Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"de256c8f-9ee5-4b6c-b493-0268d6726401","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az amerikai konkurenciát már korábban kóstolta.","shortLead":"Az amerikai konkurenciát már korábban kóstolta.","id":"20241128_Pachert-Balazs-Nagy-Istvan-agrarminiszter-Zord-Balogh-Levente-TikTok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de256c8f-9ee5-4b6c-b493-0268d6726401.jpg","index":0,"item":"4863188a-a392-49be-8a0a-c1d1566ba500","keywords":null,"link":"/elet/20241128_Pachert-Balazs-Nagy-Istvan-agrarminiszter-Zord-Balogh-Levente-TikTok","timestamp":"2024. november. 28. 10:38","title":"Balogh Levente és Pachert Balázs üdítőjét reklámozza az agrárminiszter a TikTokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfb27115-bb95-43e2-ba26-8fd0ca4a14d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik eddig esetleg túl gyengének találták a puttonyos M3-at.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik eddig esetleg túl gyengének találták a puttonyos M3-at.","id":"20241127_sportkombi-a-javabol-855-loeros-lett-a-bmw-m3-touring-manhart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfb27115-bb95-43e2-ba26-8fd0ca4a14d2.jpg","index":0,"item":"7df8d2f0-6fc3-4294-842d-05c98da4d3ed","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_sportkombi-a-javabol-855-loeros-lett-a-bmw-m3-touring-manhart","timestamp":"2024. november. 27. 07:21","title":"Sportkombi a javából: M5-öst reggelizik a 855 lóerős új BMW M3 Touring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e94160fe-4bf9-4dc6-b032-446b7bc0a6c3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Lenyúlták a rénszarvasokat és a mókusokat is.","shortLead":"Lenyúlták a rénszarvasokat és a mókusokat is.","id":"20241127_advent-lopas-fehervar-unnepi-fotopont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e94160fe-4bf9-4dc6-b032-446b7bc0a6c3.jpg","index":0,"item":"ac2a7237-2c39-455c-bf96-bb326034aa79","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_advent-lopas-fehervar-unnepi-fotopont","timestamp":"2024. november. 27. 08:33","title":"Még el sem kezdődött az advent, de már szétlopták a fehérvári ünnepi fotópontot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7095b8a-06f8-4845-9ce8-a517d179a93c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A Madách-kapu műemléki védelem alatt áll, az alatta lévő járda pedig közterület.","shortLead":"A Madách-kapu műemléki védelem alatt áll, az alatta lévő járda pedig közterület.","id":"20241127_madach-ter-jarda-terasz-elbontas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7095b8a-06f8-4845-9ce8-a517d179a93c.jpg","index":0,"item":"e28d08c4-fd88-4082-b1d4-3af42c37acf7","keywords":null,"link":"/ingatlan/20241127_madach-ter-jarda-terasz-elbontas","timestamp":"2024. november. 27. 11:25","title":"Elbontották a járdákat elfoglaló teraszokat a Madách téren, de maradtak kérdőjelek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"027037b5-e02b-4c82-81d5-a78e4175589c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy iskolaépület miatt zajlott birtokvédelmi per, amelyet az egyház szeretett volna teljes egészében megszerezni.","shortLead":"Egy iskolaépület miatt zajlott birtokvédelmi per, amelyet az egyház szeretett volna teljes egészében megszerezni.","id":"20241127_hodmezovasarhely-reformatus-iskola-birtokvedelmi-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/027037b5-e02b-4c82-81d5-a78e4175589c.jpg","index":0,"item":"345638c2-f987-4315-95d2-2c3831aaaff8","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_hodmezovasarhely-reformatus-iskola-birtokvedelmi-per","timestamp":"2024. november. 27. 14:21","title":"Zárcsere-gate: első fokon nyert a hódmezővásárhelyi önkormányzat a református egyházközséggel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"893fa7c0-8d67-4ea2-9cab-47befa7ba476","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Tényleg bármit el lehet adni az embereknek azzal, hogy a múltra emlékeztetjük őket – de nem csak tárgyakat, hanem gazdaságpolitikát is. A nosztalgia gazdaságát kutatók bemutatták, hogy minél szegényebb valaki, annál szebbnek hiszi a múltat, hogy a kollektív stresszhelyzetben jobban eltűrjük a drágulást, de még azt is, hogy ötvenéves gazdasági tévhitek tudják alakítani a politikát.","shortLead":"Tényleg bármit el lehet adni az embereknek azzal, hogy a múltra emlékeztetjük őket – de nem csak tárgyakat, hanem...","id":"20241127_egy-masik-kozgazdasag-nosztalgia-mult-emlek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/893fa7c0-8d67-4ea2-9cab-47befa7ba476.jpg","index":0,"item":"1b08c2f9-ccff-4b5e-8c90-422bca8d4274","keywords":null,"link":"/360/20241127_egy-masik-kozgazdasag-nosztalgia-mult-emlek","timestamp":"2024. november. 27. 09:30","title":"Négy szó, amivel elképesztő károkat lehet okozni: régen minden jobb volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe5b9f0d-b7f8-4347-a09d-2b611cbd76a9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Eredetileg 2025-ben indította volna útnak a NASA a Dragonfly-projektet, ezt azonban a költségvetés megnyirbálása miatt el kellett halasztani. Most úgy tűnik, megvan az új indítási dátum.","shortLead":"Eredetileg 2025-ben indította volna útnak a NASA a Dragonfly-projektet, ezt azonban a költségvetés megnyirbálása miatt...","id":"20241127_nasa-dragonfly-szaturnusz-holdja-titan-spacex","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe5b9f0d-b7f8-4347-a09d-2b611cbd76a9.jpg","index":0,"item":"0ad2db2a-92fe-4eb5-a1f3-f5dbf3026c3a","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_nasa-dragonfly-szaturnusz-holdja-titan-spacex","timestamp":"2024. november. 27. 18:03","title":"2028-ban elindít egy rakétát a SpaceX, és ami utána jön, az mindennél fontosabb lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c14017cf-cf95-4072-ac3d-e1b0e892af12","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A forduló rangadóján a Bayern München legyőzte a Paris Saint-Germaint.","shortLead":"A forduló rangadóján a Bayern München legyőzte a Paris Saint-Germaint.","id":"20241127_bl-leipzig-manchester-city-feyenoord-psg-internazionale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c14017cf-cf95-4072-ac3d-e1b0e892af12.jpg","index":0,"item":"b385835f-2a9a-478f-85eb-f66015d142e7","keywords":null,"link":"/sport/20241127_bl-leipzig-manchester-city-feyenoord-psg-internazionale","timestamp":"2024. november. 27. 05:19","title":"BL: Milánóban is kikapott a Leipzig, a Manchester City nem bírt a Feyenoorddal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az E-osztály utolsó maradt a sorban, már ami a megújulást illeti.
Az E-osztály utolsó maradt a sorban, már ami a megújulást illeti. Az R-osztályon kívül kevés duplaoptikás maradt a stuttgartiak kínálatában. A 420-ast ezért egy jóízű hattyúdalnak is tekinthetjük, hisz német újságok már fellebentették az utódról a fátylat. Ideje volt, kissé túl öreguras már. Persze, nem ezzel a mocival.
am
am
Az E-osztály fejedelmi belsőt kínál, egyetlen baja a kávészínű műszerfal, amely kölcsönhatásban a zöldes fabetétekkel és a bézs bőrgarnitúrával kevésbé prémium, de inkább giccses hatást keltett.
A bizarr beltér ugyanakkor végtelenül kényelmes és ésszerűen praktikus. Dízel csúcsmodellről lévén szó, tesztautóm dúskált a földi jókban: az ülésfűtést ülésszellőztetés tette komfortosabbá, a klíma háromzónás, ülésfűtés hátul is van, a bi-Xenon fényszórókat kanyarba bevilágító ködlámpák egészítik ki. A navigációs rendszert azonban a DVD-lemez, a beépített telefont a Bluetooth-kapcsolat hiányában nem lehetett használni. Ám ezeknél sokkal komolyabb kütyük is voltak az autóban, és most nem a tökéletesen hátra szabott, minden ízében irányítható komfortülésekre gondoltam.
Airmatic
A részben aktív szabályozású AIRMATIC DC (kettős szabályozású) légrugózás kisimítja a legtöbb útegyenetlenséget. Az elektronika négy különböző lengéscsillapítási fokozatot kínál . Rossz minőségű útfelületen megközelítőleg 25 milliméterrel megnövelheti a karosszéria magasságát. Ha hosszabb ideig hozzávetőlegesen 80 kilométer/óra fölötti sebességgel halad, vagy átlépi a 120 kilométer/órát, akkor automatikusan visszaáll a normális szint. Az ADS II adaptív lengéscsillapító rendszer kanyarodáskor automatikusan csökkenti a karosszéria dőlését, és ezzel fokozza a vezetési élményt. Ha az érzékelők észlelik a sportos vezetési stílust, akkor a felfüggesztés kényelmes alapbeállítása automatikusan feszesebbre változik. A rendszer teljes körű, automatikus szintszabályozással is rendelkezik, amely teljes terhelés esetén is gondoskodik a gyakorlatilag állandó szabad magasságról, és stabilabbá, dinamikusabbá teszi a kanyarodást. Nagy sebességnél a karosszéria automatikusan lesüllyed, hogy csökkenjen a dőlés és a bólintás mértéke.
Az autót Airmatic rugózással szerelték (szériában), a sofőr gombnyomásra varázsolhat sportos, nagyon sportos és kényelmes futóművet. A váltás villámgyors, igaz a két sportos fokozat között nem észleltem nagy különbséget. Alapvetően a Sport 1 fokozatot használtam (akárcsak otthon), ritkán persze átkapcsoltam a Sport 2-re, ám nagy változás nem történt. De még Sport 2-ben sem ütnek nagyot a kátyúk, a fekvőrendőrön pedig áthintázik az autó. Ebből a Comfort fokozatban semmit nem érzünk. Egy lakótelepen kipróbáltam, oda-vissza szambáztam a Mergával, a lakók nem kis félelmére.
A légrugózásnak a sportos érzés ígéretén túl van még egy nagy haszna: padka mellett, vagy nagyon rossz úton egy másik gombbal jelentősen megnövelhetjük az autó hasmagasságát, így nem verjük oda az alját, a küszöböt vagy a lökhárítót.
am
[[ Oldaltörés: Nohabként húz ]]
A váltó maradt a régi hatsebességes. A rendszer leggyengébb pontja ez, a motor bődületes erejéhez nem passzol, nem vált időben vissza, így mindig mérgesnek tűnik az autó. Rugalmatlansága városban zavaró, hosszú, Európát átszelő utazáskor fel sem tűnik. A motorindító gomb a váltó fején helyezkedik el, egy ujjal életre kelthetjük a behemót trollt.
am
am
Itt az ideje, hogy a lényegről is szó essék. A 4 literes V8-as dízelmotor ugyanis mestermunka, és ahogy dolgozik, az leírhatatlan. Ekkora erővel ritkán van dolga az embernek. Hozzászokni nem lehet. Az hogy háromszáz lóerő, még hagyján, de a 730 Nm-es nyomatékot ésszel feldolgozni nehéz. Brutálisan gyorsul, eszeveszetten indul, uralni nem könnyű. Nem az autót, hanem magunkat nehéz, valójában le nem venném a lábam a gázról, annyira vadító érzés. Nem lehet átérezni a százas sprintet, akárhányszor ránéztem a kilométerórára, mindig már 120-nál jártunk és fékezni kellett. Nem egyszerűen hátba vág gyorsításkor, hanem Van Damme módjára belerúg az emberbe, a kormányba kapaszkodni kell, annál is inkább, mert normális gázfröccsel nem lehet kulturáltan elindulni. Folyamatosan riszálja a fenekét, az ESP visszajelzője állandóan ég, csupa izgalom a közlekedés. Ezen a ponton ellentmond a létezésének az E420 CDI. Ára, minősége, presztízse nem a huszonéves vásárlókat célozza meg, nehezen hiszem, hogy meglett üzletemberek, állami vezetők, gazdag nyugdíjasok sikongva élvezkednének egy-egy burnoutos elindulásnál a piros lámpától.
am
A gázpedál kemény, valószínűleg azért, nehogy megfeledkezzen a sofőr a pacikról és az első kanyarban fejre álljon. A fékek határozottak, a futómű minden állásában kiváló. Meglepetés volt a korábbi teszt-Mercikhez képest, hogy a hátsó ülés osztottan dönthető, ki is próbáltam, majdnem sík a padlólap.
am
A tesztautón nem volt típusjelzés, kályhacsövet sem dugtak a farába, így senki nem láthatta, mit tud valójában ez a fekete szörnyeteg. Egy 320CDI-s taxis kollégának fájt, ahogy az egyik lámpánál ásítva otthagytam, a másodikra összeszedte magát és tartotta a ritmust. Az az igazság, hogy ő jár jobban, a 320 CDI ésszerűbb, olcsóbb és takarékosabb megoldás. Városban, dugóban kínlódás a 420-as. Igaz, a V8-as hörgése utánozhatatlan. Amíg nálam volt, végig azon gondolkodtam, miért is kell valakinek, S-osztály vagy Maybach? Az E-osztály minden igényre jó.
A benzinkútnál elmaradt a meglepetés, a mozdony a négyszáz kilométeres tesztút során 11,7 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként főleg városi használatban.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Mercedes-Benz E 420 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
3996
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
314 lóerő 3600-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
730 Nm 2200-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2854
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4856/1822/1499
Csomagtér
530 liter
Saját tömeg (kg)
1910
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
6,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
13,2
Országúti
7,0
Vegyes
9,3
Tesztfogyasztás
11,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
246
ÁRA
Az autó alapára 19,396 millió forint, a tesztelt autó ára kb. 23 millió forint
Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.