Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"304f05b3-9b3a-4a97-bf0a-5e6bd4965a42","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A korhatár-besorolás nem engedte volna meg, de a Balázsék című műsorban kora reggel arról beszélgettek, hogyan rángatta ki egy anyuka a fiát ezer, szexuális aktusért sorban álló férfi közül.","shortLead":"A korhatár-besorolás nem engedte volna meg, de a Balázsék című műsorban kora reggel arról beszélgettek, hogyan rángatta...","id":"20250522_Balazsek-egy-egy-nap-alatt-ezer-ferfival-szexelo-norol-beszelgettek-9-millios-birsag-a-Radio-1-nek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/304f05b3-9b3a-4a97-bf0a-5e6bd4965a42.jpg","index":0,"item":"c0842cf3-ae06-4985-84e4-02b8df7d8f80","keywords":null,"link":"/elet/20250522_Balazsek-egy-egy-nap-alatt-ezer-ferfival-szexelo-norol-beszelgettek-9-millios-birsag-a-Radio-1-nek","timestamp":"2025. május. 22. 13:56","title":"Balázsék az egy nap alatt ezer férfival szexelő nőről beszélgettek: 9 milliós bírság a Rádió 1-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc34c54b-bae6-42d5-a4a9-7cf4d9c5e36b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Renner Erika szerint a támadó a rendőrségtől kaphatott útmutatást ahhoz, hogy a nyomkövetővel a lábán hogyan jusson el a tárgyalás helyszínére. ","shortLead":"Renner Erika szerint a támadó a rendőrségtől kaphatott útmutatást ahhoz, hogy a nyomkövetővel a lábán hogyan jusson el...","id":"20250522_Renner-Erika-parkapcsolati-eroszak-bene-krisztian-lugos-orvos-zaklatas-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc34c54b-bae6-42d5-a4a9-7cf4d9c5e36b.jpg","index":0,"item":"583b7ada-5049-4e7b-b83a-b7490e60d5e5","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_Renner-Erika-parkapcsolati-eroszak-bene-krisztian-lugos-orvos-zaklatas-tamadas","timestamp":"2025. május. 22. 19:52","title":"Renner Erikára a bíróságon rontott rá a férfi, aki nyolc éve zaklatja őt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05e3fb81-4da3-4253-9ef2-87e5954950d6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A politikus minden ezzel ellentétes állítást tagadott. Azt is cáfolta, hogy Facebook-csoportokban szerveznék a formációt. Egy korábban ehhez kötött tízezer fős csoport nemrég tűnt el a Facebookról.","shortLead":"A politikus minden ezzel ellentétes állítást tagadott. Azt is cáfolta, hogy Facebook-csoportokban szerveznék...","id":"20250521_Menczer-A-Harcosok-Klubjat-nem-penz-hanem-hazaszeretet-hajtja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05e3fb81-4da3-4253-9ef2-87e5954950d6.jpg","index":0,"item":"237ee48c-8a17-4371-b1f7-723308e864c5","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Menczer-A-Harcosok-Klubjat-nem-penz-hanem-hazaszeretet-hajtja","timestamp":"2025. május. 21. 12:42","title":"Menczer: A Harcosok Klubját nem pénz, hanem hazaszeretet hajtja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86603094-8d42-4738-8d1f-41c4b94bf550","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók 21 ezer ember viselkedését elemezték, hogy kiderüljön, ki és milyen gyakran használja a reggeli ébresztőkor a szundi gombot.","shortLead":"Brit kutatók 21 ezer ember viselkedését elemezték, hogy kiderüljön, ki és milyen gyakran használja a reggeli...","id":"20250521_alvas-pihenes-ebredes-ebreszto-szundi-gomb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86603094-8d42-4738-8d1f-41c4b94bf550.jpg","index":0,"item":"a9177b3d-ad49-4bf3-b396-d2ba33ac0578","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_alvas-pihenes-ebredes-ebreszto-szundi-gomb","timestamp":"2025. május. 21. 17:03","title":"Ezért nyomja meg ön is reggelente a szundi gombot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"315db20f-e9af-4f1a-bc21-6b7472e40f1e","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Tom Cruise leghíresebb filmsorozata hosszú évek óta kötelezően a legakciódúsabb, a leglátványosabb és a leginkább lélegzetelállító, ami amúgy nagyszerű, csak nehéz emelni a téteket. Az utolsó, nyolcadik részben addig-addig emelték, amíg az egész nevetségessé nem vált. Kritika.","shortLead":"Tom Cruise leghíresebb filmsorozata hosszú évek óta kötelezően a legakciódúsabb, a leglátványosabb és a leginkább...","id":"20250521_mission-impossible-a-vegso-leszamolas-kritika-Tom-Cruise-Christopher-McQuarrie","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/315db20f-e9af-4f1a-bc21-6b7472e40f1e.jpg","index":0,"item":"11bdc086-0f05-4217-80f4-cae45cf21b97","keywords":null,"link":"/kultura/20250521_mission-impossible-a-vegso-leszamolas-kritika-Tom-Cruise-Christopher-McQuarrie","timestamp":"2025. május. 21. 20:03","title":"A Mission: Impossible utolsó része elment a falig, most már fullba nyomja a kretént","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea6bcff5-873d-433c-b071-61da13b21ea4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mentő is érkezett a helyszínre.","shortLead":"Mentő is érkezett a helyszínre.","id":"20250522_Harom-auto-utkozott-Arpad-hid-budai-lehajto-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea6bcff5-873d-433c-b071-61da13b21ea4.jpg","index":0,"item":"eff673a0-c7af-43e7-9380-4b4fec740204","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Harom-auto-utkozott-Arpad-hid-budai-lehajto-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 09:50","title":"Három autó ütközött az Árpád híd budai lehajtóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2cb42f7-70a2-4d30-89eb-ff5d9047ce16","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"„Nem engedhetjük, hogy az ellenfél sokkal jobban fel legyen fegyverezve, miközben nekünk meg van kötve a kezünk” – érvelt Donald Tusk miniszterelnök a szejmben.","shortLead":"„Nem engedhetjük, hogy az ellenfél sokkal jobban fel legyen fegyverezve, miközben nekünk meg van kötve a kezünk” –...","id":"20250521_lengyel-parlament-taposoaknak-parlamenti-szavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2cb42f7-70a2-4d30-89eb-ff5d9047ce16.jpg","index":0,"item":"26e0e1a9-3e0f-4065-8d51-aaf506412585","keywords":null,"link":"/vilag/20250521_lengyel-parlament-taposoaknak-parlamenti-szavazas","timestamp":"2025. május. 21. 13:11","title":"A lengyel parlament elé kerül a taposóaknákat tiltó egyezmény felmondása az orosz fenyegetés miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a95623a-096e-46dd-b83e-9a63b7e17805","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Egy hét alatt tíz évvel került közelebb Magyarország a putyini Oroszország politikai berendezkedéséhez. A pártok, civil szervezetek, gazdasági társaságok ellen is bevethető átláthatósági törvény és Orbán Viktor trollhadserege újabb eszköz, hogy a jövő évi szavazáson ne a választók akarata érvényesüljön.","shortLead":"Egy hét alatt tíz évvel került közelebb Magyarország a putyini Oroszország politikai berendezkedéséhez. A pártok, civil...","id":"20250521_Ugyeszek-irhattak-az-megfelemlitesi-torvenyt-Tilt-tur-valogat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a95623a-096e-46dd-b83e-9a63b7e17805.jpg","index":0,"item":"3a6f9a03-84dd-4163-8a08-f27ec8df5471","keywords":null,"link":"/360/20250521_Ugyeszek-irhattak-az-megfelemlitesi-torvenyt-Tilt-tur-valogat","timestamp":"2025. május. 21. 06:30","title":"Ügyészek írhatták a megfélemlítési törvényt, így lett minden kiskaput bezáró büntetőeszköz belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Kicsit lapos, kicsit hosszú, kissé orrnehéz az Audi új kombija, de szép. Ahogy felvillantja cicaszemeit, összefut a nyál a számban. Kívánatos, délceg és csalfa: bűnre csábít. A sokat és drágán dolgozás bűnére, a gyors meggazdagodás ingoványos talajára hív. Egy jól felszerelt A4 Avant legalább 12 millió forint, igaz kilenc misi körül már haza lehet tolni egy fapadost. De ha Audi, hát legyen kövér. Tesztautóm kábé 13,5 milliót kóstál és nem fullos. A nappali fény egyszerűen csodálatos, látom, ahogy kacsint a szembejövő másik A4.
A négyajtós A4-esben megismert csúcstechnika, kényelem és biztonság ezúttal hasznossággal bővült ki, hisz bármennyire prémium- és presztízsautó az Avant, azért mégiscsak egy kombi. Igaz, csak saját kategóriájában mérhető, messze elmarad csomagterének űrtartalma a konszern testvér Passat Varianttól, a később érkező Superb kombitól vagy a középkategória nagyágyúitól, a Mondeótól, a hatos Mazdától, a C5-től vagy a Laguna Grandtourtól. Pedig az autó méretében majdnem A6-os kombi, ugyanúgy praktikus sínrendszerrel szerelték föl, mint azt, de a kupés kombipopó bizony nem sok árut nyel el. Az A4 Avant amúgy sem az a tipikus bevásárló autó, pláne nem talicskahordó, de azért egy családapa, aki üzletember is egyben, joggal elvárhatná, hogy a nyaraláshoz szükséges négy bőrönd és egy babakocsi kényelmesen elférjen benne. A kalaptartó többfunkciós, a hátsó üléseken két felnőtt kényelmesen elfér, kényelmesebben mint a szedánban. Palacktartó, zseb, tároló van bőven.
A beltér meggyőzően prémium, finom anyagok, szemre is csinos műszerek kényeztetnek, sehol egy megingás, sehol kompromisszum. A vajszínű bőrkárpittal sem spóroltak az ülések mellett az ajtó belső borítására is jutott, a memóriás fotelek jól tartják az embert, hosszú távon is kényelmesek. Hétórás út után ugyanolyan fitten szálltam ki belőle, mint az induláskor.
Egy ilyen autónak zörgésmentesnek kell lennie, amíg szól a hifi nincs is baj, de ha elhalkul a zene, bizony hallani a multifunkciós könyöktámasz nyikorgását úthibákon. Ezért nem kell lehalkítani a zenét, a dánok masinája egyszerűen isteni, egy Bang&Olufsennel szerelt autóban Grönlandon is eléldegélnék, sok akkumulátorral.
Navigáció, tempomat, dupla klíma, dupla tolatóradar, elektromos panorámatető motoros árnyékolóval, elektromosan nyitható csomagtérajtó (Először azt hittem megfogtam az Audit, folyton bevertem a fejem a csomagtartó ajtajába. Aztán rájöttem, hogy egy darabig elektromoson nyílik, amolyan női magasságokig, majd, ha nem akarjuk lefejelni, kézzel feljebb tolhatjuk az ajtót.) is van a kényelmi listán, persze ezek nem alapáron kényeztetnek (közel ötmilliós extracsomagot pakoltak a tesztautóba). A sávtartó asszisztens (audi lane assist) hasznos találmány, hatvan fölött rezeg a kormány a megfelelő oldalon, ha figyelmetlenül, jelzés nélkül haladunk át a záró, illetve a szaggatott felezővonalon. Ha beállítjuk, a fedélzeti számítógép kijelzőjén is tájékoztat a figyelmetlen félrelépésről a rendszer. Csak dicsérni tudom az információs központját az Audinak, a vezető minden infót egyszerre, egy helyen kap meg, legyen szó külső hőmérsékletről, az iPod-on éppen futó Iron Maiden számról, átlagfogyasztásról, megtett útról, aktuális sebességfokozatról vagy a navigációról.
Tesztautómból hiányoltam a dinamikus kormányt, a normál szervó kicsi többletmunkát igényelt hosszú kanyarokban, a korábbi modellekhez képest többet kellett korrigálni a kanyar ívén. De lehet, hogy csak a puttony okozta súlypont-változás okozta ezt az érzést.
Futóműve parádés, nem lehet érezni az út minőségét, a fekvőrendőröket is kisimítja, ugyanakkor nem hintáztat, csak egyszerűen csillapít.
Az új kétliteres, közös nyomócsöves turbódízel halk, benzinesnek tűnik, 140 lóereje magabiztosan mozgatja a nagy kasztnit, gyorsulása elfogadható, sportfokozatban még izgalmasnak is mondható. Ha a dinamizmus fontosabb a takarékos üzemmódnál, az 1,8 literes benzines turbót ajánlom, annak 160 lóereje több, mint elégséges. A gyengébb dízel cserében jóval takarékosabb, a 900 kilométeres tesztút során vegyes használatban, klímával 7,2 liter gázolajat kért száz kilométerenként.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.
Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.
Szinte szűz volt még, alig 800 kilométert futott előttem. Azt csináltam vele, amit akartam, mindent megtett nekem. Az együtt töltött háromnapos frigy übergotti hangulata kiradírozhatatlan emlékezetemből. Meghajtottam az Audi S8-ast.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.
Csodálni lehet az Audi allroad quattro képességeit, használni annál kevésbé. Ki menne terepre egy 20 milliós finom lelkű luxusautóval? Skizofrén jellem, tesztünk során kombi énje kerekedett fölül.
Az Audinál gondoltak egy nagyot, munkára fogták Walter de’Silvát és megrajzoltatták vele a legizgalmasabb talján-német kupét. Az A5 angyali szépségét, az S5 ördögi sportosságát a Garda-tó szerpentinjein éltük át.
Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.