Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"A választási rendszer nemzetiségi voksolást érintő jelenlegi szabályai jogsértőek, meg kell őket változtatni – szól az Emberi Jogok Európai Bíróságának ítélete, amelyet azonban a kormány nem hajt végre, holott időközben többször is átírta már a törvényt.","shortLead":"A választási rendszer nemzetiségi voksolást érintő jelenlegi szabályai jogsértőek, meg kell őket változtatni – szól...","id":"20250411_Ket-eve-nem-hajtja-vegre-a-kormany-a-strasbourgi-birosag-iteletet-hogy-tegye-igazsagosabba-a-valasztasi-rendszert-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726.jpg","index":0,"item":"456df370-4395-455d-9430-2b2e95a8b092","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Ket-eve-nem-hajtja-vegre-a-kormany-a-strasbourgi-birosag-iteletet-hogy-tegye-igazsagosabba-a-valasztasi-rendszert-ebx","timestamp":"2025. április. 11. 07:01","title":"Két éve nem hajtja végre a kormány a strasbourgi bíróság ítéletét, hogy tegye igazságosabbá a választási rendszert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83cb781d-c86a-4805-bda9-401ebc7efa81","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Viszlát, motorszám. ","shortLead":"Viszlát, motorszám. ","id":"20250410_Modosul-egy-fontos-bejegyzes-a-magyar-forgalmikban-motorszam-motorkod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83cb781d-c86a-4805-bda9-401ebc7efa81.jpg","index":0,"item":"4cb32ef2-ecdf-4235-91b7-317458bd0bba","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_Modosul-egy-fontos-bejegyzes-a-magyar-forgalmikban-motorszam-motorkod","timestamp":"2025. április. 10. 07:58","title":"Módosul egy fontos bejegyzés a magyar forgalmiban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a078437-76c2-48cf-844a-e0dd6a11e6b5","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy véletlenszerű ellenőrzés során bukott le.","shortLead":"Egy véletlenszerű ellenőrzés során bukott le.","id":"20250409_Reszeg-pilota-miatt-nem-szallhatott-fel-a-repulogep-Dublinban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a078437-76c2-48cf-844a-e0dd6a11e6b5.jpg","index":0,"item":"a609cf8f-b0be-4c9c-9e23-63e14a70c9ac","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_Reszeg-pilota-miatt-nem-szallhatott-fel-a-repulogep-Dublinban","timestamp":"2025. április. 09. 20:44","title":"Részeg pilóta miatt nem szállhatott fel egy repülőgép Dublinban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"797e2af3-b094-4809-8cbb-a9b3c80d0dd4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A biztonsági övnek és szerencsének köszönhető, hogy nem sérült meg a sofőr.","shortLead":"A biztonsági övnek és szerencsének köszönhető, hogy nem sérült meg a sofőr.","id":"20250411_arokba-borult-tartalykocsi-kiborult-tej","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/797e2af3-b094-4809-8cbb-a9b3c80d0dd4.jpg","index":0,"item":"5d43eafe-d90e-4222-8c6d-a2888c169efc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_arokba-borult-tartalykocsi-kiborult-tej","timestamp":"2025. április. 11. 12:14","title":"Árokba borult egy tartálykocsi az M6-on, 23 ezer liter tej ömlött ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1f5983c-3fd6-4d66-9986-45962b8f7ef8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Kúria nem engedélyezte az Erzsébet híd 24 órás elfoglalását, de így is fél éjszaka kitartottak a gyülekezési jog korlátozása és a Pride betiltása ellen tüntetők Budapesten. Bár Hadházy Ákos arra kért mindenkit, maradjanak a helyszínen, a Petőfi hídról és a Szabadság hídról így is rendőröknek kellett leszorítaniuk a demonstrálókat. Dínójelmez, rendőrsorfal, trombita és az éjszaka legjobb képei a HVG fotósainak szemével.","shortLead":"A Kúria nem engedélyezte az Erzsébet híd 24 órás elfoglalását, de így is fél éjszaka kitartottak a gyülekezési jog...","id":"20250409_Hidfoglalas-galeria-20250408","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1f5983c-3fd6-4d66-9986-45962b8f7ef8.jpg","index":0,"item":"5621db89-68bd-4157-965b-946a4c4719a4","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_Hidfoglalas-galeria-20250408","timestamp":"2025. április. 09. 13:51","title":"Szabadságmenet és rendőrsorfal – képeken az éjszakai hídfoglalás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"998e282c-3dc4-4850-b9f3-b2b0a09c7a15","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Homlok egykor az állami vasútépítések kiemelkedő kedvezményezettje volt, mióta azonban elvált Mészáros Ágnestől, rájár a rúd.","shortLead":"Homlok egykor az állami vasútépítések kiemelkedő kedvezményezettje volt, mióta azonban elvált Mészáros Ágnestől, rájár...","id":"20250409_Csodeljaras-homlok-zsolt-meszaros-lorinc-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/998e282c-3dc4-4850-b9f3-b2b0a09c7a15.jpg","index":0,"item":"5b3a18b5-ef7a-4ee1-84d7-6915eda841c5","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_Csodeljaras-homlok-zsolt-meszaros-lorinc-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 21:56","title":"Csődeljárás alá került Mészáros Lőrinc volt vejének, Homlok Zsoltnak a cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3cdf0a9-ffcf-44c9-9123-80595de62693","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Minden amerikai árura 84 százalékra emeli a vámot Kína. Ezzel válaszolnak a velük szemben 104 százalékos vámot bevezető Trumpnak.","shortLead":"Minden amerikai árura 84 százalékra emeli a vámot Kína. Ezzel válaszolnak a velük szemben 104 százalékos vámot bevezető...","id":"20250409_kinai-vamok-donalt-trump-vamhaboruja-usa-kina-peking-washington-vamemeles-84-szazalek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3cdf0a9-ffcf-44c9-9123-80595de62693.jpg","index":0,"item":"6599ef3b-22c5-4bc4-9ae8-bcca1ef81ce5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_kinai-vamok-donalt-trump-vamhaboruja-usa-kina-peking-washington-vamemeles-84-szazalek-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 13:39","title":"Tartja a tétet Peking a globális vámpókerben: 84 százalékos sarcot jelentett be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6eddaf19-4bbb-46c3-808e-4948bf089904","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Heindl Péter azt írta a CÖF plakátjára, hogy tilos a pártpolitika iskola területén, egyoldalú állami támogatásból. A bíróság szerint ez falfirkálással elkövetett rongálás.","shortLead":"Heindl Péter azt írta a CÖF plakátjára, hogy tilos a pártpolitika iskola területén, egyoldalú állami támogatásból...","id":"20250410_itelet-pecsi-aktivista-cof-plakat-heindl-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6eddaf19-4bbb-46c3-808e-4948bf089904.jpg","index":0,"item":"2e60167c-97ae-41e1-9688-b5e471b0ff24","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_itelet-pecsi-aktivista-cof-plakat-heindl-peter","timestamp":"2025. április. 10. 15:39","title":"Elítéltek egy pécsi aktivistát, aki átfestette a CÖF plakátját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Különleges tesztelés helyszíne volt március közepén a Hungaroring, ahol huszonhét Porsche GT3 Cup mérte össze erejét. Egy speciális kétüléses versenyautóban néhány újságíró is végigizgulhatta a 4,38 kilométeres pálya lerohanását. Dübörögnek a boxerek, izzik a vas, a szerelők szorgoskodnak, a szakács sütöget: így indul a német motorsport mogyoródi orgiája.
Rég féltem ennyire autóban. A kétüléses versenyautóból kettőt futtat a Porsche Motorsport, általában VIP-taxiként szolgálnak, de idén az éles versenyben is részt vesznek. Próbáltam egyezkedni a német Lance David Arnolddal, hátha a kedvemért menne egy csendesebb kört. Aztán a fejembe nyomták a sisakot, bebetonoztak a biztonsági sportülésbe, a négypontos övvel annyira bepréseltek, hogy konkrétan nem kaptam levegőt, altestem pedig vért. Mondtam, hogy nem bírom, amire a kisegítők közölték, higgyem el, így lesz a jó. Visszafojtott érzékekkel még egyszer körülnéztem, mi is van ebben az autóban. Bukócső, lábam között tűzoltópalack, egy tucatnyi fém kapcsoló, levegőbeömlő nyílások, lepattintható sportkormány és a pőre kasztni. Próbáltam a pilótával legalább szemkontaktust váltani, de ő el volt foglalva a mérnökökkel, a legújabb beállításokat és az előző kört elemezték. Éreztem, hogy rázós lesz. Mielőtt szégyenszemre megszöktem volna, felbőgött mögöttem a motor, egy-kettőt sikított a kipufogó és máris elhagytuk a zöldre váltó lámpánál a boksz utcát. Innen már nem volt visszaút.
A Porsche UPS Junior Team 28 éves pilótája visszarángatta a váltót, majd teljes erőből gyorsítani kezdett az első kanyar előtt. A kanyar közepén kisodródva a súlytalanság állapotába kerültem, a mellkasomon szorító érzés elillant, hányingerem felszívódott, és mire elértük a sikánt, már rettenetesen élveztem a parádét. Néztem a sofőrt, ahogy dolgozik, látszott rajta, hogy nem rutinból csinálja, először ment ezzel az autóval ezen a pályán. A célegyenesben 234-el süvítünk, itt a Formula-1-es autók sem mennek 270-280-nál többet. A fékezés brutális, szívembe hatolnak a nehézségi és a centrifugális erő vektornyilai. A rázókő 160-nal veséig hatolóan masszíroz, nem tudok betelni az orgazmikus hanggal, az autó egyszerűen fenomenális, nem is kell kormányozni, csak sodródik egyik kanyarból a másikba. Kiszálni nehezebb, mint beülni, még maradna az ember, de ugyanakkor örül is, hogy túlélte.
[[ Oldaltörés: Szuperkupa, Carrera kupa, négyszáz lóerő (Oldaltörés) ]]
A Porsche Mobil 1 Supercup és a Porsche Carrera Cup idény előtti tesztjének magyar résztvevői is voltak. Az idei évre a Porsche Design által átfényezett VIP-autót Bessenyei Péter műrepülő világbajnok másfél napig tesztelhette. A szezon előtti próba logisztikáját és hátterét a Porsche Motorsport gyári csapat biztosított a Budapestre érkező 12 istállónak. Az 1150 kilós 997 GT3 Cup versenyautókból közel négyszáz fut világszerte (végsebessége több mint 320 kilométer/óra, nulláról százra 4 másodperc alatt gyorsul a 3,6 literes hathengeres erőforrás segítségével), a legújabb Carrera kupát Kínában rendezik meg. A Supercup 15 éve a Formula-1 előjátéka, augusztusban újra felhördülnek a Hungaroringen a színes Porschék. A két kupa között csak a fékek különböznek, a Supercup kerámia fékjei kissé gyorsabb kanyarsebességet tesznek lehetővé, de vannak autók, amelyek mindkét versenyen, a szuperkupában és a német Carerra kupában is versenyeznek, természetesen fékcsere után.
Az áprilisi bahreini első Supercup futam előtt sok csapat Mogyoródon próbálta ki élesben először Formaula-1-es pályán új versenyzőit. A fiatal tehetségeket felfedező, majd őket három évig kitanító UPS Porsche Junior csapat két pilótája is teljesen újonc, a vezetési technikáját előttem is bizonyító Lance David Arnold mellett a csapatfőnök Martin Raggingerről áradozott még a próbák előtt. A 18 éves osztrák pilótazseni azzal hálálta meg a bizalmat, hogy rögtön első körében az ötödik legjobb eredményt autózta, úgy hogy korábban csak a PlayStation-ön találkozott a magyar versenypályával. Martin első évét tölti a Porschénál, korábban nyitott formula autóval száguldott, idén 6-7 Supercup futamon, illetve az összes Carrera Cup versenyén részt vesz. A juniorok képzése tízéves hagyomány a Porschénál, öt bajnokot avattak ez idő alatt: Marc Lieb, Dirk Müller, Lucas Luhr, Timo Bernhard, Mike Rockenfeller mind híres hosszú távú versenyzők, a DTM, a 24 órás Le Mans-i versenyek, a Daytona és a Nürburgring bajnokai.
A mogyoródi tesztek első napján (szárazon) Nicolas Armindo (tolimit csapat) volt a leggyorsabb 1:49,800-as kiváló idővel. A tavalyi Supercup-győztes Richard Westbrook 1:49,863-mal a második, David Saleens 1:50,212-vel a harmadik eredményt érte el. Az esős napon a szerelők és a versenyzők élesben kipróbálhatták, milyen lehet majd augusztusban, ha a tavalyihoz hasonlóan, akkor is esik.
A stuttgarti Porsche sportautógyár keres a legtöbbet egy-egy autón versenytársaihoz képest. A B und D-Forecast gazdaságkutató intézet felmérése szerint a Porsche minden egyes eladott autón 21 ezer 799 eurót keres adózás előtt. Ez kilencszer annyi, mint a második helyezett BMW-é, ahol az adó előtt nyereség autónként 2475 euró.
A stuttgarti székhelyű Porsche AG új SportDesign csomagot kínál a Boxster és Boxster S típusú roadster modellekhez. A még egyedibb megjelenést nyújtó csomag az első lökhárítóra helyezett kiegészítő spoilerből, egy automatikusan nyíló, új formájú hátsó spoilerből és egy módosított, a kipufogócsövet is magába foglaló hátsó lökhárító spoilerből áll.
A kifejezetten e célra kifejlesztett prototípusokkal űzött csúcsszintű versenysporttól a nagyobb bajnokságok Gran Turismo kategóriáján át egészen a márkakupákig, illetve a Challenge és a Clubsport futamokig – a Porsche szerte a világon egyedülálló versenysport-programmal szolgál vásárlói számára.
A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .
Az új Cayman sportkupét VarioCam Plus szelepvezérléssel működő 2,7 literes boxermotor hajtja. A hathengeres gép teljesítménye 245 lóerő (180 kW), miközben 4600 és 6000 percenkénti fordulatszám között 273 newtonméter forgatónyomatékot ad le. A Cayman ötfokozatú manuális sebességváltójával 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig eléri a 258 kilométer/órát. Átlagfogyasztása 9,3 liter 100 kilométerenként.
A 911 Turbo a 911 széria zászlóshajója immár 30 éve, csúcstechnológiájának és kiemelkedő teljesítményének köszönhetően egyértelműen megerősíti a Porsche vezető szerepét a sportautók piacán. Ez a modell mutatta meg most új arcát a nemzetközi sajtónak.