Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d55dbe7b-eefd-4972-8c6a-51bd299fcfe9","c_author":"Bálint Dávid","category":"360","description":"Az idei súlyos fagyok miatt újra felmerült: vajon lábon lőtte magát a magyar kajszibarack-termesztés, amikor a korai, piacos mediterrán fajtákhoz fordult a magyar klasszikusok helyett? A klímaváltozás a legnagyobb gond a hazai gyümölcsösöknél vagy máshol kell keresni a baj forrását?","shortLead":"Az idei súlyos fagyok miatt újra felmerült: vajon lábon lőtte magát a magyar kajszibarack-termesztés, amikor a korai...","id":"20250524_fagykar-fagyturo-barack-gyumocs-gyumolcsfa-kerteszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d55dbe7b-eefd-4972-8c6a-51bd299fcfe9.jpg","index":0,"item":"3195f7f2-0c14-452a-9706-c90c621cf46b","keywords":null,"link":"/360/20250524_fagykar-fagyturo-barack-gyumocs-gyumolcsfa-kerteszet","timestamp":"2025. május. 24. 10:00","title":"Itt az ideje pisztáciára cserélni a kajszit a kertben? És tényleg íztelenebbek a mostani gyümölcsök?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c501d686-e619-45df-8741-a041d588518c","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"A NEUrologus, az EUrologus új, európai uniós ügyekkel és külpolitikával foglalkozó podcastjának első részében az EUrologus újságírója, Kuglics Sarolta Takácsy Dorka Oroszország-szakértővel és Tábor Áron kül- és biztonságpolitikai szakértővel beszélgetett. Oroszországról, Ukrajnáról, a Trump-elnökségről és a világpolitika változásainak a magyar politikára és kormányzati kommunikációra gyakorolt hatásáról.","shortLead":"A NEUrologus, az EUrologus új, európai uniós ügyekkel és külpolitikával foglalkozó podcastjának első részében...","id":"20250524_neurologus-podcast-mit-latunk-itthon-ukrajnabol-kormanypropaganda-vs-kulpolitikai-valosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c501d686-e619-45df-8741-a041d588518c.jpg","index":0,"item":"5552fcea-9c6f-40a3-94bc-d95ba9cd9bad","keywords":null,"link":"/eurologus/20250524_neurologus-podcast-mit-latunk-itthon-ukrajnabol-kormanypropaganda-vs-kulpolitikai-valosag","timestamp":"2025. május. 24. 09:45","title":"NEUrologus Podcast: Mit látunk itthon Ukrajnából? A kormánypropaganda és a külpolitikai valóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e385f9ee-da93-4587-87c8-3bf43e9b7a2a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új kamerát szereltek egy majdnem 40 éves teleszkópra Tenerifén, az eredmény pedig magáért beszél.","shortLead":"Új kamerát szereltek egy majdnem 40 éves teleszkópra Tenerifén, az eredmény pedig magáért beszél.","id":"20250523_tenerife-nap-8k-felvetel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e385f9ee-da93-4587-87c8-3bf43e9b7a2a.jpg","index":0,"item":"c3a7b028-1aa3-4afc-8072-e52660a4c033","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_tenerife-nap-8k-felvetel","timestamp":"2025. május. 23. 19:03","title":"8K-s felvétel készült a Napról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50f5641f-7485-4923-81ed-4e86403e18be","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az akár 750 kilométeres hatótávú vadonatúj villanyautó többek közt nyakfűtéssel kényezteti utasait.","shortLead":"Az akár 750 kilométeres hatótávú vadonatúj villanyautó többek közt nyakfűtéssel kényezteti utasait.","id":"20250523_bearaztak-a-legujabb-francia-luxusautot-a-ds-n8-at","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50f5641f-7485-4923-81ed-4e86403e18be.jpg","index":0,"item":"b5786856-73fb-4d4b-ae74-a86ffe2d1fe5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_bearaztak-a-legujabb-francia-luxusautot-a-ds-n8-at","timestamp":"2025. május. 23. 06:41","title":"Beárazták a legújabb francia luxusautót, a 750 kilométeres hatótávú DS N°8-at","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e93f2b5-e342-43e7-aa4e-c759b10e0b30","c_author":"HVG","category":"360","description":"Gépjárművek karbantartására hozott létre céget Scheer Sándor, a Market Építő egyik tulajdonosa.","shortLead":"Gépjárművek karbantartására hozott létre céget Scheer Sándor, a Market Építő egyik tulajdonosa.","id":"20250521_scheer-sandor-market","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e93f2b5-e342-43e7-aa4e-c759b10e0b30.jpg","index":0,"item":"1bca241f-2086-4638-9032-05c2c1c8c1d6","keywords":null,"link":"/360/20250521_scheer-sandor-market","timestamp":"2025. május. 23. 07:30","title":"Autómosókba fektet az ingatlanfejlesztő milliárdos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1edb6a16-bb69-4683-b1d1-440a261efa94","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Chevrolet Silverado EV Trail Boss valós hatótávja bőven 750 kilométer felett alakul.","shortLead":"A Chevrolet Silverado EV Trail Boss valós hatótávja bőven 750 kilométer felett alakul.","id":"20250523_itt-a-legujabb-hegyomlasnyi-amerikai-villanyauto-chevrolet-silverado-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1edb6a16-bb69-4683-b1d1-440a261efa94.jpg","index":0,"item":"38d658e8-c691-47d2-96fb-1809aeb6d602","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_itt-a-legujabb-hegyomlasnyi-amerikai-villanyauto-chevrolet-silverado-ev","timestamp":"2025. május. 23. 07:21","title":"Itt a legújabb hegyomlásnyi amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1236cc8-a737-4214-a3d8-5567166fe85d","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A Pannonhalmi Főapátság könyvritkaságait fenyegető rovarinvázió elhárítása azonnali beavatkozást igényel, a könyvtár júniustól bezár. Akár hét hónapig is eltarthat a könyvmentő akció.","shortLead":"A Pannonhalmi Főapátság könyvritkaságait fenyegető rovarinvázió elhárítása azonnali beavatkozást igényel, a könyvtár...","id":"20250523_rovarinvazio-pannonhalmi-konyvtar-lezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1236cc8-a737-4214-a3d8-5567166fe85d.jpg","index":0,"item":"b437bc98-b723-4152-94da-301218d01731","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_rovarinvazio-pannonhalmi-konyvtar-lezaras","timestamp":"2025. május. 23. 12:17","title":"Hónapokig tart, amíg megmentik a rovarinváziótól a pannonhalmi könyvtár értékes kincseit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a777f79-269a-4095-93eb-0c3f8a641d4c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Szombaton már 51,6 fokot mértek Abu-Dzabiban.","shortLead":"Szombaton már 51,6 fokot mértek Abu-Dzabiban.","id":"20250524_egyesult-arab-emirsegek-melegrekord-hoseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a777f79-269a-4095-93eb-0c3f8a641d4c.jpg","index":0,"item":"02b2720c-2f3d-477e-91bb-e6181d9bcfda","keywords":null,"link":"/vilag/20250524_egyesult-arab-emirsegek-melegrekord-hoseg","timestamp":"2025. május. 24. 20:43","title":"Akkora a hőség az Emírségekben, hogy két nap alatt kétszer dőlt meg a 50 fok fölötti havi rekord","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Alpokban tettük próbára a Skoda új szabadidő-autóját
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Az Nyugati Alpok havas hegyoldalában első kézből ismerkedhettünk meg a Skoda új szabadidő-autójával, az Octavia Scout-tal. Az cseh 4x4-es kombi eddig is szerethető kocsi volt, az emelt hasmagasság, az igényesebb belső és a néhány apró külső trükk után egyenesen telitalálat. Csak az ára tartja vissza a tömegeket.
A bevált recepten a Skoda nem változtatott, hanem 19-ra újabb lapot húzott. Mint később kiderült, alsót. Leszámítva a benzines változat gyengébb teljesítményét, az autó kiválóan megfelel a vele szembe támasztott kívánalmaknak. Utastere kényelmes, a vezetői pulpitus áttekinthető, a kezelőszervek elhelyezése ergonomikus, igaz, navigációs rendszere sokoldalúságához hozzá kell szokni. Csomagtere hatalmas, 580 literes, 660 kilóval terhelhető, de persze ezeket a tulajdonságait már a szerkesztőségünkben is járt Haldex-kuplungos kombi Octaviánál is megtapasztalhattuk.
Miben más a Scout? Presztízsben és imidzsben mindenképpen. A Scout távolról is jól mutat, a kis túlnyúlásokkal akár az Allroaddal is összetéveszthetnénk, sőt volt olyan pillanata a tesztvezetésnek, amikor az előttem haladó Skoda konvoj autói között a Porsche Cayenne sziluettjét véltem felfedezni. Projektorosak az első lámpák, a ködlámpákat integrálták a lökhárítóba, szépek az új könnyűfém felnik, a Scout felirat visszaköszön a küszöbön és az autó hátulján is. A leglátványosabb újdonság az anyós ülés előtt a műszerfalba szerelt méretes kapaszkodó, amely akkor tesz jó szolgálatot, ha csapatni támad kedvünk. Ezzel a géppel merész mutatványokat is bevállalhatunk, az összkerék-hajtás kikapcsolt ESP-vel is biztosan tartja a havas úton az autót. A Torino fölötti hegyekben (ahol már érezni lehetett a Mont Blanc közelségét) kiépített offroad tesztpályán gond nélkül tudtunk keresztbe is autózni a Scoutokkal, aszfalton azonban nehéz kimozdítani egyensúlyából. Ha valamelyik kerék elveszíti a tapadását, az elsőkerék-hajtás összkerekesbe kapcsol át és elejét veszi a kicsúszásnak.
A megemelt autó a pályán ugyanakkor imbolygóbb, mint a sima 4x4-es párja, de lehet, hogy ezt az erős oldalszél számlájára írhatjuk. A benzines változattal a legnagyobb sebesség 180 volt amivel mentem, a dízellel 170; ebben a magas sebességtartományban is jól irányítható, halkan és megbízhatóan viselkedett az autó. Az olasz közlekedéssel azonban nem tudtam megbarátkozni. Csak a csodán múlt, hogy nem történt baleset. Összevissza cikázva, dudálva és nagyon erőszakosan közlekednek a helyiek, előzékenységnek, alázatnak vagy udvariasságnak nyoma sincs a városi utakon. Amit ott kaptam, azt az autópályán viszonoztam. Aki kapja, marja. A torinóiak előszeretettel parkolnak zebrán, villamos síneken, egyirányú utcában szembe, illetve az út kellős közepén, az autópályákon azonban nem hősködnek. Nem is láttam sehol balesetet.
[[ Oldaltörés: Terepen is beválik (Oldaltörés) ]]
A Scout két motorral kapható már Európa egyes országaiban. A kétliteres benzines FSI-motor 150 lóereje ellenére gyengének tűnik, főleg kigyorsításkor, előzéskor nem érezzük magabiztosnak a fölényünket. A kétliteres részecskeszűrős dízel jó választás, erőben, nyomatékban és persze fogyasztásban is veri a benzinest. Míg a benzinessel az út felénél fél tankkal adtuk le az autót, addig az ott átvett ugyanannyit futott kocsiban háromnegyedig volt az üzemanyagszint.
180 milliméteres hasmagasságának köszönhetően le is térhetünk vele a közútról. Ezt mi is megtettük és még a hivatalos offroad program előtt próbára tettük a tudását Susa közelében a Póba ömlő Dora Riparia folyó egyik vízmosásában. A sziklamászó-tesztet karcolás nélkül megúsztuk, az autó az egész napos nyüstölést jól viselte, csak a féktárcsák mögé néha beszoruló kavicsok csikorgásával kellett megbékülnünk. Amit nem mernék megcsinálni a 4x4-es Octaviával, azt bátran megtettük a Scout-tal. A magas felszereltséghez (bőrös kormány, alu pedálok, 17 hüvelykes Proteus fantázianevű könnyűfém kerekek stb.) magas ár dukál, a hazánkban csak szeptembertől kapható benzines Scout ára várhatóan 7,5 millió forint lesz, a dízelért egymillióval többet kell majd fizetni. Ez soknak tűnik, még ha az autó minősége és az általa közvetített élmény kifogástalan.
A Škoda hivatalosan bemutatja a kínai piac számára tervezett Octavia típust a Pekingi Nemzetközi Autókiállításon. A jelenlegi kínálaton felül az autószalon látogatói megismerkedhetnek a márka több mint száz éves történelmével és hagyományaival.
A Škoda Auto az első félévében világszerte 274 ezer 904 autót értékesített a Fabia, Octavia, Superb és Roomster modellekből. Ez az eredmény az előző év hasonló időszakához képest 12,4 százalékos növekedést jelent. A legkedveltebb típus az Octavia.
A Škoda bemutatja az új Roomster Scoutot, kompakt egyterűjének teljesen új változatát. A Párizsi Autókiállításon debütált Octavia Scout után a Roomster a Scout-család második tagja, amely feltűnő terepjárós elemekkel vértezi fel a személyautókat.
Stockholmban az új Škoda Roomstert tüntette ki a tekintélyes „Az Év Családi Autója 2006” díjjal a 11 tagú, autós újságírókból álló svéd zsűri. A Škoda Roomster a tizenegy szavazatból hatot kapott és a Citroën C4 Picassót (négy szavazat), valamint a Ford S-Maxot (egy voks) győzte le.
Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.