
HVG
Autó
Irányt vált a BYD, nem csak villanyautókat gyártanának Magyarországon
Gyorsan reagálnak a változó keresletre a kínaiak.
A Népszabadság úgy tudja, hogy a fékek közül több ki volt iktatva a hosszú CAF-villamos múlt hétfői balesetekor, de ezt semmi sem jelezte a vezetőfülkében. Mindez a lap szerint súlyos koncepcionális hibára utalhat, ami nem volt előre jelezhető. A hiba pontos okát továbbra sem tudják.
Befejezték az új Solaris-Skoda trolibuszok próbaüzemét. Hétfő délutántól hét ilyen jármű szállíthatja az utasokat három budapesti vonalon, a 72-esen, a 76-oson és a 79-esen.
A magyar utcákon igen ritkán látható Mazda CX-9-est vásárolt a Gazdasági Versenyhivatal. A kocsit nettó 9,45 millió forintért (bruttó 12 millió forint) vették meg az Autó Mirai Kft.-től – derült ki a múlt pénteki Közbeszerzési Értesítőből. A Napi.hu annak próbált utánajárni, vajon kinek lehetett szüksége ilyen autóra. Iparági információk szerint a GVH 1 milliós kedvezményt kaphatott, a kocsi listaára a kedvezmények nélkül 13 millió forint ugyanis.
Valóságos tákolmány volt az első csuklós busz Budapesten, még dömperalkatrész is volt benne, ennek ellenére 35 ezer kilométert futott minden különösebb gond nélkül. Éppen 55 évvel ezelőtt utazhattak vele először az utasok. Akár 130-an is felfértek rá – idézi fel a Magyar Nemzet.
Újabb három CAF-villamost állítanak forgalomba csütörtökön a budapesti 3-as vonalon, így összesen már 5 vadonatúj járművel lehet majd utazni – közölte a BKK.
A szeptemberben bemutatott két új midibusz mellé a héten további tizenkét jármű érkezett Törökországból Budapestre – írják a BKK Facebook-oldalán. A maradék két buszt várhatóan jövő héten szállítják, azokkal lesz teljes a tizenhat darabos flott. A járműveket tesztelik, majd a tervek szerint novemberben állítják forgalomba azokat a Budai Várban és vonzáskörzetében. Az alacsonypadlós, légkondicionált midibuszokat EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotor hajtja, és a BKK azt ígéri, hogy panorámaablakain át a várból is többet lehet majd látni.
Újabb 25 buszt állítottak forgalomba Budapesten: a Mercedes Conectók a VT Arriva üzemeltetésében a 151-es és a 148-as vonalakon közlekednek keddtől.
Két közbeszerzést írt ki a BKV 150 csuklós busz beszerzésére.
Megtették első próbaútjukat az első új piros trolik Budapesten. Csuklós és szóló járművekkel is kihajtottak az utcákra, egyebek mellett a 74-es és a 75-ös vonalon, de az Örs vezér terén ugyancsak megjelentek a légkondicionált trolik. Idén év végéig összesen 36 alacsonypadlós, kamerával felszerelt jármű érkezik Budapestre.
Alig van klimatizált villamos és troli Szegeden. A járműpark nagy része elöregedett járművekből áll, és ezekbe nagyon sokba kerülne klímaberendezést szereltetni. A Szegedi Közlekedési Kft. igyekszik nyáron a klímás járműveket forgalomba állítani, vagy jobb híján olyanokat, amelyeken van elhúzható ablak – írja a Délmagyarország.
Újabb trolibuszok érkeztek Budapestre, és ezekkel együtt már hét jármű sorakozik az új flottából a BKV Zách utcai telephelyén. Idén 20 szóló és 16 csuklós Solaris-Skoda troli érkezik a fővárosba. A járműveket tesztelés után állítják forgalomba, akárcsak az új villamosokat.
Egy ismert használtautó-portálon hirdetik a régi miskolci villamosokat. A Bécsből átvett, piros szerelvényeket lehet megvenni, amelyeket már a borsodi megyeszékhelyen is leselejteztek. Nemcsak a vételárat kell kipengetniük a vevőknek, a szállítás is az ő költségük.
Összeszerelték a BKV Fehér úti járműtelepén az első 56 méteres CAF-villamost, amelyet több darabban, három kamionnal érkezett meg a héten Budapestre. A légkondicionált, teljes hosszában átjárható és alacsonypadlós hosszú villamosok a felújított 1-es vonalon járnak majd. A rövidebb, 34 méteres szerelvények három másik vonalon viszik majd az utasokat, köztük a 3-ason.
Három kamionra fért csak fel Budapest leghosszabb villamosa, így érkezett meg kedd éjjel Spanyolországból az 56 méter hosszú szerelvény. Még 11-et hoznak a fővárosba ugyanebből a típusból.
Elkészült a spanyol gyárban az első olyan CAF-villamos, amely a felújított 1-es vonalon jár majd Budapesten. A jármű ismerős lehet, rövidebb változatai már nappal is rójuk a próbaköröket a fővárosban. A hosszabb villamos 56 méteres, alacsonypadlós, légkondicionált és 7 ajtón szállhatnak majd fel-le az utasok. Az első példány fotóját Zugló Facebook-oldalán tették közzé kedden.
Megérkezett Svájcból Magyarországra a MÁV-START századik Flirt motorvonata, amelyet várhatóan augusztusban állítanak forgalomba – közölték pénteken. 2013 őszén kötöttek a svájci Stadler Bussnang AG-vel 42 ilyen villamos motorvonat gyártására, ebbe tartozik bele a most megérkezett szerelvény. Ha az összes itt lesz Magyarországon, akkor 102 darabosra nő a Flirt-flotta.
Egy szóló busz az új budapesti troliflotta első darabja, hétfőn érkezett meg, tréleren. Idén összesen húsz darab szóló és tizenhat csuklós trolit hoznak Budapestre. A tervek szerint a belvárosi és zuglói vonalakon, a régebbi trolibuszokkal vegyesen állítják majd forgalomba az új járműveket, amelyek nem piros-fehérek, hanem egyszínű, pirosak. Valamennyi jármű légkondicionált, a szólókra 64, a csuklósokra 104 utas fér fel. Akkumulátoros rendszerüknek köszönhetően 4 kilométert is képesek felsővezeték nélkül megtenni, ezért egy esetleges áramkimaradás vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot - írják a BKK Facebook-oldalán.
Megkapta a hazai és nemzetközi forgalomban való közlekedésre jogosító típusengedélyt a MÁV-Start első két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija – közölte a MÁV és a Nemzeti Közlekedési Hatóság hétfőn. A járművek teljesítették a 250 ezer kilométeres utasforgalmi futáspróbát, forgalomba állásuk óta összesen már 330 ezer kilométert mentek.
A kaposváriak szavazhatnak arról, milyen színűek legyenek a város új buszai. Az egész flottát lecserélik, összesen 40 korszerű járművet vásárolnak idén. Sárga, zöld, bordó – ez az a három szín, amelyek közül választani lehet.
Uniós maradványpénzből hat szóló és hat csuklós trolibuszt vásárolhatnak a fővárosba az eddig megrendelt 24 mellé – írja az Index. A plusz 12 jármű év végéig megérkezhet, így még idén teljes lehet a 36 darabos flotta.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.