Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4445efd0-e1a0-4f7d-bed9-24309cc5ff72","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy salátatörvényben adnának újabb alapot a rendeleti kormányzáshoz.","shortLead":"Egy salátatörvényben adnának újabb alapot a rendeleti kormányzáshoz.","id":"20250420_Kozmunka-meghosszabbitasa-kozfoglalkoztatas-salatatorveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4445efd0-e1a0-4f7d-bed9-24309cc5ff72.jpg","index":0,"item":"52bd2b6b-1870-457a-9ecb-4df105a5fcb0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250420_Kozmunka-meghosszabbitasa-kozfoglalkoztatas-salatatorveny","timestamp":"2025. április. 20. 16:26","title":"Mostantól az Orbán-kormány dönthetné el, meddig lehet közmunkát végezni és mennyiért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem tagjai egy bűnbandának.","shortLead":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem...","id":"20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15.jpg","index":0,"item":"8b6a0005-d0ab-498c-b041-2be811cf9da7","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","timestamp":"2025. április. 19. 15:50","title":"Felfüggesztette az amerikai legfelsőbb bíróság a venezuelaiak kitoloncolását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"513638b4-849d-46bf-a8d3-53ae99f19100","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Putyin egynapos tűzszünete legfeljebb a szokásosnál kevesebb támadást jelent.","shortLead":"Putyin egynapos tűzszünete legfeljebb a szokásosnál kevesebb támadást jelent.","id":"20250420_Ukrajnai-haboru-husveti-tuzszunet-Putyin-Zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/513638b4-849d-46bf-a8d3-53ae99f19100.jpg","index":0,"item":"2d7bdbaa-58fa-4039-81be-310f49008b7b","keywords":null,"link":"/vilag/20250420_Ukrajnai-haboru-husveti-tuzszunet-Putyin-Zelenszkij","timestamp":"2025. április. 20. 14:35","title":"A Kreml szerint ezerszer sértették meg a tűzszünetet az ukránok, de ők sem rakták le a fegyvert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0b18572-9ff8-40d7-a1ea-8680b6e70fe5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Változékony időjárás húsvét után. ","shortLead":"Változékony időjárás húsvét után. ","id":"20250420_Jovo-het-idojaras-husvet-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0b18572-9ff8-40d7-a1ea-8680b6e70fe5.jpg","index":0,"item":"39fbe116-9611-4441-b252-8927350a7a08","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Jovo-het-idojaras-husvet-utan","timestamp":"2025. április. 20. 14:04","title":"Jövő hét hétfőn még 27, vasárnap már csak 17 fok lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cef951e7-1895-43ee-9153-f1c5d108d08d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Nairobi közelében lévő nemzeti parkból szabadon járhatnak ki a vadállatok, de emberre ritkán támadnak.","shortLead":"A Nairobi közelében lévő nemzeti parkból szabadon járhatnak ki a vadállatok, de emberre ritkán támadnak.","id":"20250420_Kenya-Nairobi-oroszlan-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cef951e7-1895-43ee-9153-f1c5d108d08d.jpg","index":0,"item":"ee63dad4-5536-4c33-9ddf-053be6c0d7a8","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Kenya-Nairobi-oroszlan-tamadas","timestamp":"2025. április. 20. 16:38","title":"Oroszlán marcangolt szét egy tizennégy éves lányt Kenyában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A következő héten már 855 millió forint lesz a főnyeremény.","shortLead":"A következő héten már 855 millió forint lesz a főnyeremény.","id":"20250420_Hatos-lotto-sorsolas-szerencsejatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52.jpg","index":0,"item":"a70a8667-aaa4-4e00-80cb-ff9313cc751d","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Hatos-lotto-sorsolas-szerencsejatek","timestamp":"2025. április. 20. 16:40","title":"Kisorsolták a hatos lottó nyerőszámait, 47-en örülhetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86319ccd-a87c-4e47-9afa-019a0a7248a1","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag.zhvg","description":"Sötétben kell indulni, sötétedésig maradni, csendben osonni, hogy a maga teljességében élhessük át a kék vércsék angolai világtalálkozóját. Nagy dumás spanyol fotósok, madárfelismerésben bajnok ornitológus, elképesztő tömegben nyüzsgő-vijjogó ragadozó madarak. Riport Mungo-külsőről, ahol a világ összes kék vércséje megfordul márciusban.","shortLead":"Sötétben kell indulni, sötétedésig maradni, csendben osonni, hogy a maga teljességében élhessük át a kék vércsék...","id":"20250420_kek-vercse-riport-vedett-madar-angola-huambo-bailundo-mungo-falcopolis-okoturizmus-fotoszafari-mme-termeszetvedelem-madarvedelem-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86319ccd-a87c-4e47-9afa-019a0a7248a1.jpg","index":0,"item":"460c3be8-05ff-4123-abd3-130cc34f00a7","keywords":null,"link":"/zhvg/20250420_kek-vercse-riport-vedett-madar-angola-huambo-bailundo-mungo-falcopolis-okoturizmus-fotoszafari-mme-termeszetvedelem-madarvedelem-ebx","timestamp":"2025. április. 20. 17:30","title":"Madarak látóhatártól látóhatárig – kékvércseszemlén voltunk Angolában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cc8f377-ddf5-442d-b115-c4771228a4b8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Ferenc pápa nagy focidrukker volt, az olasz bajnokságban pedig úgy róják le tiszteletüket, hogy elhalasztják az összes húsvéthétfőre kiírt meccset.","shortLead":"Ferenc pápa nagy focidrukker volt, az olasz bajnokságban pedig úgy róják le tiszteletüket, hogy elhalasztják az összes...","id":"20250421_Elhalasztottak-minden-hetfoi-bajnoki-focimeccset-az-olaszok-mert-meghalt-Ferenc-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cc8f377-ddf5-442d-b115-c4771228a4b8.jpg","index":0,"item":"2eedb1bd-c38a-4447-ad71-8dce00728afb","keywords":null,"link":"/sport/20250421_Elhalasztottak-minden-hetfoi-bajnoki-focimeccset-az-olaszok-mert-meghalt-Ferenc-papa","timestamp":"2025. április. 21. 13:47","title":"Ferenc pápa halála miatt elhalasztottak minden hétfői bajnoki focimeccset az olaszok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fabia Combi: kettő az egyben - a konyhafőnök ajánlata
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A benzinessel kezdtem a tesztet.
am
A benzinessel kezdtem a tesztet. Érdekes módon az első indításra dízeles morgás jött a csehek közepes Otto-motorjából. A hangos motor elcsendesedik, ha kellőképen bemelegedett, üzemi hőmérsékleten hangtalan, erős gyorsításkor erőltetetten zajos. Az 1,2-es háromhengereshez még nem volt szerencsém, igaz nem is vagyok kíváncsi rá, félek, hogy nem tetszene.
Az egynégyes 16 szelepes erőforrás nem a dinamizmusáról és a lendületéről híres, hanem inkább a tartósságáról és a takarékosságáról. Bár ez utóbbi viszonylagos, mert, mint az a későbbiekben kiderül, többet kért a kútnál, mint amennyire számítottam.
am
Ezzel szemben a dízel felettébb takarékos volt, de durva dízelhangja végig nagyon zavart. Az erősebbik háromhengeres 80 lóerőt mozgósított, de inkább nem kértem meg rá, a hangorkán elnyomta az utólag beépített Sony magnó minden próbálkozását, hogy hallhatóan adja a rádióműsort. Kigyorsításoknál azonban érezni lehetett nyomatékfölényét, ebben az összevetésben a hat lóerő differencia nem képes versenyezni a 63 Newtonméterrel. A dízel nyomaték-maximumát már 2200-as fordulaton leadja, a benzinest 3800-as fordulatig kell pörgetni. Ötösben előnyben van a benzines, alacsonyabb fordulaton is rázásmentesen fut, a dízel a lassulást nem bírja, furcsa hangokat hallat és könyörög az alacsonyabb fokozatba kapcsolásért. Ha fokozott iramban haladunk befelé a hatos úton, valósággal a túlélésre játszunk, padlóig kell nyomni a gázt, a váltót pedig olyan ritmusban toljuk, mint egy pályaversenyen.
Lomhasága ellenére a Fabiát jó vezetni, áttekinthető, és ha lassan is közlekedünk vele, biztonságosan és magabiztosan célba visz. Ára skodásan magas, de szerencsére a hazai kereskedések akciózásainak révén ismét népautó lehet, bár az előző széria sikerét valószínűleg nem fogja megismételni. Nem azért, mert nem olyan jó autó, sőt: jobb és nagyobb, mint az elődje, az autópiac kínálata azonban bővült, sokan tudják már azt a minőséget, amit a Skodától megszokhattunk.
[[ Oldaltörés: A csomagtér bajnoka ]]
am
A beltér összeszerelése jó, az anyagok, a műanyagok puhák és minőségiek, kopogós felületekkel csak lent, a váltó körüli területen találkozunk. Praktikus az autó, bár tárolórekeszei kicsik, pohártartónk van elöl, a hátul ülők a nagy lábtér és a kényelmes ülések ellenére nincsenek jól kiszolgálva. A csomagtartó azonban mindenért kárpótol, az alapban 480 literes raktér a hátsó ülések ledöntésével 1460 literesre bővíthető. Jól pakolható és valóban tágas, ám a maximális pogyásztérért meg kell küzdenünk. Először is keserves tépkedés árán ki kell szednünk az ülésekből a fejtámlákat, majd ide-oda variálva a silány minőségű és eldolgozatlan üléslapokat előredöntve kapjuk meg a síknak nem nevezhető felületet. Ha a Roomsterben sikerült sík padlólapot kialakítani, itt vajon miért nem? A variálhatóságot és a kimagasló praktikusságot az egyterűbe koncentrálták a csehek.
De a számok magukért beszélnek, a Fabia kombi mindent visz. A Renault újdonsága, a Clio Grandtour 1277 literesre bővíthető, a Peugeot 207 SW pedig csupán 1258-ra, így nem csoda ha ez egyik német lap munkatársai 43 kólásrekeszt préseltek be a Skodába, míg a két franciába csak 37, illetve 40-et.
am
A pilótafülke ergonómikus, a kormány jó fogású, de nem túl pontos – két kézzel kell fogni -, a váltó hibátlan. A dízeles keménysége jobban tetszett, mint a benzinesé, bár mindkettő feszesen, pontosan kapcsolt minden helyzetben. Gyenge motorokról lévén szó, a hatodik fokozat nem hiányzott.
Az ülések egyszerűek, de kényelmesek, hátul hárman is beférnek. Sötétben is kellemes az autó beltere, ha lehet a kéttónusú, bézs-szürke változatban vegyék, sokkal barátságosabb, mint az egyszínű, vagy a fekete-szürke miliő. Automatikus világítás nem volt egyik tesztautóban sem, ezért fordulhatott elő, hogy 10 percig szellemautóként közlekedtem a Soroksári úton.
A futómű kicsit kemény, a rosszabb utakon eléggé dobál, viszont mivel magasépítésű, nem akadunk fel a padkákon, nem üt fel a kátyúkon. Kanyarban nem dől túlságosan, fekszi az utat, igaz vadulni nem lehet vele, 150 kilométer/óra fölött nyűgös, nem akar menni sem a benzines, sem a dízel.
A könyöktámasz fölösleges – csak mobiltartóként van értelme -, ha pihentetjük rajta kezünket, akkor nem tudunk normálisan váltani, a kéziféket pedig egyáltalán nem érjük el, extraként ne fizessünk érte. A dízel változatban ülésfűtés és tempomat kényeztetetett, az előbbi hasznosnak (és tüzesnek) bizonyult, az utóbbi fölösleges. Akkor inkább tolatóradart kérjünk, mert a kombi puttonyát szokni kell. Kisautós méreteivel női vezetők is megbarátkoznak. Feleségem mindkettőt vezette, a dízel szerinte komfortosabb, kényelmesebben vezethető, nőiesebb volt. Ezt nem tudom mire alapozta, én nagy különbséget nem éreztem a két változat között. A benzines inkább fiataloknak való, a lomha dízel az idősebb korosztály stílusához illik inkább.
am
A Fabia Combi négycsillagos töréstesztet ért el, alapban négy légzsák véd, van ABS és ASR (kipörgésgátló), az utóbbi nedves utakon, hóban, sárban történő elindulásnál tesz felbecsülhetetlen segítséget. Hiba viszont, hogy a biztonsági öv bekapcsolására nem figyelmeztet sem hang- sem fényjelzés.
Visszatérve a fenntartási költségekre elmondható, hogy a dráguló gázolaj ellenére, jobb választás a dízel, ha a takarékosság a fő szempont. Az egyik autó sem lépte túl még a 2000 kilométert - a bejáratós szakasz végén jártunk – ezzel is magyarázható, hogy az 500 kilométeres tesztút végén nyolc litert evett a benzines vegyes, főként városi használatban. Öngyulladós háromhengeres motorral 5,4 litert kért a kis kombi, száz kilométerenként tehát 750-800 forint a különbség, igaz a dízelhez sokkal drágábban jutunk hozzá, így a dízel/benzines vita eldöntése egyéni feladat. Biró Csongor
A maga közvetlenségével bármilyen helyzetben képes volt megragadni az emberek figyelmét, pápaságára mégis rányomta a bélyegét, hogy az egyház traumájából eredt.