szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

November közepén az A6 modellben egy új 2,8 literes erőforrás jelenik meg 154 kW (210 LE) teljesítménnyel , illetve 3000 és 5000 percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre álló 280 newtonméter forgatónyomatékkal . Az FSI közvetlen benzinbefecskendezés mellett e V6-os aggregátban újdonságként jelenik meg az Audi valvelift system szelepemelő rendszer .

© audi.hu
Az új technika a szelepemelés kétfokozatú szabályozására szolgál . A különböző átkapcsolható vagy elcsúsztatható kiegészítő elemekkel működő, hagyományos megoldásoktól eltérően az új rendszer működtetését a tervezők közvetlenül a vezérműtengelyen oldották meg , ami a szelepnyitási görbék kialakítása terén kínál jelentős előnyöket. Az Audi valvelift system szelepemelési rendszer a szívóoldali vezérműtengelyeken úgynevezett „bütyökegységekkel” dolgozik, amelyek axiális, azaz tengelyirányban elcsúsztatható kialakításúak. Közvetlenül egymás mellett két különböző bütyökprofilt hordoznak, egyiket a kisebb, a másikat a nagyobb szelepemeléshez. Az egység pozíciójának változtatásával a szívószelepek a görgős szelepemelőkön keresztül a pillanatnyi terhelési állapot szerint vezérelhetők.

A számos más alkatrészen a súrlódás mérséklése érdekében végrehajtott további módosítások egész sorával kiegészítve az Audi valvelift system szelepemelési rendszer mintegy 10 százalékkal mérsékli az üzemanyag-fogyasztást . A tekintélyes forgatónyomatékával és teljesítményével minden menethelyzetben bőséges tartalékokat kínáló 2,8 literes FSI-motor az Audi A6 modellben vegyes használat során, gyári adatok szerint 8,7 liter 95-ös benzint fogyaszt 100 kilométeren .

Az új 2.8 FSI minden elemében igazi high-tech erőforrás. 12,0:1 sűrítési aránnyal, így rendkívül kedvező hatásfokú égésfolyamattal dolgozik . A fejlett technikák sorát olyan megoldások teszik teljessé, mint a mindössze 33 kilogrammos alumíniumöntvény motorblokk és a két nyomáslépcsőben, szükség szerinti szállítással működő olajszivattyú .

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Audi-teszt: ha akarom sportkombi, ha akarom terepjáró

Csodálni lehet az Audi allroad quattro képességeit, használni annál kevésbé. Ki menne terepre egy 20 milliós finom lelkű luxusautóval? Skizofrén jellem, tesztünk során kombi énje kerekedett fölül.

hvg.hu Autó

Európában négy-, Amerikában ötcsillagos az Audi Q7

A legmagasabb, öt csillagos minősítést szerzett az Audi Q7 a National Highway Transport Safety Administration (NHTSA) amerikai közúti balesetmegelőzési és biztonsági hivatal két különböző tesztjén . Az NHTSA négy csillagosnak minősítette ugyanennek a modellnek a védelmét borulás esetén, ez a szabadidőautók között a legjobb érték . Az EuroNCAP töréstesztjén korábban négycsillagos eredményt ért el a hatalmas autó.