Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"caa1fcff-bdba-4838-8195-c644c818be8d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Részleteket közölt az FBI az újév hajnalán végrehajtott New Orleans-i terrortámadásról. Az amerikai Samszúd bin Dzsabbar miatt legalább 15 ember halt meg.","shortLead":"Részleteket közölt az FBI az újév hajnalán végrehajtott New Orleans-i terrortámadásról. Az amerikai Samszúd bin...","id":"20250106_new-orleans-terrortamadas-ray-ban-meta-smart-glasses-okosszemuveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/caa1fcff-bdba-4838-8195-c644c818be8d.jpg","index":0,"item":"2202af89-e03f-437c-888e-dacc465df2f1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_new-orleans-terrortamadas-ray-ban-meta-smart-glasses-okosszemuveg","timestamp":"2025. január. 06. 08:43","title":"Így dolgozott a New Orleans-i terrorista: okosszemüveget viselt, azzal derítette fel a terepet is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b27c1b3-2e9f-443e-9791-9ac37902693d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A rendszerek olyan kulcsfontosságú objektumokat védtek, mint például a Kercsi híd. ","shortLead":"A rendszerek olyan kulcsfontosságú objektumokat védtek, mint például a Kercsi híd. ","id":"20250107_orosz-ukran-haboru-legvedelmi-rendszer-csapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b27c1b3-2e9f-443e-9791-9ac37902693d.jpg","index":0,"item":"36241ee5-7a5c-465b-8627-8271b1144837","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_orosz-ukran-haboru-legvedelmi-rendszer-csapas","timestamp":"2025. január. 07. 09:00","title":"Az ukránok azt állítják, hogy egyetlen nap alatt öt méregdrága orosz légvédelmi rendszert semmisítettek meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3b592fb-bd63-4fbc-8784-c9068d54e27a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Wahingtonban szakad a hó, azt kérte a polgármester a lakosságtól, hogy maradjanak otthon.","shortLead":"Wahingtonban szakad a hó, azt kérte a polgármester a lakosságtól, hogy maradjanak otthon.","id":"20250106_usa-vihar-repulojarat-torles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3b592fb-bd63-4fbc-8784-c9068d54e27a.jpg","index":0,"item":"193ae0b0-cdbe-4cad-bfec-287d5c5c7e85","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_usa-vihar-repulojarat-torles","timestamp":"2025. január. 06. 16:55","title":"Akkora vihar van az USA-ban, hogy töröltek 1300 repülőjáratot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52d0a27e-d375-4e52-a79f-25e8f928ecd0","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A nagykövet szerint a miniszter saját gyarapodására használta hivatalát, megfosztva hazája polgárait a pénzügyi forrásoktól.","shortLead":"A nagykövet szerint a miniszter saját gyarapodására használta hivatalát, megfosztva hazája polgárait a pénzügyi...","id":"20250107_david-pressman-rogan-szankcio-bejelentes-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52d0a27e-d375-4e52-a79f-25e8f928ecd0.jpg","index":0,"item":"d03bd6b8-217e-4e8e-9d61-fd6377aafab2","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_david-pressman-rogan-szankcio-bejelentes-video","timestamp":"2025. január. 07. 19:46","title":"Videón is megnézheti David Pressman bejelentését a Rogán Antal elleni szankcióról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egyetlen hónap alatt több, mint 4 százalékot nőttek az ipari termelői árak, az éves áremelkedés pedig 7,9 százalékosra nőtt. A változást a gyenge forinttal és az energiaárak növekedésével magyarázza a KSH.","shortLead":"Egyetlen hónap alatt több, mint 4 százalékot nőttek az ipari termelői árak, az éves áremelkedés pedig 7,9 százalékosra...","id":"20250107_ksh-ipar-arak-dragulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1.jpg","index":0,"item":"87f8390c-6877-46cc-b993-d5ad2f19443b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_ksh-ipar-arak-dragulas","timestamp":"2025. január. 07. 08:52","title":"Egyre kellemetlenebb, amit a forint művel: az ipari árak is elszálltak egy hónap alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A „Kijevi Anna” nevű dandár 2300 katonáját képezték ki Franciaországban, ötvenen szökhettek meg közülük.","shortLead":"A „Kijevi Anna” nevű dandár 2300 katonáját képezték ki Franciaországban, ötvenen szökhettek meg közülük.","id":"20250107_orosz-ukran-haboru-dezertalas-franciaorszag-kikepzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2.jpg","index":0,"item":"ab7916ab-0688-4fa7-8619-9a87ba9fc78f","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_orosz-ukran-haboru-dezertalas-franciaorszag-kikepzes","timestamp":"2025. január. 07. 12:17","title":"Ukrán katonák tucatjai dezertáltak a franciaországi kiképzésről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cd1578e-08aa-4f27-98f6-1b41d18172c0","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"„Együtt ez milyen nagyszerű nemzet lehetne!” – fogalmazódott meg Trumpban Justin Trudeau kanadai miniszterelnök lemondása után.","shortLead":"„Együtt ez milyen nagyszerű nemzet lehetne!” – fogalmazódott meg Trumpban Justin Trudeau kanadai miniszterelnök...","id":"20250107_donald-trump-kanada-justin-trudeau","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cd1578e-08aa-4f27-98f6-1b41d18172c0.jpg","index":0,"item":"f288c460-72c7-4253-b387-4d26a15b7e19","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_donald-trump-kanada-justin-trudeau","timestamp":"2025. január. 07. 05:19","title":"Grönland után Kanadára is szemet vetett Donald Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1b6687b-c888-4b14-9c9b-f625e6d3ede8","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de a költségeik egyre nőnek és most már aggasztóan nagy áremelkedést várnak 2025 elejére. Úgyhogy az év eleji átárazásokat érdemes figyelni, hogy okosabbak legyünk – mutatta be az MNB.","shortLead":"Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de...","id":"20250107_mnb-inflacio-profit-arak-dragulas-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1b6687b-c888-4b14-9c9b-f625e6d3ede8.jpg","index":0,"item":"bac16847-5059-4fbe-aab4-8510bf1c5972","keywords":null,"link":"/kkv/20250107_mnb-inflacio-profit-arak-dragulas-inflacio","timestamp":"2025. január. 07. 05:36","title":"A cégek költségei újra nőni kezdtek - meddig úszhatjuk meg, hogy az áraikba is beépítsék ezt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az E-osztály utolsó maradt a sorban, már ami a megújulást illeti.
Az E-osztály utolsó maradt a sorban, már ami a megújulást illeti. Az R-osztályon kívül kevés duplaoptikás maradt a stuttgartiak kínálatában. A 420-ast ezért egy jóízű hattyúdalnak is tekinthetjük, hisz német újságok már fellebentették az utódról a fátylat. Ideje volt, kissé túl öreguras már. Persze, nem ezzel a mocival.
am
am
Az E-osztály fejedelmi belsőt kínál, egyetlen baja a kávészínű műszerfal, amely kölcsönhatásban a zöldes fabetétekkel és a bézs bőrgarnitúrával kevésbé prémium, de inkább giccses hatást keltett.
A bizarr beltér ugyanakkor végtelenül kényelmes és ésszerűen praktikus. Dízel csúcsmodellről lévén szó, tesztautóm dúskált a földi jókban: az ülésfűtést ülésszellőztetés tette komfortosabbá, a klíma háromzónás, ülésfűtés hátul is van, a bi-Xenon fényszórókat kanyarba bevilágító ködlámpák egészítik ki. A navigációs rendszert azonban a DVD-lemez, a beépített telefont a Bluetooth-kapcsolat hiányában nem lehetett használni. Ám ezeknél sokkal komolyabb kütyük is voltak az autóban, és most nem a tökéletesen hátra szabott, minden ízében irányítható komfortülésekre gondoltam.
Airmatic
A részben aktív szabályozású AIRMATIC DC (kettős szabályozású) légrugózás kisimítja a legtöbb útegyenetlenséget. Az elektronika négy különböző lengéscsillapítási fokozatot kínál . Rossz minőségű útfelületen megközelítőleg 25 milliméterrel megnövelheti a karosszéria magasságát. Ha hosszabb ideig hozzávetőlegesen 80 kilométer/óra fölötti sebességgel halad, vagy átlépi a 120 kilométer/órát, akkor automatikusan visszaáll a normális szint. Az ADS II adaptív lengéscsillapító rendszer kanyarodáskor automatikusan csökkenti a karosszéria dőlését, és ezzel fokozza a vezetési élményt. Ha az érzékelők észlelik a sportos vezetési stílust, akkor a felfüggesztés kényelmes alapbeállítása automatikusan feszesebbre változik. A rendszer teljes körű, automatikus szintszabályozással is rendelkezik, amely teljes terhelés esetén is gondoskodik a gyakorlatilag állandó szabad magasságról, és stabilabbá, dinamikusabbá teszi a kanyarodást. Nagy sebességnél a karosszéria automatikusan lesüllyed, hogy csökkenjen a dőlés és a bólintás mértéke.
Az autót Airmatic rugózással szerelték (szériában), a sofőr gombnyomásra varázsolhat sportos, nagyon sportos és kényelmes futóművet. A váltás villámgyors, igaz a két sportos fokozat között nem észleltem nagy különbséget. Alapvetően a Sport 1 fokozatot használtam (akárcsak otthon), ritkán persze átkapcsoltam a Sport 2-re, ám nagy változás nem történt. De még Sport 2-ben sem ütnek nagyot a kátyúk, a fekvőrendőrön pedig áthintázik az autó. Ebből a Comfort fokozatban semmit nem érzünk. Egy lakótelepen kipróbáltam, oda-vissza szambáztam a Mergával, a lakók nem kis félelmére.
A légrugózásnak a sportos érzés ígéretén túl van még egy nagy haszna: padka mellett, vagy nagyon rossz úton egy másik gombbal jelentősen megnövelhetjük az autó hasmagasságát, így nem verjük oda az alját, a küszöböt vagy a lökhárítót.
am
[[ Oldaltörés: Nohabként húz ]]
A váltó maradt a régi hatsebességes. A rendszer leggyengébb pontja ez, a motor bődületes erejéhez nem passzol, nem vált időben vissza, így mindig mérgesnek tűnik az autó. Rugalmatlansága városban zavaró, hosszú, Európát átszelő utazáskor fel sem tűnik. A motorindító gomb a váltó fején helyezkedik el, egy ujjal életre kelthetjük a behemót trollt.
am
am
Itt az ideje, hogy a lényegről is szó essék. A 4 literes V8-as dízelmotor ugyanis mestermunka, és ahogy dolgozik, az leírhatatlan. Ekkora erővel ritkán van dolga az embernek. Hozzászokni nem lehet. Az hogy háromszáz lóerő, még hagyján, de a 730 Nm-es nyomatékot ésszel feldolgozni nehéz. Brutálisan gyorsul, eszeveszetten indul, uralni nem könnyű. Nem az autót, hanem magunkat nehéz, valójában le nem venném a lábam a gázról, annyira vadító érzés. Nem lehet átérezni a százas sprintet, akárhányszor ránéztem a kilométerórára, mindig már 120-nál jártunk és fékezni kellett. Nem egyszerűen hátba vág gyorsításkor, hanem Van Damme módjára belerúg az emberbe, a kormányba kapaszkodni kell, annál is inkább, mert normális gázfröccsel nem lehet kulturáltan elindulni. Folyamatosan riszálja a fenekét, az ESP visszajelzője állandóan ég, csupa izgalom a közlekedés. Ezen a ponton ellentmond a létezésének az E420 CDI. Ára, minősége, presztízse nem a huszonéves vásárlókat célozza meg, nehezen hiszem, hogy meglett üzletemberek, állami vezetők, gazdag nyugdíjasok sikongva élvezkednének egy-egy burnoutos elindulásnál a piros lámpától.
am
A gázpedál kemény, valószínűleg azért, nehogy megfeledkezzen a sofőr a pacikról és az első kanyarban fejre álljon. A fékek határozottak, a futómű minden állásában kiváló. Meglepetés volt a korábbi teszt-Mercikhez képest, hogy a hátsó ülés osztottan dönthető, ki is próbáltam, majdnem sík a padlólap.
am
A tesztautón nem volt típusjelzés, kályhacsövet sem dugtak a farába, így senki nem láthatta, mit tud valójában ez a fekete szörnyeteg. Egy 320CDI-s taxis kollégának fájt, ahogy az egyik lámpánál ásítva otthagytam, a másodikra összeszedte magát és tartotta a ritmust. Az az igazság, hogy ő jár jobban, a 320 CDI ésszerűbb, olcsóbb és takarékosabb megoldás. Városban, dugóban kínlódás a 420-as. Igaz, a V8-as hörgése utánozhatatlan. Amíg nálam volt, végig azon gondolkodtam, miért is kell valakinek, S-osztály vagy Maybach? Az E-osztály minden igényre jó.
A benzinkútnál elmaradt a meglepetés, a mozdony a négyszáz kilométeres tesztút során 11,7 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként főleg városi használatban.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Mercedes-Benz E 420 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
3996
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
314 lóerő 3600-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
730 Nm 2200-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2854
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4856/1822/1499
Csomagtér
530 liter
Saját tömeg (kg)
1910
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
6,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
13,2
Országúti
7,0
Vegyes
9,3
Tesztfogyasztás
11,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
246
ÁRA
Az autó alapára 19,396 millió forint, a tesztelt autó ára kb. 23 millió forint