szerző:
MTI / hvg.hu

Megkapta a hazai és nemzetközi forgalomban való közlekedésre jogosító típusengedélyt a MÁV-Start első két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija – közölte a MÁV és a Nemzeti Közlekedési Hatóság hétfőn. A járművek teljesítették a 250 ezer kilométeres utasforgalmi futáspróbát, forgalomba állásuk óta összesen már 330 ezer kilométert mentek.

Az engedélyt hétfőn adta át Győri Gyula, a közlekedési hatóság elnöke Zaránd Györgynek, a MÁV-Start vezérigazgatójának.

A Szolnokon kifejlesztett két prototípus 2014 októberében kapta meg az NKH utasforgalmi próbaüzemi engedélyét, azóta szállíthatott utasokat belföldi forgalomban.

Az NKH a típusengedélyezési eljárás során osztrák és svájci vasútvonalakon elvégzett mérések, akkreditált mérő és vizsgáló laboratóriumok mérési eredményei, valamint a nagysebességű futópróba tapasztalatai alapján megállapította, hogy a járművek megfelelnek a vasúti közlekedésbiztonság magas követelményeinek.

A kocsik két prototípusának az Európai Unió által alkalmazott úgynevezett TSI rendszer csaknem ötszáz pontjában foglalt előírásoknak kellett megfelelniük. A TSI az Európai Unió tagországai közötti vasúti hálózaton való átjárhatóságot biztosító műszaki követelményrendszer.

©

A kocsik energiaellátása öt áramnemű, ezért Európa valamennyi normál nyomtávú vonalán közlekedhetnek.

A korábbi tájékoztatás szerint az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság.

A prototípus kocsikkal kapcsolatban korábban kritikaként merült fel, hogy nem akadálymentesek. Korábbi hírek szerint a lépcsők sem feleltek meg a szabványnak, ezért illetve más okok miatt a járművek nem mentek át a minőségellenőrzési vizsgán.

A MÁV-tól úgy reagáltak, hogy a prototípus jármű kifejlesztésénél eredendően sem volt cél speciális prototípus kocsik – köztük étkező, akadálymentesített – készítése. A sorozatgyártáskor kell felkészülni a majdani megrendelői igényeknek, ilyen lehet például egy mozgáskorlátozottak utazását segítendő kerekesszékes felszállásra alkalmas, emelőszerkezettel ellátott, kerekesszékesek által használható mosdóval kialakított verzió – fogalmaztak.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Pápai Joci nyerte A Dalt

Pápai Joci nyerte A Dalt

2200 kisrészvényes bukhat a Közép-Európai Gázterminál vagyonának kimentésén

2200 kisrészvényes bukhat a Közép-Európai Gázterminál vagyonának kimentésén

Új könyv jelent meg a kutyák történetéről

Új könyv jelent meg a kutyák történetéről

Mészáros Lőrinc fia ült be Simicska egykori cégébe

Mészáros Lőrinc fia ült be Simicska egykori cégébe

Sarka Kata köti össze Rogánékat a kormány kedvenc biztonsági cégével

Sarka Kata köti össze Rogánékat a kormány kedvenc biztonsági cégével

A tyrannosaurus is volt kicsi

A tyrannosaurus is volt kicsi