Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7c3d4db0-f3c3-4234-81d9-89b9091193c4","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"A Fradi elnöke elégedetlenségének adott hangot amiatt is, hogy klubja vezetőségével senki nem egyeztetett, mielőtt a döntés megszületett volna.","shortLead":"A Fradi elnöke elégedetlenségének adott hangot amiatt is, hogy klubja vezetőségével senki nem egyeztetett, mielőtt...","id":"20250509_mlsz-kozgyules-szabalyvaltoztatas-magyar-szabaly-csanyi-sandor-kubatov-gabor-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c3d4db0-f3c3-4234-81d9-89b9091193c4.jpg","index":0,"item":"d20f2f92-3ac9-479b-b285-0b86e60bc8f9","keywords":null,"link":"/sport/20250509_mlsz-kozgyules-szabalyvaltoztatas-magyar-szabaly-csanyi-sandor-kubatov-gabor-orban-viktor","timestamp":"2025. május. 09. 15:06","title":"Kubatov Gábor kifakadt az MLSZ döntése miatt: A legnagyobb ostobaság, amit az elmúlt 14 évben láttam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","shortLead":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","id":"20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0.jpg","index":0,"item":"f47bd76b-85cd-40ab-86d4-4f6731550a0b","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","timestamp":"2025. május. 09. 20:50","title":"Egy pilóta összecseréltre a kezeit a kifutópályán, emiatt kigyulladt egy Vancouverbe tartó brit repülőgép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c15da10-b368-411f-a5de-4ee7286a4884","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Sajtóhírek szerint a spanyol edző a Real Madridhoz tart.","shortLead":"Sajtóhírek szerint a spanyol edző a Real Madridhoz tart.","id":"20250509_labdarugas-bundesliga-bayer-leverkusen-xabi-alonso-tavozas-real-madrid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c15da10-b368-411f-a5de-4ee7286a4884.jpg","index":0,"item":"12a8d967-7ac5-4e31-ab09-5d85babf8f20","keywords":null,"link":"/sport/20250509_labdarugas-bundesliga-bayer-leverkusen-xabi-alonso-tavozas-real-madrid","timestamp":"2025. május. 09. 15:46","title":"Xabi Alonso bejelentette, hogy távozik a Bayer Leverkusentől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A bíboros ugyanakkor úgy véli, XIV. Leó személye kapocs lehet Észak- és Dél-Amerika között.","shortLead":"A bíboros ugyanakkor úgy véli, XIV. Leó személye kapocs lehet Észak- és Dél-Amerika között.","id":"20250509_papa-papavalasztas-robert-prevost-xiv-leo-erdo-peter-biboros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700.jpg","index":0,"item":"33c4fbed-5571-4d36-9864-c682c060e9e0","keywords":null,"link":"/elet/20250509_papa-papavalasztas-robert-prevost-xiv-leo-erdo-peter-biboros","timestamp":"2025. május. 09. 20:33","title":"Erdő Péter szerint nem az állampolgársága miatt választották pápává Robert Prevostot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07e07db3-c68e-448a-87a2-52af113d2984","c_author":"HVG","category":"360","description":"Bár a házasságnak többféle, kutatások által is megerősített egészségügyi előnye van, egy lengyel vizsgálat egy kellemetlenebb mellékhatásra derített fényt. Úgy tűnik, a hivatalossá tett együttélés kimutatható mértékben növeli a túlsúly kockázatát, azonban nem mindkét félnél egyformán: a férfiaknak van nagyobb kitettségük.","shortLead":"Bár a házasságnak többféle, kutatások által is megerősített egészségügyi előnye van, egy lengyel vizsgálat...","id":"20250509_hvg-elhizas-ferfiak-hazassag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07e07db3-c68e-448a-87a2-52af113d2984.jpg","index":0,"item":"a2cbf045-be5d-4c50-8375-9277796c0384","keywords":null,"link":"/360/20250509_hvg-elhizas-ferfiak-hazassag","timestamp":"2025. május. 09. 16:15","title":"Egyre több adat támasztja alá: híznak a férfiak a házasságban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b279c207-1263-416d-ba73-338621742876","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Különben az fog történni szerinte, mint a harmincas évek végén.","shortLead":"Különben az fog történni szerinte, mint a harmincas évek végén.","id":"20250510_Lazar-Janos-masodik-vilaghaboru-aldozatok-kampany-Ukrajna-EU-csatlakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b279c207-1263-416d-ba73-338621742876.jpg","index":0,"item":"64155dd8-3f84-48ad-a626-961b1016d69e","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Lazar-Janos-masodik-vilaghaboru-aldozatok-kampany-Ukrajna-EU-csatlakozas","timestamp":"2025. május. 10. 08:32","title":"Lázár János a második világháború áldozatainak emlegetésével próbál szavazatokat gyűjteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41d1f0a9-7166-4789-8004-ca511515f8e2","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Április elsején Horváth László drogügyi kormánybiztos benyújtotta az új drogtörvény tervezetét, amelyet el is fogadott az Országgyűlés, és benne maradt az a kitétel is, hogy fogyasztó elkerülheti a büntetést, ha feldobja a dílerét. A Duma Aktuál csapata némi ornitológiai kitérő után elemezte a helyzetet. Mi lesz ezután a Trainspottinggal vagy Ganxsta Zolee munkásságával? Jön a DÁP mellé a DOPE? Mi lenne, ha a herbál a felsőbb, tehetősebb rétegek kábítószere lenne? És ami a legfontosabb: valóban segít az új szabályozás?","shortLead":"Április elsején Horváth László drogügyi kormánybiztos benyújtotta az új drogtörvény tervezetét, amelyet el is fogadott...","id":"20250510_duma-aktual-drogtorveny-szigoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41d1f0a9-7166-4789-8004-ca511515f8e2.jpg","index":0,"item":"974f6f8c-536e-44bd-a3e9-e4bd5e35eaaf","keywords":null,"link":"/360/20250510_duma-aktual-drogtorveny-szigoritas","timestamp":"2025. május. 10. 19:30","title":"„A helyzet nagyon durva\" – felszívta magát a Duma Aktuál az új drogtörvény miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e6fbab3-cd21-4f42-ba8e-d3a93362f61a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"25 év politika, a csúcsról a mélybe – Gyurcsány Ferencnél nagyobbat a magyar politikában talán senki nem zuhant. Pályáját Kéri Lászlóval beszélte át Kacskovics Mihály Béla.","shortLead":"25 év politika, a csúcsról a mélybe – Gyurcsány Ferencnél nagyobbat a magyar politikában talán senki nem zuhant...","id":"20250509_Fulke-podcast-Keri-Laszlo-Gyurcsany-Ferenc-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e6fbab3-cd21-4f42-ba8e-d3a93362f61a.jpg","index":0,"item":"c81cbbc4-f4cb-4e18-bdfa-88133bb8cc48","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Fulke-podcast-Keri-Laszlo-Gyurcsany-Ferenc-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 20:15","title":"Feri, eljött az idő, hogy megírd azokat a könyveket! – Kéri László mondta el a Fülkében, mikor kellett volna lemondania Gyurcsánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az E-osztály utolsó maradt a sorban, már ami a megújulást illeti.
Az E-osztály utolsó maradt a sorban, már ami a megújulást illeti. Az R-osztályon kívül kevés duplaoptikás maradt a stuttgartiak kínálatában. A 420-ast ezért egy jóízű hattyúdalnak is tekinthetjük, hisz német újságok már fellebentették az utódról a fátylat. Ideje volt, kissé túl öreguras már. Persze, nem ezzel a mocival.
am
am
Az E-osztály fejedelmi belsőt kínál, egyetlen baja a kávészínű műszerfal, amely kölcsönhatásban a zöldes fabetétekkel és a bézs bőrgarnitúrával kevésbé prémium, de inkább giccses hatást keltett.
A bizarr beltér ugyanakkor végtelenül kényelmes és ésszerűen praktikus. Dízel csúcsmodellről lévén szó, tesztautóm dúskált a földi jókban: az ülésfűtést ülésszellőztetés tette komfortosabbá, a klíma háromzónás, ülésfűtés hátul is van, a bi-Xenon fényszórókat kanyarba bevilágító ködlámpák egészítik ki. A navigációs rendszert azonban a DVD-lemez, a beépített telefont a Bluetooth-kapcsolat hiányában nem lehetett használni. Ám ezeknél sokkal komolyabb kütyük is voltak az autóban, és most nem a tökéletesen hátra szabott, minden ízében irányítható komfortülésekre gondoltam.
Airmatic
A részben aktív szabályozású AIRMATIC DC (kettős szabályozású) légrugózás kisimítja a legtöbb útegyenetlenséget. Az elektronika négy különböző lengéscsillapítási fokozatot kínál . Rossz minőségű útfelületen megközelítőleg 25 milliméterrel megnövelheti a karosszéria magasságát. Ha hosszabb ideig hozzávetőlegesen 80 kilométer/óra fölötti sebességgel halad, vagy átlépi a 120 kilométer/órát, akkor automatikusan visszaáll a normális szint. Az ADS II adaptív lengéscsillapító rendszer kanyarodáskor automatikusan csökkenti a karosszéria dőlését, és ezzel fokozza a vezetési élményt. Ha az érzékelők észlelik a sportos vezetési stílust, akkor a felfüggesztés kényelmes alapbeállítása automatikusan feszesebbre változik. A rendszer teljes körű, automatikus szintszabályozással is rendelkezik, amely teljes terhelés esetén is gondoskodik a gyakorlatilag állandó szabad magasságról, és stabilabbá, dinamikusabbá teszi a kanyarodást. Nagy sebességnél a karosszéria automatikusan lesüllyed, hogy csökkenjen a dőlés és a bólintás mértéke.
Az autót Airmatic rugózással szerelték (szériában), a sofőr gombnyomásra varázsolhat sportos, nagyon sportos és kényelmes futóművet. A váltás villámgyors, igaz a két sportos fokozat között nem észleltem nagy különbséget. Alapvetően a Sport 1 fokozatot használtam (akárcsak otthon), ritkán persze átkapcsoltam a Sport 2-re, ám nagy változás nem történt. De még Sport 2-ben sem ütnek nagyot a kátyúk, a fekvőrendőrön pedig áthintázik az autó. Ebből a Comfort fokozatban semmit nem érzünk. Egy lakótelepen kipróbáltam, oda-vissza szambáztam a Mergával, a lakók nem kis félelmére.
A légrugózásnak a sportos érzés ígéretén túl van még egy nagy haszna: padka mellett, vagy nagyon rossz úton egy másik gombbal jelentősen megnövelhetjük az autó hasmagasságát, így nem verjük oda az alját, a küszöböt vagy a lökhárítót.
am
[[ Oldaltörés: Nohabként húz ]]
A váltó maradt a régi hatsebességes. A rendszer leggyengébb pontja ez, a motor bődületes erejéhez nem passzol, nem vált időben vissza, így mindig mérgesnek tűnik az autó. Rugalmatlansága városban zavaró, hosszú, Európát átszelő utazáskor fel sem tűnik. A motorindító gomb a váltó fején helyezkedik el, egy ujjal életre kelthetjük a behemót trollt.
am
am
Itt az ideje, hogy a lényegről is szó essék. A 4 literes V8-as dízelmotor ugyanis mestermunka, és ahogy dolgozik, az leírhatatlan. Ekkora erővel ritkán van dolga az embernek. Hozzászokni nem lehet. Az hogy háromszáz lóerő, még hagyján, de a 730 Nm-es nyomatékot ésszel feldolgozni nehéz. Brutálisan gyorsul, eszeveszetten indul, uralni nem könnyű. Nem az autót, hanem magunkat nehéz, valójában le nem venném a lábam a gázról, annyira vadító érzés. Nem lehet átérezni a százas sprintet, akárhányszor ránéztem a kilométerórára, mindig már 120-nál jártunk és fékezni kellett. Nem egyszerűen hátba vág gyorsításkor, hanem Van Damme módjára belerúg az emberbe, a kormányba kapaszkodni kell, annál is inkább, mert normális gázfröccsel nem lehet kulturáltan elindulni. Folyamatosan riszálja a fenekét, az ESP visszajelzője állandóan ég, csupa izgalom a közlekedés. Ezen a ponton ellentmond a létezésének az E420 CDI. Ára, minősége, presztízse nem a huszonéves vásárlókat célozza meg, nehezen hiszem, hogy meglett üzletemberek, állami vezetők, gazdag nyugdíjasok sikongva élvezkednének egy-egy burnoutos elindulásnál a piros lámpától.
am
A gázpedál kemény, valószínűleg azért, nehogy megfeledkezzen a sofőr a pacikról és az első kanyarban fejre álljon. A fékek határozottak, a futómű minden állásában kiváló. Meglepetés volt a korábbi teszt-Mercikhez képest, hogy a hátsó ülés osztottan dönthető, ki is próbáltam, majdnem sík a padlólap.
am
A tesztautón nem volt típusjelzés, kályhacsövet sem dugtak a farába, így senki nem láthatta, mit tud valójában ez a fekete szörnyeteg. Egy 320CDI-s taxis kollégának fájt, ahogy az egyik lámpánál ásítva otthagytam, a másodikra összeszedte magát és tartotta a ritmust. Az az igazság, hogy ő jár jobban, a 320 CDI ésszerűbb, olcsóbb és takarékosabb megoldás. Városban, dugóban kínlódás a 420-as. Igaz, a V8-as hörgése utánozhatatlan. Amíg nálam volt, végig azon gondolkodtam, miért is kell valakinek, S-osztály vagy Maybach? Az E-osztály minden igényre jó.
A benzinkútnál elmaradt a meglepetés, a mozdony a négyszáz kilométeres tesztút során 11,7 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként főleg városi használatban.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Mercedes-Benz E 420 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
3996
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
314 lóerő 3600-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
730 Nm 2200-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2854
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4856/1822/1499
Csomagtér
530 liter
Saját tömeg (kg)
1910
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
6,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
13,2
Országúti
7,0
Vegyes
9,3
Tesztfogyasztás
11,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
246
ÁRA
Az autó alapára 19,396 millió forint, a tesztelt autó ára kb. 23 millió forint
A politikus arról beszélt, "a baloldal nélkül nincs kormányváltás, nincs országgyűlés". Azt is közölte: idén is ott lesz a Pride-on, és kiáll a melegek mellett.