Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e3eb477a-d73c-450b-b456-d25bfae2c26e","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Brutális zuhanásokról számolt be az első negyedév végén Amerika első számú elektromosautó-gyártója. Ez nagymértékben annak a nemzetközi reakciónak tudható be, amely a Tesla-vezér túlpörgetett trumpista tevékenységére érkezett válaszul, de Elon Musk szélsőjobb felé hajló politikai tombolásán túl is jócskán van baja a Teslának. A kínai riválisokkal szemben összeszedett lemaradást nem fogja egyből megoldani, ha a világ leggazdagabb embere visszább lép a Trump-kormányzat kötelékéből.","shortLead":"Brutális zuhanásokról számolt be az első negyedév végén Amerika első számú elektromosautó-gyártója. Ez nagymértékben...","id":"20250423_Elon-Musk-Tesla-negyedeves-jelentes-elektromos-autok-Cybercab-Optimus-DOGE-MAGA-Donald-Trump-BYD-CATL","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3eb477a-d73c-450b-b456-d25bfae2c26e.jpg","index":0,"item":"55674be6-110a-440f-bbdc-0d5794df13fb","keywords":null,"link":"/360/20250423_Elon-Musk-Tesla-negyedeves-jelentes-elektromos-autok-Cybercab-Optimus-DOGE-MAGA-Donald-Trump-BYD-CATL","timestamp":"2025. április. 23. 17:25","title":"Akkora gödörbe kormányozta a Teslát Musk, hogy abból aligha lehet egy sima MAGA-tolatással kijönni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ba30851-7da3-42b4-8938-f6f6a6cb2cd5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Három lehetőséget kínált a szimpatizánsoknak, de ebből az egyik szerinte nem opció.","shortLead":"Három lehetőséget kínált a szimpatizánsoknak, de ebből az egyik szerinte nem opció.","id":"20250423_Hadhazy-Akos-Facebookon-keri-ki-a-tuntetok-velemenyet-hogyan-tovabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ba30851-7da3-42b4-8938-f6f6a6cb2cd5.jpg","index":0,"item":"b5eaafa9-3409-48fe-8232-243d2c0cd2ff","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_Hadhazy-Akos-Facebookon-keri-ki-a-tuntetok-velemenyet-hogyan-tovabb","timestamp":"2025. április. 23. 11:07","title":"Hadházy Ákos Facebookon kéri ki a tüntetők véleményét: hogyan tovább?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"505b3d2e-6492-4249-8bfe-fa586f23a53a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Rekordot döntött a McDonald’s magyarországi árbevétele, jelentősen nőtt Scheer Sándorék nyeresége is.","shortLead":"Rekordot döntött a McDonald’s magyarországi árbevétele, jelentősen nőtt Scheer Sándorék nyeresége is.","id":"20250422_mcdonalds-magyarorszag-bet-eredmeny-bevetel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/505b3d2e-6492-4249-8bfe-fa586f23a53a.jpg","index":0,"item":"9108b4db-efe7-44d3-bfd6-ee192b055119","keywords":null,"link":"/kkv/20250422_mcdonalds-magyarorszag-bet-eredmeny-bevetel","timestamp":"2025. április. 22. 17:38","title":"Több mint 100 milliárd forintot hagytunk tavaly a magyarországi McDonald's éttermekben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"551dcaa7-bf85-4e80-ad28-8f402d1181a7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vége a közös fiókok kötetlen használatának a Warner Bros. Discoveryhez tartozó Max esetében is.","shortLead":"Vége a közös fiókok kötetlen használatának a Warner Bros. Discoveryhez tartozó Max esetében is.","id":"20250423_warner-max-fiokmegosztas-extra-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/551dcaa7-bf85-4e80-ad28-8f402d1181a7.jpg","index":0,"item":"853534f3-2694-4e56-815f-c849fe09fa41","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_warner-max-fiokmegosztas-extra-dij","timestamp":"2025. április. 23. 11:03","title":"A Netflix után a Max is pénzt kér a fiókmegosztásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b95f3440-7624-4895-8a84-a465d6621a00","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Három balatoni települést érint a felújítás.","shortLead":"Három balatoni települést érint a felújítás.","id":"20250423_Navracsics-Tibor-Epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-vasut-villamos-Balaton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b95f3440-7624-4895-8a84-a465d6621a00.jpg","index":0,"item":"19e5af66-adb7-4a2a-8d71-f99a3c0ccf84","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_Navracsics-Tibor-Epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-vasut-villamos-Balaton","timestamp":"2025. április. 23. 13:30","title":"Navracsics bejelentette, hogy 7,5 milliárd forintból kezdik el megtervezni az észak-balatoni vasútvonal villamosítását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2270512-cab4-4c7c-8e3c-1c1792abb61b","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"Honnan tudja egy okosóra, mennyire jól aludt a viselője? Vagy miből gondolja, hogy ideges? Tényleg képes megmondani szúrás nélkül, „ránézésre” a vércukorszintjét? A viselhető kütyükben piacvezető Huawei sencseni egészségtechnológiai központjában jártunk.","shortLead":"Honnan tudja egy okosóra, mennyire jól aludt a viselője? Vagy miből gondolja, hogy ideges? Tényleg képes megmondani...","id":"20250423_huawei-health-trusense-egeszsegugyi-funkciok-fitnesz-alvas-sencseni-kampusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2270512-cab4-4c7c-8e3c-1c1792abb61b.jpg","index":0,"item":"71038d6d-76eb-4fa0-aeea-f0f3c7635eba","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_huawei-health-trusense-egeszsegugyi-funkciok-fitnesz-alvas-sencseni-kampusz","timestamp":"2025. április. 23. 09:00","title":"Van, aki egész nap fut meg tollasozik azért, hogy amikor ön ránéz az órájára, minél többet megtudjon magáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af06648b-cb81-4211-b179-f2e047e7d55b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenegyedik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250423_Gondolkozz-velunk-Talalt-terkep-Szexi-a-matek-11","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af06648b-cb81-4211-b179-f2e047e7d55b.jpg","index":0,"item":"9cd5b472-0dd8-4e43-89f5-b5074c49eef7","keywords":null,"link":"/elet/20250423_Gondolkozz-velunk-Talalt-terkep-Szexi-a-matek-11","timestamp":"2025. április. 23. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Talált térkép – Szexi a matek 11.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"574bb39b-3874-4767-b511-a7c33f79c424","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók eddig kevésbé ismert negatív hatásait tárták fel az antibiotikumok használatának.","shortLead":"Amerikai kutatók eddig kevésbé ismert negatív hatásait tárták fel az antibiotikumok használatának.","id":"20250422_asztma-allergia-antibiotikum-hasznalata-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/574bb39b-3874-4767-b511-a7c33f79c424.jpg","index":0,"item":"aa068fb7-46d9-46ea-b62c-fe1ec66eb6eb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250422_asztma-allergia-antibiotikum-hasznalata-kutatas","timestamp":"2025. április. 22. 20:03","title":"Asztma és allergia is kialakulhat a gyerekeknél, ha 2 éves koruk előtt kapnak antibiotikumos kezelést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Life is simple: eat, sleep, Jeep. Ezzel a jelmondattal lehetne összefoglalni azt a menetpróbát, amely a Szigetközben, egy elmosott pályán terepjárókkal, quaddal, traktorral és szabadidő-autókkal zajlott.
A játékos, ám néhol veszélyesen komoly teszt apropóját az adta, hogy a Jeep Magyarországon is bevezette a kínálat alján elhelyezkedő Jeep Compass dízelváltozatát és a tápláléklánc csúcsát jelentő új Wrangler modelleket. A Jeep paletta így hét autóra bővült. Ezek közül a kiscsirkével (Cherokee), a két Wranglerrel (két-, illetve négyajtós) és a nagy Commanderrel dagonyáztunk. Mindegyik autó normál gumikon futott, így a sárban egyformán csúszkált, még a profik is hibáztak a tesztpályán. Szerencsére komolyabb elakadás nem történt, a kiscsirkével felező nélkül nekem sikerült ugyan bennragadnom, ám a trénerek segítségével végül kimásztam a kulimászból.
A Commander luxusát bemocskolni külön öröm volt, bár kétlem, hogy tulajdonosa valaha is ilyen extrém körülmények között teszi próbára gépét. A Cherokee kis mérete a sárban nem volt előny, a Jeep intelligens összkerékhajtása magabiztosan végzi a dolgát.
A Wranglernek nincs ellenfele, a Babos major mesterséges tavának meredek tópartján lenézni is hátborzongató volt. Hogy itt autókkal lemenni, na ne… Mondja a mester: nem nyomsz semmit, csak kormányzol. Nem fékezel, nem adsz gázt. A nem fékezés a legnehezebb, főleg, amikor függőlegesen mész lefelé egy kéttonnás vasban. Csak az autó orrát látni, az út eltűnik, a Wrangler recsegve-ropogva motorfékkel elindul másfeles fokozatban. Amikor leérünk, mielőtt belefúródnék a sóderbe, illetve belezuhannék a tavacskába, teljesen alászedem. Csodák-csodája, túlélem, az autó pedig természetesen megy az újabb akadály irányába. Annyira jó volt a mutatvány, hogy kipróbáltam a hosszabb tengelytávú plusz két ajtós monstrumot.
A nagy Wranglert már lehetett fékezni, mert azt automatikus váltóval szerelték. Nagyobb tömeggel, nagyobb biztonságérzettel ereszkedtem le a töltésen, a kocsi orra természetesen leért, de ez egy Wranglernél nem jelentett semmit. A quadozás és zetorozás is izgalmas volt, de ne feledkezzünk el a Compassról sem, amely bár nem nehéz terepre készült, de mivel Jeep vér folyik ereiben, a dimbes-dombos, saras, vizes, elázott próbapályán úgy viselkedett, mint egy igazi terepjáró.
[[ Oldaltörés: Compass, a szabadidő-autó (Oldaltörés) ]]
A Compass az első Jeep-típus, amelynek fogyasztása a gyári sajtóanyag szerint 7 liter alatt marad 100 kilométerenként. Ugyancsak ez az első, amely alapvetően fronthajtású, és a jó aszfaltos menettulajdonságok érdekében elöl-hátul független futóművű. A Freedom Drive I 4x4-es rendszer (állandóan működő, zárható összkerékhajtás) minden időjárási körülmények között elboldogul. Az Észak-Amerikán kívül forgalomba hozott Compass szabad hasmagassága 200 milliméter, első terepszöge 21 fok, hátsó terepszöge 32 fok, alsó terepszöge 20 fok. Alapmotorja 2,4 literes benzines, 170 lóerős teljesítménnyel, 220 Nm-es nyomatékkal. A kétliteres turbódízel 140 lovas, nyomatékmaximuma 310 Nm 4000-es fordulaton. A Sport verzió 17 hüvelykes alukerekeken, a Limited verzió 18-as krómozott felniken fut. Az előbbi alapára dízelmotorral 7,25 millió forint, az utóbbi 500 ezer forinttal drágább. A háromliteres Commander Overland csúcsfelszereltséggel 14,25 millió forint, a Wranglereknek még nincs hivatalos áruk, de várhatóan 8 millió forinttól lehet majd megvásárolni az alapváltozatot.
Nyaraló Zebegényben, családi ház Solymár külterületén – a probléma ugyanaz: vajon felmegy a kocsink? És mi lesz télen? Az agglomeráció beépülésével divatba jöttek a terepjárók és az összkerekes autók. Terepgumit, sárcipőt fel, irány az erdő! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.
Európa-szerte egyre népszerűbbek a szélsőjobboldali pártok, ám rajtuk kívül is van egy aktív, politikával nem foglalkozó underground szcéna, ahol a radikálisok kivárnak. De nem mindenki.