szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miután a Tata bemutatta a Nano alacsony árkategóriás autót, az Opel is bejelentette, hogy gondolkozik egy kedvező árú modell gyártásán. Ez olcsó motorkerékpár komponensekre épülne -, nyilatkozta az Opel-vezér Hans Demant a német auto-motor und sport magazinnak.

- A városi autók kategóriában új utakra térünk, mivel itt a hagyományos fejlesztési eljárások kevésbé célravezetők. Ezért megvizsgáljuk egy a motorkerékpárhoz hasonló igényes hajtóegység lehetőségét farmotoros megoldással -, nyilatkozta Demant. Az Opel ezt nem egyedül fejlesztené. Arra a kérdésre, hogy kivel, Demant azt válaszolta, hogy egy robogó- vagy motorkerékpár gyártóval, például valamelyik ázsiai céggel. Ezek a megfontolások még a tárgyalási és ellenőrzési fázisban vannak.

A döntés előreláthatólag jövőre születik meg. Az Opel városi autója a következő évtized járműve lesz, 8000 eurós árával egyértelműen az Agila alatt pozícionálható a piacon – és még Opel szén-dioxid-átlagára is pozitív hatással lenne.

Az Opel a kisautó mellett a SUV-szegmensben is tervez új autókat, az Antaranál kisebb terepjárókat. Demant beharangozta a sikeres Corsa modell utódját is, mégpedig összkerekes változatban is. A gyártásra legalkalmasabb helynek a Belgiumban található Opel-gyár a legesélyesebb, mivel ott 2009 végén megszűnik az Astra előállítása. Döntés jövőre.
Hibrid megoldásokat is fejleszt az Opel. Belépő modellként az Antara jön szóba, ugyanis az Antara testvérmodellje, az amerikai piacra gyártott Saturn Vue felépítésben már erre alkalmas lenne. A gyenge dollár árfolyam kedvező export lehetőségeket kínál. Az Opel 2009-ben egy kedvező mikrohibrid megoldást is piacra dob, ami egy start-stop rendszernek felel meg.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Opel-szag, nagy motor, kis erő

Állítólag sokat dolgoztak a német mérnökök, hogy opelesítsék a koreai Captiva édes testvérét. A műtét sikerült, a kocsinak valóban Opel szaga van, de nagy benzines motorja nem győzött meg. 150 lovas dízelben az igazi.

hvg.hu Autó

Opel GT: szupersportkocsi melósoknak

Lehet, hogy van erősebb, gyorsabb és drágább autó, de ennél feltűnőbb kevés fut a magyar utakon. Teszteltük a feltámasztott legendát.

hvg.hu Autó

Zsebrakéta az Opeltől

Egyszerre tisztelik és fikázzák a kívülállók a kis vadmalacot, de aki egyszer beül és tol neki pár izmos kilométert, soha nem felejti el az élményt.