Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d198ba42-46d7-4832-bea0-e68ba98f0ac7","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Még nem elitkulturális tevékenység az olvasás Magyarországon, de már nem vagyunk messze ettől – állítja Gombos Péter, a Magyar Olvasástársaság alelnöke. Manapság sokszor hároméves korig eldől, hogy valakiből olvasó lesz-e vagy sem, mit tehetnek a szülők? Jó hír, hogy még a nem olvasó fiatalok is könnyen rákapathatók a könyvekre. Vajon hogyan? ","shortLead":"Még nem elitkulturális tevékenység az olvasás Magyarországon, de már nem vagyunk messze ettől – állítja Gombos Péter...","id":"20250606_hvg-nincs-mese-kell-mese-gombos-peter-olvasaskutato-olvasas-kutyuzes-melyolvasas-gyerekek-fiatalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d198ba42-46d7-4832-bea0-e68ba98f0ac7.jpg","index":0,"item":"a93f1e1a-b87e-45c9-a3cd-0b4426f00663","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-nincs-mese-kell-mese-gombos-peter-olvasaskutato-olvasas-kutyuzes-melyolvasas-gyerekek-fiatalok","timestamp":"2025. június. 06. 20:05","title":"Ha a magyarok szövegértési képessége elérné a finnországit, nagyon nagy mértékben nőne a GDP-nk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor kormányközeli emberek luxus életviteléről kérdezték. Az urizálás nem most kezdődött, egyedül méregdrága táskákból egy hosszú idővonalat lehet felrajzolni, amit a Duma Aktuál csapata, pontosabban Ceglédi Zoltán meg is tett. Árpád fejedelemig persze nem lehet visszamenni, csak Habony Árpádig, akinek sokszázezres Gucci-táskáját éppen a szociális megszorítások ellen tüntető aktivisták előtt lóbálta. Kész szerencse, hogy nem maradt a villamoson, ahogyan Orbán Ráhel mai árfolyamon számolva 19 milliós Hermès-táskája sem. Ez KAP-nél kiverte a biztosítékot, és a java csak ezután jött. ","shortLead":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor...","id":"20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d.jpg","index":0,"item":"c287501c-baef-4cb6-a0cb-51afca37c029","keywords":null,"link":"/360/20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","timestamp":"2025. június. 07. 19:30","title":"„120 millió forintból egy egész falut kapok” – a kormányközeli luxustáskák története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"549cc4c7-3a47-48b1-a12c-f50189834fd8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hadházy Ákos újabb képeket osztott meg a NER mindennapi luxizásáról, ezúttal a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel milliós dizájner táskáiról.","shortLead":"Hadházy Ákos újabb képeket osztott meg a NER mindennapi luxizásáról, ezúttal a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel...","id":"20250607_Orban-Rahel-es-Vasvari-Vivien-17-millios-Chanel-taskaval-fotozkodtak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/549cc4c7-3a47-48b1-a12c-f50189834fd8.jpg","index":0,"item":"ea944419-02e1-4a80-88e9-7243aef6e293","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Orban-Rahel-es-Vasvari-Vivien-17-millios-Chanel-taskaval-fotozkodtak","timestamp":"2025. június. 07. 11:48","title":"Orbán Ráhel és Vasvári Vivien 1,7 milliós Chanel táskával fotózkodtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fff9136-0af8-4fb7-8db8-602ec06be8bc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Útközbeni kormányzati információval akartak visszavágni a fővárosnak.","shortLead":"Útközbeni kormányzati információval akartak visszavágni a fővárosnak.","id":"20250606_budapest-bkk-leallas-mav-utastajekoztatas-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fff9136-0af8-4fb7-8db8-602ec06be8bc.jpg","index":0,"item":"a5537cc6-e6bf-45f5-b2a7-50ec91f5dd02","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_budapest-bkk-leallas-mav-utastajekoztatas-kormany","timestamp":"2025. június. 06. 14:49","title":"A BKK-stop napján a MÁV arról tájékoztatta az elővárosi vonatok utasait, hogy rájuk most is lehet számítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fece6618-0286-4ad6-bc65-b36f4a17489d","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"A Megoldás Mozgalom, amely most nyilvánosságra hozta a párttörvény szerinti beszámolóját, szinte kizárólag alapítója, Gattyán György pénzéből működik.","shortLead":"A Megoldás Mozgalom, amely most nyilvánosságra hozta a párttörvény szerinti beszámolóját, szinte kizárólag alapítója...","id":"20250607_Nyereseges-lett-Gattyan-partja-de-a-milliardos-tobb-mint-felmilliardot-bukott-rajta-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fece6618-0286-4ad6-bc65-b36f4a17489d.jpg","index":0,"item":"be884c89-0602-47c6-94f9-bd5096928d4e","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Nyereseges-lett-Gattyan-partja-de-a-milliardos-tobb-mint-felmilliardot-bukott-rajta-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 09:31","title":"Papíron nyereséges lett Gattyán pártja, de több mint félmilliárdot bukott rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5aee10c8-294f-4bc9-9849-225ad0a7c5d1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rokonaival horgászott és sütögetett a parton, akkor merült el, amikor bement a vízbe. A Pest megyei Kutató Mentők keresik.","shortLead":"A rokonaival horgászott és sütögetett a parton, akkor merült el, amikor bement a vízbe. A Pest megyei Kutató Mentők...","id":"20250607_Eltunt-a-Dunaban-egy-27-eves-ferfi-Domosnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5aee10c8-294f-4bc9-9849-225ad0a7c5d1.jpg","index":0,"item":"1caa9bf7-52e4-4b07-b22a-5b58d98e8570","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Eltunt-a-Dunaban-egy-27-eves-ferfi-Domosnel","timestamp":"2025. június. 07. 20:15","title":"Eltűnt a Dunában egy 27 éves férfi Dömösnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb78be5b-d4aa-49eb-b28b-89f242951eb1","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Egy kisteherautó és egy személygépkocsi ütközött össze a 6-os főúton Dunaszentgyörgy és Tolna között szombaton délelőtt, a szakaszon a helyszínelés idejére teljes útlezárást rendeltek el.","shortLead":"Egy kisteherautó és egy személygépkocsi ütközött össze a 6-os főúton Dunaszentgyörgy és Tolna között szombaton...","id":"20250607_Baleset-miatt-teljes-utzar-van-a-6-os-fouton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb78be5b-d4aa-49eb-b28b-89f242951eb1.jpg","index":0,"item":"66de7b13-7a05-4ab6-bef5-d2d62401f01b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_Baleset-miatt-teljes-utzar-van-a-6-os-fouton","timestamp":"2025. június. 07. 11:57","title":"Baleset miatt teljes útzár van a 6-os főúton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff8ad027-7647-4953-8e20-abc991145d41","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Itt van azon gyógyszerek listája, amelyek árát, ha minden igaz, a tavaly december végi árszinten.„önként” befagyasztanák a gyógyszerpiaci szereplők ","shortLead":"Itt van azon gyógyszerek listája, amelyek árát, ha minden igaz, a tavaly december végi árszinten.„önként”...","id":"20250606_gyogyszerek-artsopja-arbefagyasztas-orvossagok-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff8ad027-7647-4953-8e20-abc991145d41.jpg","index":0,"item":"961d5597-c205-4b95-992e-ef6fa2d475c2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_gyogyszerek-artsopja-arbefagyasztas-orvossagok-nagy-marton","timestamp":"2025. június. 06. 08:54","title":"A fájdalomcsillapítóktól a körömlakkon át a végbélkenőcsig – kiszivárgott Nagy Márton árbefagyasztós gyógyszerlistája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elég sok autót vezettem már, V6-os, V8-as, V10-es motorral, biturbósakat...
Stiller Ákos
Elég sok autót vezettem már, V6-os, V8-as, V10-es motorral, biturbósakat, nyomatékkirályokat, gyári sportszériákat. Azokhoz képest ez a „mezei autó”, az FRX vezetése elmondhatatlanul jobb, a különbséget fényévekben mérik. FRX – mintha egy sportmotorról beszélnénk. Az is, csak éppen négy kereke van és családi köntösbe öltöztették. A családi autózáshoz a biztonság kedvéért, zacskókat készítsünk be. Felkavaró a kocsi.
Ötvenszériás egyedi tuningautó első példányába ülni borzongató érzés. A Seat hazai márkaképviselet álmai és elképzelései váltak valósággá a márkával korábban is együttműködő (lásd Monster-tesztünket) O.CT tuningműhelyben (FRX-extrák: karbon motorburkolat, turbónyomás szabályozó szelep, KW ültetőrugó, H&R nyomtávszélesítő, levegőszűrő kit).
Stiller Ákos
Hogy hány lóerős? Erre a kérdésre mindenki mosolyog a hazai Seat háza táján. Elégedjünk meg annyival, hogy több mint 200 lovas – hallottuk a típus bemutatóján. Azóta vezettem 200 lovas Leon FR-t, 240 lovas Leon Cuprát és FRX-et is. Tagadni nem érdemes, az FRX a legdurvább, a Cupra 240 lóerején is jócskán túltesz, legalábbis érzésre. Én 250-260 közötti becsülöm az erejét, az S3-ban végül is 265 lovat préseltek ki a gyári szakemberek ebből a kétliteres turbómotorból, a Leon Szuperkupában 300 lónál is többet.
Stiller Ákos
A Seat és az O.CT több tuningvariációt is kipróbált, mielőtt az autót készre faragták. Készült 270 lóerős változat is. Bár lehet, hogy ez is az. Ki tudja? Mindenesetre baromira jól megy. Fizetnék annak a cégnek, ahol ilyenek a cégautók. A kormány és az ültetett futómű extrém futamokat tesz lehetővé, a 3,5 centis ültetés nagyon látványos. Távolról nézve hatalmas sportkupénak tűnik a sárga veszedelem. A Cupránál jóval marconább. Ez egyrészt a 35 millimétert ültető KW rugószettnek köszönhető, másrészt a hátsó kerékagyakra felszerelt két 15 milliméteres nyomtávszélesítő tárcsának (H&R kit) – 30 milliméterrel nőtt hátul a nyomtáv. Az autó stabil, pontosan reagál a gyors kormánymozdulatokra, jól rugózik. A futómű üt, ha egy fűszálon áthajtunk, azt is megérezzük. Ez a sportosság ára, ezt szeretem. Versenypályává alakítja a várost, és ehhez nem kell száguldozni. A folyamatosan átélt 0-ról 70-re gyorsítás elég egy városi orgazmushoz, országúton is csak ennek duplájával mentem maximum. Nem a végsebesség számít itt, hanem az állandó megindulás, hátbavágás. Az autót előttem próbálók versenypályán is megfutatták az autót: a 18 hüvelykes Pirelli PZero Rosso 225/40-es gumik elöl simára koptak.
[[ Oldaltörés: Ez az autó él ]]
Stiller Ákos
A váltóutat lerövidítették, szokni kell a kapcsolgatást. A hang és látvány mellett a vezetési élmény is kijár az FRX sofőrjének: a motor 1700/perc fordulattól húz, 4000 körül a gyorsulás hatványozódik, nincs rántás, csak erőteljes vonóerő. A töltés stabilizálása által gázérzékenyebb a motor, a szériánál jobb a gázreakciója, nem dobja el a nyomást, ha toljuk neki, sistereg, ha meg hirtelen levesszük a pedálról a lábunk, akkor sziszegve távozik a turbónyomás. A különleges levegőszívó-szűrőn keresztül turbinaszerűen, spirálosan sűrítve áramoltatják az égéstérbe a levegőt, ettől ilyen szenzációs a hangélmény, az amerikai turbónyomás-szabályzó szelep minden pénzt megér.
A kormány és az ülések az FR-szériából ismertek, a belső berendezés szintén, az extrák is adottak: ülésfűtés, automatikus klíma, tempomat, mp3-as zenelejátszó, Bluetooth-os telefon előkészítés, kanyarkövető xenon-fényszórók, alumínium betétek stb. Ezekre kár is szó fecsérelni. Tuningautóhoz képest gyenge a zene a kocsiban, a gyári mp3-as nem szól túl jól, átlagos.
Stiller Ákos
Beszéljünk a lényegről: ez az autó él, de hogyan él! Hangosan, jóízűen, izgalmasan. Hörög és sziszeg, sistereg és fütyül – nem lehet mellette megfordulás nélkül elmenni. Olyan, mint a legjobb csaj az utcán. Csak ebben az esetben nem a srác füttyent a nice girl után, hanem az FRX süvít olyant, hogy eláll az utca lélegzete. Látni lehet magunk mögött a kondenzcsíkot, felsírnak az utcában a gyerekek.
Gyári szándékok szerint, ha valaki nem szán 7,2 milliót egy izomautóra, de szeretné minden nap átélni a Cupra nyújtotta extrém vezetési élményt, annak ajánlott az FRX. De nagyon. Leültetve, nyomtávszélesítéssel, turbónyomás-szabályzó szeleppel, sportlégszűrővel csupán 300 ezer forinttal drágább egy benzines FR-változatnál: 6,790 millió forint. A megnövelt teljesítményhez fokozott fogyasztás társul, kétszer is teletankoltam a kocsit, mindkétszer 10,3 literes átlagfogyasztást mértem száz kilométerenként. B. Cs.