Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"70052f4a-d8ac-4a96-8d8b-d8199742fe39","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A. G. Sulzberger a Notre-Dame Kellogg Institute for International Studies rendezvényén tartott előadást, és a szöveget most teljes egészében nyilvánosságra hozták. Magyarország többször is előkerül benne, a sajtó megregulázásának ötpontos receptjét a magyar kormány tevékenysége alapján ismerteti. Orbán Balázst, Orbán Viktor politikai igazgatóját elrettentő példaként idézi.","shortLead":"A. G. Sulzberger a Notre-Dame Kellogg Institute for International Studies rendezvényén tartott előadást, és a szöveget...","id":"20250514_demokracia-sajtoszabadsag-Orban-kormany-New-York-Times-kiado-Sulzberger","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70052f4a-d8ac-4a96-8d8b-d8199742fe39.jpg","index":0,"item":"cbc143e3-b063-42f2-b0c0-62ab63d05402","keywords":null,"link":"/360/20250514_demokracia-sajtoszabadsag-Orban-kormany-New-York-Times-kiado-Sulzberger","timestamp":"2025. május. 14. 12:04","title":"„Szabad embereknek szabad sajtóra van szükségük” – a magyar kormány alattomos médiapolitikájáról is ír a The New York Times kiadója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dbbb41f-ee21-419a-b4ba-fde4ba0dd33e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke egy rövid mondatba sűrítette gondolatait.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke egy rövid mondatba sűrítette gondolatait.","id":"20250515_magyar-peter-tisza-part-atlathatosagi-torveny-szuverenitasvedelmi-hivatal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dbbb41f-ee21-419a-b4ba-fde4ba0dd33e.jpg","index":0,"item":"697095e8-ecf4-47fc-b20c-a7621b422659","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_magyar-peter-tisza-part-atlathatosagi-torveny-szuverenitasvedelmi-hivatal","timestamp":"2025. május. 15. 15:47","title":"Magyar Péter elárulta, kormányra kerülése esetén mit tenne a Szuverenitásvédelmi Hivatallal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hibának érezné az új jegybankelnök az elődje által létrehozott alapítvány felszámolását, hiába futnak most a hatóságok az ottani pénz után.","shortLead":"Hibának érezné az új jegybankelnök az elődje által létrehozott alapítvány felszámolását, hiába futnak most a hatóságok...","id":"20250514_Varga-Mihaly-mnb-alapitvany-felszamolas-matolcsy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6.jpg","index":0,"item":"6f5da2dd-cde5-459f-aaa6-6f925a435060","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250514_Varga-Mihaly-mnb-alapitvany-felszamolas-matolcsy","timestamp":"2025. május. 14. 12:39","title":"Varga Mihály szerint sok pénzt vesztenének a magyarok, ha gyorsan felszámolnák az MNB alapítványát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89aaf1b9-4a79-4a29-b851-d3c178291486","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A De Tomaso P72-t egy amerikai eredetű kompresszoros V8-as benzinmotor hajtja.","shortLead":"A De Tomaso P72-t egy amerikai eredetű kompresszoros V8-as benzinmotor hajtja.","id":"20250515_mualkotasnak-beillo-kezi-valtoval-tamad-a-legujabb-olasz-sportkocsi-de-tomaso-p72","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89aaf1b9-4a79-4a29-b851-d3c178291486.jpg","index":0,"item":"b73e59a1-8840-4709-a78b-6d0f9437aa58","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_mualkotasnak-beillo-kezi-valtoval-tamad-a-legujabb-olasz-sportkocsi-de-tomaso-p72","timestamp":"2025. május. 15. 08:41","title":"Műalkotásnak beillő kézi váltóval támad a legújabb analóg olasz sportkocsi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f9ae8c5-135e-451b-9956-f641a54b9b0f","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Segítséget kapnak a nemzetiségi iskolák is, a nem egyházi magániskolák viszont nem.","shortLead":"Segítséget kapnak a nemzetiségi iskolák is, a nem egyházi magániskolák viszont nem.","id":"20250515_Tamogatast-kapnak-az-egyhazi-es-mas-nem-allami-intezmenyeknek-az-energiaszamlak-kifizetesere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f9ae8c5-135e-451b-9956-f641a54b9b0f.jpg","index":0,"item":"e7ca640c-fc85-4cd0-946a-3c94d8ad39f9","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Tamogatast-kapnak-az-egyhazi-es-mas-nem-allami-intezmenyeknek-az-energiaszamlak-kifizetesere","timestamp":"2025. május. 15. 10:16","title":"Támogatást kapnak az egyházi és más nem állami intézmények az energiaszámlák kifizetésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20aeba14-11fa-4fd1-84ec-f0859c9a5f81","c_author":"Földes András","category":"360","description":"A médiát és a civileket megregulázó, orosz típusú törvénytervezet indoklása valójában a lélek sötét bugyraiba vezetne. A szuverenitási hadművelet célja tényleg az, aminek látszik. Oroszország.","shortLead":"A médiát és a civileket megregulázó, orosz típusú törvénytervezet indoklása valójában a lélek sötét bugyraiba vezetne...","id":"20250514_Foldes-Andras-Orban-szerint-a-valasztas-ezoterikus-szertartas-nem-demokratikus-intezmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20aeba14-11fa-4fd1-84ec-f0859c9a5f81.jpg","index":0,"item":"32769880-7773-4a7a-aad6-b08c2938ebb4","keywords":null,"link":"/360/20250514_Foldes-Andras-Orban-szerint-a-valasztas-ezoterikus-szertartas-nem-demokratikus-intezmeny","timestamp":"2025. május. 14. 18:19","title":"Földes András: Orbán szerint a választás ezoterikus szertartás, nem demokratikus intézmény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc74b186-0a14-4d07-93cf-03b8eb028bdc","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A miniszter arra reagált, hogy az Európai Unió Bírósága megsemmisítette az Európai Bizottság azon határozatát, amelyben a brüsszeli testület megtagadta a Bizottság elnöke és a Pfizer vezérigazgatója közötti sms-váltások kiadását.","shortLead":"A miniszter arra reagált, hogy az Európai Unió Bírósága megsemmisítette az Európai Bizottság azon határozatát, amelyben...","id":"20250514_covid-jarvany-szijjarto-peter-ursula-von-der-leyen-europai-bizottsag-europai-torvenyszek-pfizer-sms","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc74b186-0a14-4d07-93cf-03b8eb028bdc.jpg","index":0,"item":"91ebe0db-948c-4a6d-a29a-c21d997d36f1","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_covid-jarvany-szijjarto-peter-ursula-von-der-leyen-europai-bizottsag-europai-torvenyszek-pfizer-sms","timestamp":"2025. május. 14. 12:51","title":"Szijjártó: Innentől kezdve Ursula von der Leyen az utolsó, akitől bármilyen kritikát hajlandók vagyunk elfogadni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A projektet Nagy Márton vezeti.","shortLead":"A projektet Nagy Márton vezeti.","id":"20250515_12-milliard-akkumulator-hatosag-Nagy-Marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1.jpg","index":0,"item":"a6f88667-3cbd-49f6-a1dd-18d8db9b51ab","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250515_12-milliard-akkumulator-hatosag-Nagy-Marton","timestamp":"2025. május. 15. 09:33","title":"12 milliárdból akkumulátorhatóságot hoz létre a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Különleges tesztelés helyszíne volt március közepén a Hungaroring, ahol huszonhét Porsche GT3 Cup mérte össze erejét. Egy speciális kétüléses versenyautóban néhány újságíró is végigizgulhatta a 4,38 kilométeres pálya lerohanását. Dübörögnek a boxerek, izzik a vas, a szerelők szorgoskodnak, a szakács sütöget: így indul a német motorsport mogyoródi orgiája.
Rég féltem ennyire autóban. A kétüléses versenyautóból kettőt futtat a Porsche Motorsport, általában VIP-taxiként szolgálnak, de idén az éles versenyben is részt vesznek. Próbáltam egyezkedni a német Lance David Arnolddal, hátha a kedvemért menne egy csendesebb kört. Aztán a fejembe nyomták a sisakot, bebetonoztak a biztonsági sportülésbe, a négypontos övvel annyira bepréseltek, hogy konkrétan nem kaptam levegőt, altestem pedig vért. Mondtam, hogy nem bírom, amire a kisegítők közölték, higgyem el, így lesz a jó. Visszafojtott érzékekkel még egyszer körülnéztem, mi is van ebben az autóban. Bukócső, lábam között tűzoltópalack, egy tucatnyi fém kapcsoló, levegőbeömlő nyílások, lepattintható sportkormány és a pőre kasztni. Próbáltam a pilótával legalább szemkontaktust váltani, de ő el volt foglalva a mérnökökkel, a legújabb beállításokat és az előző kört elemezték. Éreztem, hogy rázós lesz. Mielőtt szégyenszemre megszöktem volna, felbőgött mögöttem a motor, egy-kettőt sikított a kipufogó és máris elhagytuk a zöldre váltó lámpánál a boksz utcát. Innen már nem volt visszaút.
A Porsche UPS Junior Team 28 éves pilótája visszarángatta a váltót, majd teljes erőből gyorsítani kezdett az első kanyar előtt. A kanyar közepén kisodródva a súlytalanság állapotába kerültem, a mellkasomon szorító érzés elillant, hányingerem felszívódott, és mire elértük a sikánt, már rettenetesen élveztem a parádét. Néztem a sofőrt, ahogy dolgozik, látszott rajta, hogy nem rutinból csinálja, először ment ezzel az autóval ezen a pályán. A célegyenesben 234-el süvítünk, itt a Formula-1-es autók sem mennek 270-280-nál többet. A fékezés brutális, szívembe hatolnak a nehézségi és a centrifugális erő vektornyilai. A rázókő 160-nal veséig hatolóan masszíroz, nem tudok betelni az orgazmikus hanggal, az autó egyszerűen fenomenális, nem is kell kormányozni, csak sodródik egyik kanyarból a másikba. Kiszálni nehezebb, mint beülni, még maradna az ember, de ugyanakkor örül is, hogy túlélte.
[[ Oldaltörés: Szuperkupa, Carrera kupa, négyszáz lóerő (Oldaltörés) ]]
A Porsche Mobil 1 Supercup és a Porsche Carrera Cup idény előtti tesztjének magyar résztvevői is voltak. Az idei évre a Porsche Design által átfényezett VIP-autót Bessenyei Péter műrepülő világbajnok másfél napig tesztelhette. A szezon előtti próba logisztikáját és hátterét a Porsche Motorsport gyári csapat biztosított a Budapestre érkező 12 istállónak. Az 1150 kilós 997 GT3 Cup versenyautókból közel négyszáz fut világszerte (végsebessége több mint 320 kilométer/óra, nulláról százra 4 másodperc alatt gyorsul a 3,6 literes hathengeres erőforrás segítségével), a legújabb Carrera kupát Kínában rendezik meg. A Supercup 15 éve a Formula-1 előjátéka, augusztusban újra felhördülnek a Hungaroringen a színes Porschék. A két kupa között csak a fékek különböznek, a Supercup kerámia fékjei kissé gyorsabb kanyarsebességet tesznek lehetővé, de vannak autók, amelyek mindkét versenyen, a szuperkupában és a német Carerra kupában is versenyeznek, természetesen fékcsere után.
Az áprilisi bahreini első Supercup futam előtt sok csapat Mogyoródon próbálta ki élesben először Formaula-1-es pályán új versenyzőit. A fiatal tehetségeket felfedező, majd őket három évig kitanító UPS Porsche Junior csapat két pilótája is teljesen újonc, a vezetési technikáját előttem is bizonyító Lance David Arnold mellett a csapatfőnök Martin Raggingerről áradozott még a próbák előtt. A 18 éves osztrák pilótazseni azzal hálálta meg a bizalmat, hogy rögtön első körében az ötödik legjobb eredményt autózta, úgy hogy korábban csak a PlayStation-ön találkozott a magyar versenypályával. Martin első évét tölti a Porschénál, korábban nyitott formula autóval száguldott, idén 6-7 Supercup futamon, illetve az összes Carrera Cup versenyén részt vesz. A juniorok képzése tízéves hagyomány a Porschénál, öt bajnokot avattak ez idő alatt: Marc Lieb, Dirk Müller, Lucas Luhr, Timo Bernhard, Mike Rockenfeller mind híres hosszú távú versenyzők, a DTM, a 24 órás Le Mans-i versenyek, a Daytona és a Nürburgring bajnokai.
A mogyoródi tesztek első napján (szárazon) Nicolas Armindo (tolimit csapat) volt a leggyorsabb 1:49,800-as kiváló idővel. A tavalyi Supercup-győztes Richard Westbrook 1:49,863-mal a második, David Saleens 1:50,212-vel a harmadik eredményt érte el. Az esős napon a szerelők és a versenyzők élesben kipróbálhatták, milyen lehet majd augusztusban, ha a tavalyihoz hasonlóan, akkor is esik.
A stuttgarti Porsche sportautógyár keres a legtöbbet egy-egy autón versenytársaihoz képest. A B und D-Forecast gazdaságkutató intézet felmérése szerint a Porsche minden egyes eladott autón 21 ezer 799 eurót keres adózás előtt. Ez kilencszer annyi, mint a második helyezett BMW-é, ahol az adó előtt nyereség autónként 2475 euró.
A stuttgarti székhelyű Porsche AG új SportDesign csomagot kínál a Boxster és Boxster S típusú roadster modellekhez. A még egyedibb megjelenést nyújtó csomag az első lökhárítóra helyezett kiegészítő spoilerből, egy automatikusan nyíló, új formájú hátsó spoilerből és egy módosított, a kipufogócsövet is magába foglaló hátsó lökhárító spoilerből áll.
A kifejezetten e célra kifejlesztett prototípusokkal űzött csúcsszintű versenysporttól a nagyobb bajnokságok Gran Turismo kategóriáján át egészen a márkakupákig, illetve a Challenge és a Clubsport futamokig – a Porsche szerte a világon egyedülálló versenysport-programmal szolgál vásárlói számára.
A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .
Az új Cayman sportkupét VarioCam Plus szelepvezérléssel működő 2,7 literes boxermotor hajtja. A hathengeres gép teljesítménye 245 lóerő (180 kW), miközben 4600 és 6000 percenkénti fordulatszám között 273 newtonméter forgatónyomatékot ad le. A Cayman ötfokozatú manuális sebességváltójával 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig eléri a 258 kilométer/órát. Átlagfogyasztása 9,3 liter 100 kilométerenként.
A 911 Turbo a 911 széria zászlóshajója immár 30 éve, csúcstechnológiájának és kiemelkedő teljesítményének köszönhetően egyértelműen megerősíti a Porsche vezető szerepét a sportautók piacán. Ez a modell mutatta meg most új arcát a nemzetközi sajtónak.
Hajnali horgászatot, szalonnasütést és sok beszélgetést tervez 300 kilométeres, Nagyváradig tartó útja során Magyar Péter. Az első napon Pécelig jutottak, mi pedig elkísértük őket. Videóriport.