Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e.jpg","index":0,"item":"c6efb608-c72e-4694-ab3d-6e5691e0e500","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","timestamp":"2025. február. 05. 07:21","title":"Alig 255 kilométerrel vár új gazdára ez a 42 éves Mazda 626","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7aaea600-4dc9-4cb0-85f9-de73cfc14182","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Azt ígérik, a Majkával való szakításról „exkluzív és őszinte pillanatok” lesznek benne. ","shortLead":"Azt ígérik, a Majkával való szakításról „exkluzív és őszinte pillanatok” lesznek benne. ","id":"20250206_Curtis-dokumentumfilm-forgatas-Jimmy-J-Hollywood","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aaea600-4dc9-4cb0-85f9-de73cfc14182.jpg","index":0,"item":"27449b4e-2064-4d92-b455-5e259c206c4e","keywords":null,"link":"/kultura/20250206_Curtis-dokumentumfilm-forgatas-Jimmy-J-Hollywood","timestamp":"2025. február. 06. 15:27","title":"Dokumentumfilmet forgat Curtis életéről Jimy J. Hollywood","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b942c31-ecda-424f-8141-5d707881ffed","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint stabilan tartják a pozícióikat a kurszki régióban, az oroszok pedig nagy veszteségeket szenvednek el.","shortLead":"Az ukrán elnök szerint stabilan tartják a pozícióikat a kurszki régióban, az oroszok pedig nagy veszteségeket...","id":"20250205_zelenszkij-eszak-koreai-katonak-menekulnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b942c31-ecda-424f-8141-5d707881ffed.jpg","index":0,"item":"821748c5-e287-4c1b-a51f-ca8197cd2234","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_zelenszkij-eszak-koreai-katonak-menekulnek","timestamp":"2025. február. 05. 20:15","title":"Zelenszkij: Az észak-koreai katonák menekülnek, ezt látjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebd5b7a8-31b7-40bd-aaa5-6e99b22af17d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az NGM a német recesszióval és politikai instabilitással magyarázza, hogy zsinórban második éve csökken a magyar ipari kibocsátás.","shortLead":"Az NGM a német recesszióval és politikai instabilitással magyarázza, hogy zsinórban második éve csökken a magyar ipari...","id":"20250206_Ngm-nemet-gazdasag-leteperte-a-magyar-gazdasagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebd5b7a8-31b7-40bd-aaa5-6e99b22af17d.jpg","index":0,"item":"63ef46d3-ba8e-418a-81c9-66940935cab6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Ngm-nemet-gazdasag-leteperte-a-magyar-gazdasagot","timestamp":"2025. február. 06. 10:18","title":"Nagy Mártonék szerint a német gazdaság maga alá teperte a magyart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24fe95c0-cd0a-4cbc-9769-68d706ea83f1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A dollárral, az euróval és a régió devizáival szemben is gyengült csütörtök délelőtt.","shortLead":"A dollárral, az euróval és a régió devizáival szemben is gyengült csütörtök délelőtt.","id":"20250206_Melyrepulorajtot-vett-a-forint-csutortokon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24fe95c0-cd0a-4cbc-9769-68d706ea83f1.jpg","index":0,"item":"66fa2d60-8b83-4df0-af40-4a13c52942ac","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Melyrepulorajtot-vett-a-forint-csutortokon","timestamp":"2025. február. 06. 10:08","title":"Mélyrepülőrajtot vett a forint csütörtökön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6980c7f-2189-44f8-babb-3a1f008db5ee","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Videó is készült arról, ahogyan „hihetetlen találatnak” nevezi a ritka vörös ásólúd megölését.","shortLead":"Videó is készült arról, ahogyan „hihetetlen találatnak” nevezi a ritka vörös ásólúd megölését.","id":"20250205_donald-trump-jr-vadaszat-vedett-allat-velence","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6980c7f-2189-44f8-babb-3a1f008db5ee.jpg","index":0,"item":"172a3eb0-17b9-4972-85b0-b60e12990a57","keywords":null,"link":"/elet/20250205_donald-trump-jr-vadaszat-vedett-allat-velence","timestamp":"2025. február. 05. 12:17","title":"Az olaszok szerint védett madarat lőtt ki Donald Trump fia Velencében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06df2bc1-a16e-41b2-ad89-f4aa1876a167","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy év alatt 22 százalékkal növelte bevételeit a Huawei, a kínai okostelefon-piacon pedig már az Apple-t is megelőzve a második legnagyobb gyártó.","shortLead":"Egy év alatt 22 százalékkal növelte bevételeit a Huawei, a kínai okostelefon-piacon pedig már az Apple-t is megelőzve...","id":"20250205_huawei-bevetel-2024-okostelefon-kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06df2bc1-a16e-41b2-ad89-f4aa1876a167.jpg","index":0,"item":"b6ef5b27-95e8-48a8-8a7e-5135789fbd20","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_huawei-bevetel-2024-okostelefon-kina","timestamp":"2025. február. 05. 15:03","title":"Óriási növekedést produkált a Huawei, és megállíthatatlannak tűnik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"J.D. Vance a jövő héten érkezik Európába, konfliktusokkal a háta mögött.","shortLead":"J.D. Vance a jövő héten érkezik Európába, konfliktusokkal a háta mögött.","id":"20250205_egyesult-allamok-jd-vance-amerikai-alelnok-mesterseges-intelligencia-biztonsag-konferencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25.jpg","index":0,"item":"978dc137-2c36-4b3a-a437-48b9f8781ad1","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_egyesult-allamok-jd-vance-amerikai-alelnok-mesterseges-intelligencia-biztonsag-konferencia","timestamp":"2025. február. 05. 17:13","title":"A párizsi MI-csúcsra és a müncheni biztonsági konferenciára is elutazik Trump alelnöke első tengerentúli útja során","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Spaceback a cseh gyártó első, alsó-középkategóriás csapotthátú ötajtós modellje. Nagyjából pont olyan, amiért mifelénk kedvelni szokták a Skodákat. Plusz visszatért egy eltűnni látszó pozitívum is, jó ára van.
A Rapid Spaceback megcélzott vevőköre a fiatalok és kis családok, akiknek a Fabia kicsi, az új Octavia már, vagy még elérhetetlen kategória. A legfontosabbakat tekintve a Spaceback 18 centivel rövidebb ugyan, mint a lépcsőshátú Rapid a tengelytávjuk mégis azonos 2602 milliméter. Hely tehát bőven van hátul is, egy átlagos felnőtt sem térdben, sem fejtérben nem fog szenvedve utazni. A csomagtere 415 liter (1380 literes), amelyet ügyesen promózva a legnagyobbnak titulálnak a szegmensben. Ha úgy vesszük igaz, mivel nincs más pontosan ilyen méretű autó.
Képgaléria.
D.P.
A kocsi megjelenése elvileg csak a hátsó harmadában tér el a Rapidtól a különbség mégis óriási. A kompakt ötajtós forma és főleg a Spaceback-hez rendelhető panoráma-üvegtető miatt mintha a két modellnek köze nem lenne egymáshoz. Erre még rátettek egy lapáttal a színválasztékban is. A belső térben is nyilván a Rapid helykínálata és megoldásai köszönnének vissza, de itt is olyan különbségek vannak, amivel szerintünk sokkal jobban kedvelhető az autó a puttonyos Rapidnál. A műszerfalon végigfutó dekorcsíknak – az Ambition és Elegance kivitelben- például nagyon sokat köszönhet a Spaceback, elfelejteti, hogy lényegében minden kopogós műanyag körülöttünk.
A kocsi ugyanakkor valamivel szűkebb, mint kéne, 1380 mm belül, ennek oka, hogy nem a Volkswagen-konszern számtalan új modelljének (Audi A3, VW Golf, Seat Leon) alapját adó MQB-szerkezetre épül, hanem egy korábbira, amire még a Fabia is épült. A testesebbek, így egy kicsit szorongani fognak, a hátsó hely egyértelműen két embernek kényelmes.
Ami a Skodákban nem csak frázis, az ötletes apróságok itt is szépen sorakoznak. A hátsó biztonsági övek egy kis vájatba rögzíthetők a C-oszlopon, hogy ne akadjon bele az öv a hátsó támla előredöntésénél, vagy a külön kis szemetes az ajtózsebben, a zsebekbe egyébként simán befér egy 1.5 literes palack, vagy a különböző borítású csomagtartó szőnyeg, amelynek az egyik oldala egyszerű gumiborítású, ha koszos cuccot vagy kutyát viszünk sokkal könnyebben tisztítható.
A motorválaszték itt a VW-csoport gyengébb teljesítményű tagjaiból építkezik, a négy benzin- és két dízelmotor 75 és 122 lóerős teljesítmény közti választékot kínál. A benzinesek közt az alap a háromhengeres 1.2 MPI (75 LE), innen felfelé már turbósok sorakoznak a két négyhengeres 1.2 TSI (86 LE és 105 LE) manuális, míg a legerősebb 1.4 TSI (122 LE) benzinmotor a hétfokozatú DSG sebességváltóval kérhető. A két TDI 1.6 literes dízel közül az egyik 90 lóerős, amely egyébként újdonság a Rapid palettáján, míg a másik 105 lovas jól ismert darabja a Skoda kínálatnak.
Képgaléria.
D.P.
A bemutatón kipróbált 1.2 literes TSI 105 lóerős változata, manuális hatfokozatú váltóval 116 Nm-es maximális nyomatékkal nem vérbő menetdinamikájával fog senkit ámulatba ejteni, de két felnőtt, kisgyerek kombóval, városban elég agilis és pályán sem fog a belső sáv tabunak számítani. A váltókiosztás is ezt veszi alapul, hatodikba városban nem igen kell majd kapcsolgatni. A gyári értékkel kecsegtető 6,0 liter körüli fogyasztást is érdemes megjegyezni, nem lesznek vélhetően sokkoló eltérések a valóságban sem. A vezetési kényelem egyébként a mellékutakon is kellően direkt, a lépcsőshátú Rapiddal szemben kicsit sportosabb is futómű, főleg a legnagyobb 17 colos kerekekkel, amivel vigyázni kell a kátyúkra is, mert nem kicsit üt, ha megtalálunk egyet.
A Spacback-re kitalált, a listába bekerült alapfelszereltségű Easy modell 3,19 millió forintos árára vélhetően sokan felkapják majd a fejüket. A várhatóan nagyobb mennyiségben fogyó 1.2 TSI modellek, közepes felszereltséggel 4,3 millió forint körül már elvihetők, mint az általunk tesztelt is, ami mindenképpen kompetens ajánlat a piacon. Az importőr a jövő évre 500 darab Spaceback értékesítésével számol, és ha világ nem fordul ki saját magából, akkor ez teljesen reálisnak is tűnik.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.