Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6efa4eac-e1ee-4e5c-a444-0b1a61332de1","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.","shortLead":"Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul...","id":"20250108_orban-india-krishna-kumar-2-millios-kezeles-milliardos-veszteseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6efa4eac-e1ee-4e5c-a444-0b1a61332de1.jpg","index":0,"item":"b4bdd93d-58fb-4928-8628-220effd77bfd","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_orban-india-krishna-kumar-2-millios-kezeles-milliardos-veszteseg-ebx","timestamp":"2025. január. 08. 15:15","title":"Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fb80abc-d33d-4fbc-a612-9531b90e2128","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Sosem fogyott még olyan sok Lamborghini, mint tavaly.","shortLead":"Sosem fogyott még olyan sok Lamborghini, mint tavaly.","id":"20250110_ugy-viszik-az-uj-lamborghiniket-mint-a-cukrot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fb80abc-d33d-4fbc-a612-9531b90e2128.jpg","index":0,"item":"d16c9e2c-3da2-4db1-9fb2-6e7f82a63b1a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250110_ugy-viszik-az-uj-lamborghiniket-mint-a-cukrot","timestamp":"2025. január. 10. 08:41","title":"Úgy viszik az új Lamborghiniket, mint a cukrot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9afcc71f-846b-436c-9123-09c19a171caa","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Ki ne vágyna harmonikus párkapcsolatra? Jó vagy rossz hír, ám ezt alapjaiban meghatározza a társak érzelmi intelligenciája. Ami szerencsére fejleszthető.","shortLead":"Ki ne vágyna harmonikus párkapcsolatra? Jó vagy rossz hír, ám ezt alapjaiban meghatározza a társak érzelmi...","id":"20250109_Sokszor-elhanyagolt-tenyezo-hogy-ettol-is-fugg-a-boldog-parkapcsolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9afcc71f-846b-436c-9123-09c19a171caa.jpg","index":0,"item":"0d9432d6-c9ba-44d2-817c-ff7e4fb5f872","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250109_Sokszor-elhanyagolt-tenyezo-hogy-ettol-is-fugg-a-boldog-parkapcsolat","timestamp":"2025. január. 09. 12:50","title":"Sokszor elhanyagolt tényező, hogy ettől is függ a boldog párkapcsolat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97d6c7ba-f029-410a-b2eb-314323e7f880","c_author":"Bihari Ágnes","category":"360","description":"Bullás József három év elteltével újra önálló anyaggal jelentkezik a Deák Erika Galériában. A Nonserial címen futó kiállítás képeit – legalábbis azok egy részét – Vera Molnár Mont Sainte-Victoire sorozata ihlette, amelyet viszont a Cézanne által híressé tett dél-francia hegy inspirált. Ez a tény, illetve egy „alkotói bakancslista” is szóba kerül a művésszel folytatott beszélgetés során. A mű interjúja.","shortLead":"Bullás József három év elteltével újra önálló anyaggal jelentkezik a Deák Erika Galériában. A Nonserial címen futó...","id":"20250108_a-mu-bullas-jozsef-festomuvesz-festeszet-kepzomuveszet-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d6c7ba-f029-410a-b2eb-314323e7f880.jpg","index":0,"item":"7070679d-f713-4a08-802a-8cc42dda70ec","keywords":null,"link":"/360/20250108_a-mu-bullas-jozsef-festomuvesz-festeszet-kepzomuveszet-interju","timestamp":"2025. január. 08. 14:30","title":"„Megunták az emberek a nagyon éles, konstruktív vonalakat” – beszélgetés Bullás József festőművésszel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62eee30a-97da-4246-a2d3-cce3a25bbd36","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Sussex hercegnéje tíz évvel ezelőtt fogadta örökbe az apró termetű beagle-t, most fotósorozattal emlékezett meg róla.","shortLead":"Sussex hercegnéje tíz évvel ezelőtt fogadta örökbe az apró termetű beagle-t, most fotósorozattal emlékezett meg róla.","id":"20250108_Elpusztult-Meghan-Markle-kutyaja-Guy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62eee30a-97da-4246-a2d3-cce3a25bbd36.jpg","index":0,"item":"b542856a-6821-4c5c-8440-f2e7881eb4e4","keywords":null,"link":"/elet/20250108_Elpusztult-Meghan-Markle-kutyaja-Guy","timestamp":"2025. január. 08. 15:58","title":"Elpusztult Meghan Markle kutyája, Guy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"709f2952-7fb9-47dc-8a90-358e1ef38077","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Boeing által fejlesztett X-37B űrrepülőgépről továbbra sem tudni túl sokat, ám azt igen, hogy nemrég egy nagyon fontos tesztet sikerült vele elvégezni.","shortLead":"A Boeing által fejlesztett X-37B űrrepülőgépről továbbra sem tudni túl sokat, ám azt igen, hogy nemrég egy nagyon...","id":"20250109_amerikai-urhadero-titkos-repulogep-x-37b-fold-koruli-palya-kuldetes-palyamodositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/709f2952-7fb9-47dc-8a90-358e1ef38077.jpg","index":0,"item":"32301768-53dc-46e8-aeeb-2396e209edde","keywords":null,"link":"/tudomany/20250109_amerikai-urhadero-titkos-repulogep-x-37b-fold-koruli-palya-kuldetes-palyamodositas","timestamp":"2025. január. 09. 19:33","title":"Sikerült a példátlan manőver: a Föld légkörével módosította pályáját az amerikai űrhaderő titkos repülőgépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a62fd830-0d02-43b5-9563-931c6c3a5f29","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autókat akár otthon vagy a munkahelyen is tölthetjük, így elhalványulni látszik a vita, hogy ilyen szempontból a belső égésű motorral szerelt vagy a tisztán villanyos változat a praktikusabb-e. Ha út közben kell “etetni”, a gépet, az sem kidobott idő, ezért adunk pár tippet, hogy mire lehet felhasználni ezt a szűk fél órát. ","shortLead":"Az elektromos autókat akár otthon vagy a munkahelyen is tölthetjük, így elhalványulni látszik a vita, hogy ilyen...","id":"20241212_fordmagyarorszag_Ford_Explorer_toltesi_ido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a62fd830-0d02-43b5-9563-931c6c3a5f29.jpg","index":0,"item":"9f623f3f-d1f7-411a-8808-761682b837e5","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241212_fordmagyarorszag_Ford_Explorer_toltesi_ido","timestamp":"2025. január. 09. 11:30","title":"Mi fér bele 26 percbe? – Ezt tedd, amíg feltölt az autód","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"823a6db0-fd4d-4efd-acd2-9a334242141f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Miközben az előző generáció már kikerült az Apple kínálatából (az EU-ban), a hírek szerint már nem kell sokat várni az utód érkezésére.","shortLead":"Miközben az előző generáció már kikerült az Apple kínálatából (az EU-ban), a hírek szerint már nem kell sokat várni...","id":"20250108_apple-uj-iphone-se-olcso-mobil-megjelenes-datuma-mark-gurman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/823a6db0-fd4d-4efd-acd2-9a334242141f.jpg","index":0,"item":"9186d913-e65d-4d59-a17a-2320cbfa553d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250108_apple-uj-iphone-se-olcso-mobil-megjelenes-datuma-mark-gurman","timestamp":"2025. január. 08. 14:03","title":"Ekkor érkezhet az Apple új olcsó mobilja, az iPhone SE 4","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Különleges tesztelés helyszíne volt március közepén a Hungaroring, ahol huszonhét Porsche GT3 Cup mérte össze erejét. Egy speciális kétüléses versenyautóban néhány újságíró is végigizgulhatta a 4,38 kilométeres pálya lerohanását. Dübörögnek a boxerek, izzik a vas, a szerelők szorgoskodnak, a szakács sütöget: így indul a német motorsport mogyoródi orgiája.
Rég féltem ennyire autóban. A kétüléses versenyautóból kettőt futtat a Porsche Motorsport, általában VIP-taxiként szolgálnak, de idén az éles versenyben is részt vesznek. Próbáltam egyezkedni a német Lance David Arnolddal, hátha a kedvemért menne egy csendesebb kört. Aztán a fejembe nyomták a sisakot, bebetonoztak a biztonsági sportülésbe, a négypontos övvel annyira bepréseltek, hogy konkrétan nem kaptam levegőt, altestem pedig vért. Mondtam, hogy nem bírom, amire a kisegítők közölték, higgyem el, így lesz a jó. Visszafojtott érzékekkel még egyszer körülnéztem, mi is van ebben az autóban. Bukócső, lábam között tűzoltópalack, egy tucatnyi fém kapcsoló, levegőbeömlő nyílások, lepattintható sportkormány és a pőre kasztni. Próbáltam a pilótával legalább szemkontaktust váltani, de ő el volt foglalva a mérnökökkel, a legújabb beállításokat és az előző kört elemezték. Éreztem, hogy rázós lesz. Mielőtt szégyenszemre megszöktem volna, felbőgött mögöttem a motor, egy-kettőt sikított a kipufogó és máris elhagytuk a zöldre váltó lámpánál a boksz utcát. Innen már nem volt visszaút.
A Porsche UPS Junior Team 28 éves pilótája visszarángatta a váltót, majd teljes erőből gyorsítani kezdett az első kanyar előtt. A kanyar közepén kisodródva a súlytalanság állapotába kerültem, a mellkasomon szorító érzés elillant, hányingerem felszívódott, és mire elértük a sikánt, már rettenetesen élveztem a parádét. Néztem a sofőrt, ahogy dolgozik, látszott rajta, hogy nem rutinból csinálja, először ment ezzel az autóval ezen a pályán. A célegyenesben 234-el süvítünk, itt a Formula-1-es autók sem mennek 270-280-nál többet. A fékezés brutális, szívembe hatolnak a nehézségi és a centrifugális erő vektornyilai. A rázókő 160-nal veséig hatolóan masszíroz, nem tudok betelni az orgazmikus hanggal, az autó egyszerűen fenomenális, nem is kell kormányozni, csak sodródik egyik kanyarból a másikba. Kiszálni nehezebb, mint beülni, még maradna az ember, de ugyanakkor örül is, hogy túlélte.
[[ Oldaltörés: Szuperkupa, Carrera kupa, négyszáz lóerő (Oldaltörés) ]]
A Porsche Mobil 1 Supercup és a Porsche Carrera Cup idény előtti tesztjének magyar résztvevői is voltak. Az idei évre a Porsche Design által átfényezett VIP-autót Bessenyei Péter műrepülő világbajnok másfél napig tesztelhette. A szezon előtti próba logisztikáját és hátterét a Porsche Motorsport gyári csapat biztosított a Budapestre érkező 12 istállónak. Az 1150 kilós 997 GT3 Cup versenyautókból közel négyszáz fut világszerte (végsebessége több mint 320 kilométer/óra, nulláról százra 4 másodperc alatt gyorsul a 3,6 literes hathengeres erőforrás segítségével), a legújabb Carrera kupát Kínában rendezik meg. A Supercup 15 éve a Formula-1 előjátéka, augusztusban újra felhördülnek a Hungaroringen a színes Porschék. A két kupa között csak a fékek különböznek, a Supercup kerámia fékjei kissé gyorsabb kanyarsebességet tesznek lehetővé, de vannak autók, amelyek mindkét versenyen, a szuperkupában és a német Carerra kupában is versenyeznek, természetesen fékcsere után.
Az áprilisi bahreini első Supercup futam előtt sok csapat Mogyoródon próbálta ki élesben először Formaula-1-es pályán új versenyzőit. A fiatal tehetségeket felfedező, majd őket három évig kitanító UPS Porsche Junior csapat két pilótája is teljesen újonc, a vezetési technikáját előttem is bizonyító Lance David Arnold mellett a csapatfőnök Martin Raggingerről áradozott még a próbák előtt. A 18 éves osztrák pilótazseni azzal hálálta meg a bizalmat, hogy rögtön első körében az ötödik legjobb eredményt autózta, úgy hogy korábban csak a PlayStation-ön találkozott a magyar versenypályával. Martin első évét tölti a Porschénál, korábban nyitott formula autóval száguldott, idén 6-7 Supercup futamon, illetve az összes Carrera Cup versenyén részt vesz. A juniorok képzése tízéves hagyomány a Porschénál, öt bajnokot avattak ez idő alatt: Marc Lieb, Dirk Müller, Lucas Luhr, Timo Bernhard, Mike Rockenfeller mind híres hosszú távú versenyzők, a DTM, a 24 órás Le Mans-i versenyek, a Daytona és a Nürburgring bajnokai.
A mogyoródi tesztek első napján (szárazon) Nicolas Armindo (tolimit csapat) volt a leggyorsabb 1:49,800-as kiváló idővel. A tavalyi Supercup-győztes Richard Westbrook 1:49,863-mal a második, David Saleens 1:50,212-vel a harmadik eredményt érte el. Az esős napon a szerelők és a versenyzők élesben kipróbálhatták, milyen lehet majd augusztusban, ha a tavalyihoz hasonlóan, akkor is esik.
A stuttgarti Porsche sportautógyár keres a legtöbbet egy-egy autón versenytársaihoz képest. A B und D-Forecast gazdaságkutató intézet felmérése szerint a Porsche minden egyes eladott autón 21 ezer 799 eurót keres adózás előtt. Ez kilencszer annyi, mint a második helyezett BMW-é, ahol az adó előtt nyereség autónként 2475 euró.
A stuttgarti székhelyű Porsche AG új SportDesign csomagot kínál a Boxster és Boxster S típusú roadster modellekhez. A még egyedibb megjelenést nyújtó csomag az első lökhárítóra helyezett kiegészítő spoilerből, egy automatikusan nyíló, új formájú hátsó spoilerből és egy módosított, a kipufogócsövet is magába foglaló hátsó lökhárító spoilerből áll.
A kifejezetten e célra kifejlesztett prototípusokkal űzött csúcsszintű versenysporttól a nagyobb bajnokságok Gran Turismo kategóriáján át egészen a márkakupákig, illetve a Challenge és a Clubsport futamokig – a Porsche szerte a világon egyedülálló versenysport-programmal szolgál vásárlói számára.
A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .
Az új Cayman sportkupét VarioCam Plus szelepvezérléssel működő 2,7 literes boxermotor hajtja. A hathengeres gép teljesítménye 245 lóerő (180 kW), miközben 4600 és 6000 percenkénti fordulatszám között 273 newtonméter forgatónyomatékot ad le. A Cayman ötfokozatú manuális sebességváltójával 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig eléri a 258 kilométer/órát. Átlagfogyasztása 9,3 liter 100 kilométerenként.
A 911 Turbo a 911 széria zászlóshajója immár 30 éve, csúcstechnológiájának és kiemelkedő teljesítményének köszönhetően egyértelműen megerősíti a Porsche vezető szerepét a sportautók piacán. Ez a modell mutatta meg most új arcát a nemzetközi sajtónak.
Szabó Andrea szociológussal többek között arról beszélgettünk, hol kellene erősödnie Magyar Péternek és mikorra érhet be a Fidesz fiataloknak szóló stratégiája.