánja", hiszen 1974 őszén váltotta fel a német gazdasági csoda jelképévé vált "népautót" a Golf. A Bogárra is illik a "megkímélt állapotban" jelző: tachométere mindössze 228 kilométert mutat. A rejtély nyitja: egy hamburgi férfi tulajdonában volt, aki lakásbérleti szerződése értelmében csak úgy tarthatta meg a garázsát, ha abban egy autó állt. Ezt is tette a jó öreg VW - évtizedeken át.
Akad a brémai szalonban 1967-ben gyártott Opel Rekord C (7100 kilométert futott), 1976-os évjáratú Audi 100LS 8000 kilométerrel a háta mögött, 1982-ben készült és 115 lóerős Ford Escort RS1600i (órája szerint 29 700 kilométerrel). A drágább modellek közé tartozik egy BMW 635CSi 1989-ből (11 500 km-t futott), egy hatliteres motorral szerelt Mercedes 500SL ugyanabból az évből (22 000 km), egy Lancia Stratos HF Stradale 1973-ból (mindössze 3500 kilométer van benne), vagy egy 1986-os évjáratú Audi Quattro Sport 36 500 kilométerrel.
Ruge azt is elárulta, miként lehet fölismerni, hogy egy 30 vagy 40 éves autó csakugyan "alig használt", és nem egy kicicomázott csotrogányt akar tulajdonosa rásózni a vevőre. "Az első pillantást a sebességmérőt rögzítő csavarokra kell vetni: azokat gyárilag pecsétviasszal biztosítják. A régi, analóg sebességmérőket ugyanis könnyen vissza lehet pörgetni, így csökkentve az autó futásteljesítményét. Azután pedig szét kell nézni az utastérben: elkopott pedálok, elhasználódott, elvékonyodott szőnyegek, a küszöbökön összegyűlt karcolások, a tanksapka zárólemezének állapota mind elárulja, hogy nem pár száz, hanem pár százezer kilométer van a kocsiban."
Alaposan téved viszont, aki azt hinné, hogy a fenti autókhoz fillérekért juthat hozzá. A VW Bogárért például 25 ezer eurót kell leszurkolni (egy, az alapverziónál kissé gazdagabb felszereltségű új Golf VI ugyanennyibe kerül), a Lancia Stratos ára pedig hatszámjegyű, euróban. Hozzájuk képest jutányosnak mondható a Renault R4 ára: mindössze 14 ezer euróba kerül. Ami egyben azt is mutatja, hogy hosszú távon még az ilyen közönséges autók is jó befektetésnek bizonyulhatnak. 1986-ban az R4 típus 10 090 márkába került Németországban - mai pénzre átszámolva alig ötezer euróba!