Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottság folyamatosan vonja le a magyar pénzekből az Európai Bíróság tavaly júniusi ítélete nyomán felhalmozódott adósságot. Már 117,2 milliárd forinttal csökkent a Magyarország számára elérhető forrás emiatt. Mindent egybevetve pár hét alatt mintegy 520 milliárd forintnyi uniós pénzt bukott az ország.","shortLead":"Az Európai Bizottság folyamatosan vonja le a magyar pénzekből az Európai Bíróság tavaly júniusi ítélete nyomán...","id":"20250207_unios-forrasok_europai_bizottsag_korrupcio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4.jpg","index":0,"item":"aa0eae53-77c2-4267-9b2a-36c1609e06f3","keywords":null,"link":"/eurologus/20250207_unios-forrasok_europai_bizottsag_korrupcio-ebx","timestamp":"2025. február. 07. 17:11","title":"Az elmúlt hetekben 520 milliárd uniós forrást bukott Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e02c0f4d-7f0a-4061-bd1c-557be7c405c4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Eredetileg a volt miniszterelnök is február 22-én tartott volna beszédet, de miután kiderült az Orbán-féle évértékelő időpontja, inkább a következő napot választotta.","shortLead":"Eredetileg a volt miniszterelnök is február 22-én tartott volna beszédet, de miután kiderült az Orbán-féle évértékelő...","id":"20250207_gyurcsany-ferenc-evertekelo-beszed-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e02c0f4d-7f0a-4061-bd1c-557be7c405c4.jpg","index":0,"item":"b90e25a0-2ce0-42f3-adff-b984d764cb85","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_gyurcsany-ferenc-evertekelo-beszed-orban-viktor","timestamp":"2025. február. 07. 09:44","title":"Évértékelésben maga elé engedte Orbánt Gyurcsány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kezdi elengedni a kormány a Mini-Dubajként ismertté vált beruházást: Gulyás Gergely bejelentése alapján tudomásul vették a főváros elővásárlási jogát, és már felhőkarcolókat sem terveznek oda. Karácsony Gergely azt közölte: a kormány végre meghátrált.","shortLead":"Kezdi elengedni a kormány a Mini-Dubajként ismertté vált beruházást: Gulyás Gergely bejelentése alapján tudomásul...","id":"20250206_Gulyas-Gergely-A-kormany-elfogadta-Budapest-elovasarlasi-jogat-Rakosrendezore","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64.jpg","index":0,"item":"6e577bd3-d72e-4ac7-a60d-69ba77a25ed7","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Gulyas-Gergely-A-kormany-elfogadta-Budapest-elovasarlasi-jogat-Rakosrendezore","timestamp":"2025. február. 06. 11:38","title":"Karácsony a Mini-Dubajról: Budapest mindent vállal, amit az arab befektető vállalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5a4c8ff-7be3-494d-b116-96ce0aec8142","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Korábban Magyar Péter azzal vádolta a Demokratikus Koalíciót, hogy összejátszik a Fidesszel, ezért nem születik megállapodás. Most a kormánypárt kivonult, a többiek megszavazták: új pályázatokat kell kiírni. ","shortLead":"Korábban Magyar Péter azzal vádolta a Demokratikus Koalíciót, hogy összejátszik a Fidesszel, ezért nem születik...","id":"20250207_fovarosi-cegek-igazgatosagi-felugyelobizottsagi-tagok-karacsony-gergely-magyar-peter-fidesz-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5a4c8ff-7be3-494d-b116-96ce0aec8142.jpg","index":0,"item":"1065883d-bbe6-48aa-88a6-6c37b0ffe577","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_fovarosi-cegek-igazgatosagi-felugyelobizottsagi-tagok-karacsony-gergely-magyar-peter-fidesz-megallapodas","timestamp":"2025. február. 07. 16:49","title":"Megegyeztek a fővárosi cégek igazgatósági és a felügyelőbizottsági tagjainak ügyében, a Fidesz kivonult","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10bfb5f6-ee28-4bc5-b7bf-92358a5326a9","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A szerencsétlenségben négyen meghaltak, az Egyesült Államok szerint rutinfeladatot végeztek, amikor a gép lezuhant.","shortLead":"A szerencsétlenségben négyen meghaltak, az Egyesült Államok szerint rutinfeladatot végeztek, amikor a gép lezuhant.","id":"20250207_hirszerzes-amerikai-repulogep-fulop-szigetek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10bfb5f6-ee28-4bc5-b7bf-92358a5326a9.jpg","index":0,"item":"1e0eba47-66ad-4c86-b153-5b74ab017261","keywords":null,"link":"/vilag/20250207_hirszerzes-amerikai-repulogep-fulop-szigetek","timestamp":"2025. február. 07. 07:36","title":"Lezuhant egy amerikai hírszerző-repülőgép a Fülöp-szigeteken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd72fdb0-cee8-4ac7-9253-031add7dd4ed","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Dacia Bigster első körben három különböző hajtáslánccal érhető el hazánkban.","shortLead":"A Dacia Bigster első körben három különböző hajtáslánccal érhető el hazánkban.","id":"20250206_magyarorszagon-a-legnagyobb-es-legdragabb-dacia-a-vadonatuj-bigster","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd72fdb0-cee8-4ac7-9253-031add7dd4ed.jpg","index":0,"item":"76b033d2-137e-4cda-b02b-eda9e594d8c4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_magyarorszagon-a-legnagyobb-es-legdragabb-dacia-a-vadonatuj-bigster","timestamp":"2025. február. 06. 07:21","title":"Magyarországon a legnagyobb és legdrágább Dacia, a vadonatúj Bigster","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"4 százalékkal esett vissza az ipari termelés tavaly 2023-hoz képest. Komoly visszaesés volt a jármű- és akkumulátorgyártásban is.","shortLead":"4 százalékkal esett vissza az ipari termelés tavaly 2023-hoz képest. Komoly visszaesés volt a jármű- és...","id":"20250206_Zsinorban-ket-eve-zsugorodik-a-magyar-ipar-errol-is-a-nemetek-tehetnek-az-NGM-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1.jpg","index":0,"item":"2024fd1c-3f05-45aa-806b-b63cab3163d8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Zsinorban-ket-eve-zsugorodik-a-magyar-ipar-errol-is-a-nemetek-tehetnek-az-NGM-szerint","timestamp":"2025. február. 06. 08:54","title":"Példa nélküli visszaesés: már második éve zsugorodik a magyar ipar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4eb80a4a-2a77-4c5c-89cd-593b2b576111","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bármilyen hihetetlen, akár egy Lightning-HDMI átalakítón is futtatható a Doom, így már csak az a kérdés, mi lesz a következő.","shortLead":"Bármilyen hihetetlen, akár egy Lightning-HDMI átalakítón is futtatható a Doom, így már csak az a kérdés, mi lesz...","id":"20250206_doom-apple-lightning-hdmi-adapter-futtatas-portolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4eb80a4a-2a77-4c5c-89cd-593b2b576111.jpg","index":0,"item":"4f38eca4-dc98-4dc9-82c8-e1db804b8b74","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_doom-apple-lightning-hdmi-adapter-futtatas-portolas","timestamp":"2025. február. 06. 12:03","title":"Min nem futott még a Doom? Például egy iPhone-átalakítón. De most ezt is megcsinálták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hiába írom, hogy a Sonata szép, a Sonata jó, a Sonata olcsó. A felső-középkategóriában nem az ár számít. Presztízsben, belső dizájnban és technikában versenyképtelen.
Ha ebben a kategóriában nem a presztízs lenne az elsődleges szempont, akkor az összes góré, vezető tisztviselő Sonatával járna. Csakhogy aki felső-középkategóriás autót vesz, azt a márkajelzés fénye érdekli. A Hyundai hiába sikeres a kiskategóriában, ad el egyre több szabadidő-autót, kedvelt márka Európában, Amerikában, ám a prémiumautók területén egyelőre zárva előtte az ajtó. Még akkor is, ha a Sonata majdnem egy igazi vezetői autó.
Kívülről, valamint méreteit, kényelmét tekintve kétség kívül az. Belseje azonban legalább egy évtizeddel és egy kategóriával elmarad versenytársaitól és az elvárhatótól. Technikája az alsó-középkategória átlagát képviseli, a prémiumautóktól megszokott újdonságok, vívmányok nem kerültek be az áramkörei közé. Tesztautómban például nem volt tempomat. Az anyagok minősége, az összeszerelés pontossága sem osztályelső. A hatsebességes kéziváltó ugyanakkor nagyon tetszett.
Látszik a Hyundai-on, hogy igyekszik és akar, de ez még kevés a csúcsok meghódításához. Aki azonban ésszel vásárol, akinek számít a méret, a hatalmas csomag-, illetve az ötszemélyes utastér, a hangtalan és már-már kínosan takarékos dízelmotor, annak a Sonata testreszabott ajánlat. Hasonló méretű autót 5,8 milliós alapártól nehezen találni a magyar piacon. Elegáns eleje, széles hátsója, finom vonalvezetése tökéletes. Az autó külseje nagyon tetszett. 18-as felniken még jobban mutatna.
A 7,799 milliós csúcsárbanárban (Superior felszereltség) van hatlemezes cédé lejátszó, sok tároló rekesz, egyzónás automatikus klíma, első ülésfűtés, elektromos bukó-nyíló panorámatető, 12 Voltos csatlakozó elöl és a csomagtartóban, négy elektromos ablakemelő, elektromos fűtött külső tükrök, elektrokróm belső tükör, parkolóradar, kikapcsolható ESP, hat légzsák, ködlámpa, multifunkciós fakormány.
[[ Oldaltörés: Motorja lomha, halk és takarékos (Oldaltörés) ]]
A dízelmotor hangtalan lomhaságát is szokni kell. Prémiumautóba inkább hathengeres moci illik, ez a kétliteres crdi éppen, hogy elcipeli a hátán ezt a szép kocsit. Élvezetes nyomni neki a gázt és érezni, ahogy nem megy. Gyorsul az, csak nem vesszük észre, nem halljuk. Ha beindul, akkor sincs hangja, hiába nyomjuk 120 fölé, csöndben marad. Igazi utazóautó. Futóműve is rezzenéstelenül siklik át a különböző útfelületeken, nincs az a kátyú, az a gödör vagy az a hukkanó, ami kihozná a sodrából. Uras és komfortos. Könnyen lehet vele parkolni, de azért szükségünk van a tolatóradarra is.
Ha szeretünk kimaradni a vezetés élményéből, ha az autót csak arra használjuk, hogy érzelemmentesen eljussunk egyik pontból a másikba, akkor fog nekünk tetszeni a Sonata. Sok emlék nem marad meg belőle, csak az, hogy kényelmesen, érzelemmentesen és hangtalanul szolgál. Teszi a dolgát, és alig fogyaszt. A háromszáz kilométeres tesztút során, főként városi használatban 8,6 liter gázolajat kért. A fedélzeti számítógép 1,2 literrel kevesebbet mutat.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.
Míg a japán gyártók csak beszélnek arról, hogy az európai ízlés diktálja autóik formatervét, addig a koreai gyártók ezt meg is valósítják. A SantaFe a Hyundai büszkesége, a legeurópaibb és legszebb ázsiai terepjáró.
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.