szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.

© Stiller Ákos
Nagyobb, mint az A4, a középkategória felsőbb, prémium osztályának képviselője, de mégsem luxusautó. Arra ott van az A8. Az A6-ban ez a jó, mindent megad, ami a nagykutyáknak kell, de lehet mondani: van drágább is, megteszi nekünk a kisebb.

Nem kell szégyenkeznünk, az A6-os már alapból is rettenetesen kényelmes, prímán kezelhető és vezethető limuzin, ám tesztautóm rendelői szinte a végletekig elmentek. Alapvetően a business-csomag volt az indok, amiért ezt az autót bemutatója után két évvel tesztre fogtuk. Ez a csomag féláron kínál néhány komoly extrát: elektromos ülésállítás elöl, belső tükör automatikus elsötétítéssel, komfort automatikus klíma plus, 17-es alukerekek, telefon előkészítés kihangosítóval. A háromliteres összkerekes részecskeszűrős dízel A6-os alapára 14,4 milliótól indul, a business csomag ehhez a típushoz 476 ezer forint. A tesztautóban ennél jóval több kényelmi berendezést építettek be.

A DSP hifi mesterien szól, a navigációval egybeépített egység cédéváltóját a kesztyűtartóban, erősítőjét és a navigációs lemez befogadó egységét a csomagtartóban találjuk (449 ezerért). Az automatikus rögzítőfék és az automata klíma alapfelszereltség, ám a mi kocsinkban a klíma testre szabható, háromzónás (139 ezer forint, ha nem business-csomagban kérjük).

© Stiller Ákos
A légrugózást komoly áron mérik, 529 ezer forintért választhatunk a sportos menet, a kényelmes utazás, a parkolásnál és pakolásánál elengedhetetlen magasított üzemmód, vagy az intelligens automatikus futómű-beállítás között. Autópályán leültetett futóművel, a tiptronic automatikus váltó sportfokozatát is használva, golyóként repül az autó. Ha nincs forgalom és nincs rendőr, akár a 247 kilométer/órás végsebességet is elérhetjük.

A jármű úton tartásában nagy segítségünkre van a quattro összkerék-hajtás, ami nélkül nem vehettem volna be kilencvennel a hatvanas kanyarokat. Az autó a quattro segítségével úgy lő ki kilencven fokos útkereszteződésből, mintha a hátsó kerekei is kanyarodnának. Akármekkora gázt adunk, a futómű semlegesen, precízen teszi a feladatát, talán csak a néhány másodpercig felvillanó menetstabilizáló-ikon figyelmeztet arra, hogy itt most lett volna egy kis probléma.

Adatok, tények és egy esküvői vacsora a folytatásban. Kattintson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Audi-teszt: ha akarom sportkombi, ha akarom terepjáró

Csodálni lehet az Audi allroad quattro képességeit, használni annál kevésbé. Ki menne terepre egy 20 milliós finom lelkű luxusautóval? Skizofrén jellem, tesztünk során kombi énje kerekedett fölül.

automenedzser.hu Autó

Audi S8 teszt: gőzkalapács Lambo szívvel

Szinte szűz volt még, alig 800 kilométert futott előttem. Azt csináltam vele, amit akartam, mindent megtett nekem. Az együtt töltött háromnapos frigy übergotti hangulata kiradírozhatatlan emlékezetemből. Meghajtottam az Audi S8-ast.

hvg.hu Autó

Audi teszt: elhisszük neki, hogy erős

A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.

automenedzser.hu Autó

Audi Q7 teszt: meghajtottuk a legnagyobb Audit

Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.

automenedzser.hu Autó

Audi S5 – Vezettük a bugyborékoló ördögöt

Az Audinál gondoltak egy nagyot, munkára fogták Walter de’Silvát és megrajzoltatták vele a legizgalmasabb talján-német kupét. Az A5 angyali szépségét, az S5 ördögi sportosságát a Garda-tó szerpentinjein éltük át.